Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Statistieken uit RDW Register

This site may earn commission on affiliate links.
Dat zou me niks verbazen. Bijna alles geregistreerd op 23/1 of 24/1 en weinig variatie qua kleur (26x rood, 6x grijs, 8x blauw) en catalogusprijs (alles tussen 71300 en 73450).
t/m week 6/7 was de EAP nog niet beschikbaar in Nederland daarom in de cataloguswaarde ook niet verwerkt. ik heb ook een P met EAP maar een cataloguswaarde van "maar" 72k omdat bij de tenaamstelling de EAP nog niet geactiveerd was.
 
  • Informative
Reactions: evandaalen
zo met deze kwartaal eindsprint wordt het interessant wat Tesla dit kwartaal afgeleverd weet te krijgen.

Wat opvalt is ondermeer;
  • bij M3 is bijna 90% een LR, ruim 10% een performance.
  • Bij MS en MX een groot verschil in aantal die op naam zijn gesteld, en dit jaar voor eerst zijn toegelaten.
  • Totaal aantal Tesla's die ooit bij RDW zijn geregistreerd is toegenomen tot 21330

Datum eerste toelating:
maand eerste toelating.JPG


datum tenaamstelling;
maand tenaamstelling.JPG
 
  • Like
Reactions: JanMetPet and Remog
  • Totaal aantal Tesla's die ooit bij RDW zijn geregistreerd is toegenomen tot 21330

Bijna correct ... ;-)

Als een NL auto geëxporteerd wordt, blijven de gegevens nog TWEE JAAR beschikbaar via de gebruikte RDW interface. Dat betekent dat Tesla's die voor 1/4/2017 geëxporteerd zijn niet meer in je overzichten komen.

Maar wel bedankt voor je overzichtje. Indrukwekkend om te zien dat er in maart bijna 2200 Model 3's op kenteken zijn gezet. Dat verklaart goed waarom ik ze steeds vaker op de weg zie!
 
Als een NL auto geëxporteerd wordt, blijven de gegevens nog TWEE JAAR beschikbaar via de gebruikte RDW interface. Dat betekent dat Tesla's die voor 1/4/2017 geëxporteerd zijn niet meer in je overzichten komen.
check. Overigens 1181 kentekens met indicatie export (van de 21330).

Wat verder wel interessant is om te zien hoeveel MS en MX nieuw en tweedehands zijn verkocht in 2019-Q1.
Die 498+ 151 zijn voor +/- 90% in december 2018 voor het eerst toegelaten, dus waarschijnlijk nieuw.


jaartoelating verkopen Q1.JPG
 
  • Informative
Reactions: evandaalen