Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla prijsverlagingen 13-01-2023 - compensatie?

This site may earn commission on affiliate links.
Beste, mag ik vragen wat jullie precies/letterlijk hebben gemaild aan Tesla, waarna zij compensatie hebben toegezegd?
Ik heb nl 1,5wk geleden een tesla gekocht en ze hebben nu net de prijzen verlaagd
Hoor graag en bij voorbaat dank
Net de prijzen verlaagd? Nee hoor, dat zijn kortingen op voorraadmodellen.
 
Beste, mag ik vragen wat jullie precies/letterlijk hebben gemaild aan Tesla, waarna zij compensatie hebben toegezegd?
Ik heb nl 1,5wk geleden een tesla gekocht en ze hebben nu net de prijzen verlaagd
Hoor graag en bij voorbaat dank
Als je ca. 1,5 weken een Tesla hebt gekocht, dan heb je m.i. al maximaal kunnen profiteren van de huidige prijzen. Als je dit draadje goed doorleest, zie je dat Tesla iedereen compenseert die max 2 weken daarvoor een auto geleverd hebben gekregen. Maar voor zover ik kan achterhalen is er deze week in Nederland geen prijsaanpassing geweest.
 
Als je ca. 1,5 weken een Tesla hebt gekocht, dan heb je m.i. al maximaal kunnen profiteren van de huidige prijzen. Als je dit draadje goed doorleest, zie je dat Tesla iedereen compenseert die max 2 weken daarvoor een auto geleverd hebben gekregen. Maar voor zover ik kan achterhalen is er deze week in Nederland geen prijsaanpassing geweest.
Dank voor je reactie. Het blijkt enkel een verlaging vd prijzen van voorraadmodellen te zijn, daarom hoeven ze het geen officiële prijsverlaging te noemen.
 
Iemand heel misschien ervaring met prijsverlaging van de termijnen omtrent de lease ? Ik heb in Aug 2022 de auto bij de leasemaatschappij besteld, vlak voor de levering in februari 2023 zijn de tarieven dus 10% gedaald (op de MYP) maar mijn lease termijn bedrag wordt niet bijgesteld om de volgende reden :

---
"De rente is in die maanden na augustus flink gestegen, alle klanten zonder prijsverlaging hebben zelfs een duurdere leaseprijs gekregen. Dit ligt helaas buiten onze macht, want de financieringen van de banken zijn gewoon flink gestegen".
---

Ben benieuwd of er idd mensen zijn die maandelijks meer betalen tov de afgesproken prijzen ten tijden van tekenen van de overeenkomst.
ik ben namelijk niet helemaal overtuigd van deze redenering door de leasemaatschappij. Rentes zijn volgens mij geen 10% gestegen sinds aug 2022.
Rentes zijn wel met 300% gestegen sindsdien, je bedoelt denk ik “niet met 10 procentpunt gestegen”?

Verder, tja ze hebben ergens een punt toch? Als ze jou een nieuwe prijs hadden doorberekend omdat de rente was gestegen, had je waarschijnlijk nu gezegd “hey afspraak is afspraak”, dat geldt andersom natuurlijk ook.
 
Iemand heel misschien ervaring met prijsverlaging van de termijnen omtrent de lease ? Ik heb in Aug 2022 de auto bij de leasemaatschappij besteld, vlak voor de levering in februari 2023 zijn de tarieven dus 10% gedaald (op de MYP) maar mijn lease termijn bedrag wordt niet bijgesteld om de volgende reden :

---
"De rente is in die maanden na augustus flink gestegen, alle klanten zonder prijsverlaging hebben zelfs een duurdere leaseprijs gekregen. Dit ligt helaas buiten onze macht, want de financieringen van de banken zijn gewoon flink gestegen".
---

Ben benieuwd of er idd mensen zijn die maandelijks meer betalen tov de afgesproken prijzen ten tijden van tekenen van de overeenkomst.
ik ben namelijk niet helemaal overtuigd van deze redenering door de leasemaatschappij. Rentes zijn volgens mij geen 10% gestegen sinds aug 2022.
Er is meer dan alleen aanschafprijs, de restwaarde is bijvoorbeeld ook lager na de prijsverlaging.

Als je nu een nieuwe auto configureert/aanvraagt welke fors goedkoper is dan zouden ze in beweging moeten komen. Maar dat ia niet het geval verwacht ik.
 
Dank voor je reactie. Het blijkt enkel een verlaging vd prijzen van voorraadmodellen te zijn, daarom hoeven ze het geen officiële prijsverlaging te noemen.
Je bent altijd vrij om binnen 2 weken de auto terug te brengen als je deze privé hebt gekocht. Je zou dan opnieuw een auto met korting kunnen kopen.

Of je dit vanwege goed fatsoen moet doen is een tweede. Theoretisch zou Tesla je in zo’n geval ook kunnen weigeren als klant.
 
  • Like
Reactions: djerro1234
Hallo,

Zijn er ook zakelijke eigenaren die compensatie gekregen hebben?
Volgens mij niet. Geldt alleen voor privé aankopen zo ver ik weet. Maar misschien dat iemand met ervaring je daarmee kan helpen. PS: nu nog met terugwerkende kracht naar halverwege januari om enige vorm van compensatie krijgen is natuurlijk n.v.t.
 
M3 RWD nog weer 3k gedaald, na SEPP is dit een nobrainer voor een particulier
EDIT en behalve zwart en wit vallen andere kleuren nu natuurlijk ook ineens onder de subsidiegrens denk ik?

1681458462456.png
 
  • Like
Reactions: DM231191