Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Door vakantie loop ik zo te zien wat achter met de geruchten. De info van de "duitse Tesla meneer" klink mij overigens helemaal niet onlogisch. Natuurlijk zal veel meer duidelijk worden aan het eind van het jaar wanneer SuC3.0 getoond wordt aan de wereld. Echter...

Dat er CCS aansluitingen aan de SuC's gaan komen, lijkt me onvermijdelijk gezien de regels van de EU betreffende DC snellaadstations (uitbreiden en nieuwe bouwen). Iedere DC laadplek moet voorzien zijn van CCS volgens die regels. Allemaal geldend voor "publiekelijk toegankelijk, etc".

Tesla is heel goed in elektrotechniek en ze zullen ongetwijfeld een prachtig ontwerp hebben voor nieuwe stalls het het verbouwen van de huidige. Een tweede, vloeistof gekoelde kabel met een reservoir in de stall, klinkt mij als een echte Tesla-oplossing. Slim, elegant en algemeen toepasbaar.

Hoe hoog het vermogen gaat worden, geen idee natuurlijk. We weten nog niet hoe we de 200kW moeten interpreteren. Wordt dat de max per auto? En zo ja, onder welke voorwaarden?

Elon Musk heeft al eens laten doorschemeren dat de Powerpacks een rol zouden moeten krijgen bij SuC3.0. Dus de stacks met laders zouden niet eens aangepast hoeven te worden. Zeker niet als de packs tussen de laders en de stalls gaan komen. De Packs zijn ook DC-DC converters, dus daar zal in de spanning (V) hoek dan ook meer mogelijk moeten zijn.

Het is een gerucht. En we moeten nog wachten. Maar de "tweede kabel met vloeistof koeling in combinatie met Powerpacks" lijkt me een zeer logisch scenario. Je houdt compatibility met de huidige auto's, voldoet aan EU regels en het geeft flexibiliteit voor de toekomst.

Ik vind het nogal stellig dat je vermoedt dat er geen tweede kabel komt. Maar goed...het wordt vanzelf 2019 en dan zal alles duidelijk zijn :).

Tja, wat moet ik anders zeggen? Zij die mij kennen trekken hun eigen conclusies. Weer cryptisch, ik weet het. Voor mij is het niet meer dan een gerucht.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Let op dat Suc Wenen niet meer op de kaart staat en ook niet meer in de Nav.

Dat wil niet zeggen dat hij niet meer bestaat. Net als in Linz hoort hij bij de SeC en is hij als zodanig nog te vinden.

Dus SeC wenen kiezen en dan SuC gebruiken.
Dank voor deze info, ik kan bevestigen dat je woorden een jaar later nog steeds valide zijn!

E670C38F-0884-4F6A-B17C-4C67C5E5A4F9.jpeg

Deze SuC staat overigens nog wél als SuC vermeld in de app 'Superchargers'.
 
Als er bij Tesla genoeg klachten binnenkomen hierover, dan is zo’n bord met wegsleepregeling zo gefixt. Toch best goed voor de werkgelegenheid zo’n SuC ;)
Kon nog wel eens een leuk verdienmodel zijn, dat gesleep.
Liefst naar een depot vele kilometers van de SuC verwijderd. Verdient het lokale taxibedrijf ook nog wat.

In werkelijkheid zal geen enkele horeca-uitbater het in zijn hoofd halen om zijn klanten op deze manier tegen zich in het harnas te jagen. Maar de dreiging volstaat wellicht ook al.
 
  • Funny
Reactions: Faiz71
Kon nog wel eens een leuk verdienmodel zijn, dat gesleep.
Liefst naar een depot vele kilometers van de SuC verwijderd. Verdient het lokale taxibedrijf ook nog wat.

In werkelijkheid zal geen enkele horeca-uitbater het in zijn hoofd halen om zijn klanten op deze manier tegen zich in het harnas te jagen. Maar de dreiging volstaat wellicht ook al.
We kunnen wel een leuke keten van bedrijfjes opzetten. Taxidienst, wegsleepbedrijf, persoonlijke beveiliging (ken nog wel wat mannetjes ;) )
 
  • Love
Reactions: PaulusdB
Het probleem is ook dat Tesla er Nederlandse borden zet die volgens de Belgische wetgeving niks betekenen.

Dit hoort er te staan:

E9A.png
E9a. Parkeren toegelaten.

h) Een onderbord waarop het hiernavolgend symbool is afgebeeld, duidt aan dat het parkeren voorbehouden is voor elektrische voertuigen.

elec.png

Elektrische voertuigen.

Artikel 70. Verkeersborden betreffende het stilstaan en het parkeren
 
  • Like
Reactions: FVO
zelfs met die borden kan er moeilijk tegen opgetreden worden :
de superchargers staan op privé-terrein; en daar kan de politie niet optreden.
enkel de eigenaar kan een takelwagen vragen om de foutparkeerder af te slepen; maar zal dan ook zelf de kosten moeten (proberen) terug te vorderen van de foutparkeerder.
 
op supercharge.info kan je via het 'discuss'-knopje zien waar de info vandaan komt.
In dit geval : SuC en Cantabria, en el Hotel Puerta de Santillana.
Laatste post : "Tienes que entrar al parking trasero del Hotel Puerta de Santillana. De momento lo único que hay es la subestación transformadora, aún no han hecho obra propiamente dicha."
Er zou wel een vergunning zijn, maar tot nu enkel een trafo staan.

@Daniel 74 kan mogelijk meer vertellen.
Inderdaad, hier wat foto’s van afgelopen zondag:

25D29AC3-0638-4BCB-BDA6-2369B9BE0947.jpeg

C2D5506D-351B-4D30-BFD6-553F656DD4E1.jpeg

B83874C6-4D0A-4EED-86AB-0B6AD46F5F19.jpeg

Enkel het nieuwe trafo huisje staat er, verder nog geen activiteiten helaas!
 
  • Informative
Reactions: S-19910