Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Ja zie video van Bjorn. 0 km was bij hem stilstaan!! Niets onder 0 doorrijden, gewoon de auto de laatste 500 meter duwen. En Bjorn weet na 200.000 km met de Model S echt wel hoe de auto werkt.

Wel gehaald???

Vroeger heb ik met mijn 60 kw nog 18 km onder 0 gereden maar met de 7.0 update kreeg ik naar liefst 30 km autonomie erbij. Ik verwacht dan ook dat vanaf 7.0 , 0km echt wel 0km is
 
Ja zie video van Bjorn. 0 km was bij hem stilstaan!! Niets onder 0 doorrijden, gewoon de auto de laatste 500 meter duwen. En Bjorn weet na 200.000 km met de Model S echt wel hoe de auto werkt.
Hij gaf daar ook wel een mogelijke verklaring voor, namelijk dat het aan de calibratie lag. Oftewel, de auto wist niet precies wat het nulpunt was. Voor hem was het ook de eerste keer dat hij dit probeerde. En het heeft hem bijzonder veel tijd gekost, want hij heeft een uur aan een normaal stopcontact gehangen, voor hij doorreed naar de SuC (wat vermoedelijk wel overdreven lang was, maar hij nam het zekere voor het onzekere).

Ik denk dat we er al met al gewoon niet vanuit moeten gaan dat je nog door kunt rijden als de auto 0 km geeft. Als het wel kan, is het gewoon geluk, maar niemand geeft de garantie dat het kan. Ik vermoed zelf ergens dat Tesla gewoon enige marge heeft ingebouwd, zodat de kans extreem klein is dat de auto te vroeg zonder energie komt te zitten. En sommige mensen gebruiken die marge dus alsnog om mee te rijden. Het zou natuurlijk bijzonder vervelend zijn als de auto aangeeft nog 10 km te kunnen rijden, maar dan ineens blijkt dat door een verkeerde berekening de accu leeg is.
 
Ik denk dat we er al met al gewoon niet vanuit moeten gaan dat je nog door kunt rijden als de auto 0 km geeft. Als het wel kan, is het gewoon geluk, maar niemand geeft de garantie dat het kan. Ik vermoed zelf ergens dat Tesla gewoon enige marge heeft ingebouwd, zodat de kans extreem klein is dat de auto te vroeg zonder energie komt te zitten. En sommige mensen gebruiken die marge dus alsnog om mee te rijden. Het zou natuurlijk bijzonder vervelend zijn als de auto aangeeft nog 10 km te kunnen rijden, maar dan ineens blijkt dat door een verkeerde berekening de accu leeg is.
Vaak ben je te bang... :wink:
 
Gisteren wou ik nog gaan controleren of hij wel degelijk vast zat in de Volvo, maar deze was toen al weg. Straks zal ik eens gaan kijken of het lipje er nog is.
Het lipje is er niet meer. Wel in de recente auto maar niet in de recente SuC
View attachment 105501
View attachment 105502
Wel heb ik net iets opgemerkt. Mijn auto staat vlak naast de laatste SuC. Toen ik er aan kwam stond mijn klepje open. Na de foto deed ik het dicht.
Toen ik een foto wou nemen van de kabel van de SuC sprong mijn klepje terug open.
Zonder Op het knopje van de stekker te drukken.
Dit heb ik een aantal keer geprobeerd en telkens bij het uit en inhaken van de kabel sprong het klepje open. Nu ik er aan terug een heb ik al enkele malen gehad dat mijn klepje bij het verlaten van de SuC nog open stond terwijl ik zeer goed wist dat ik het dicht had gedaan.
Nog even een controle gedaan en het lijkt er op dat bij een aantal kabels het knopje ingedrukt blijft zitten.

Frank, toen ik mijn auto ophaalde zei de DS dat de er nieuwe stekkers zijn zowel aan de nieuwe UMC als bij de recente SUC waarbij geen knopje meer is maar een sensorvlak, dus als je de kabel op die plaats vastneemt gaat het klepje open… .

Xavier
 
Ik denk/hoop dat ze het toch goed in de gaten houden want er komt in de buurt van die tejon een nieuwe.
Vandaag in Kamen 6 van de 8 bezet (onszelf inbegrepen).
Maar belangrijk hierbij is ook te vermelden dat ikzelf geluk had want buurman was blijkbaar al quasi vol want ging direct naar 75kw en kwartiertje later stond ik al alleen op de lader. Was tevens zo rond 13u en zoals de meesten planden we het zo om tegelijk te lunchen.
Met de komst van de model 3 zullen ze nog wel meer sucs plaatsen. Heb ik het volste vertrouwen in want dit is voor hen ook geen reclame en kost in verhouding niet zo veel.
 
Last edited:
Groningen lijkt mij een goede plek. Rotterdam lijkt mij overbodig, omdat Amsterdam en Oosterhout al een SuC hebben en de SuCs enkel voor lange afstand reizen zijn bedoeld. SuCs zijn niet bedoeld om te laden als je er toevallig langskomt en niet op doorreis bent voor een lange rit.

Op de langere termijn kan ik mij voorstellen dat er ook bij Rotterdam een SuC komt, maar op dit moment heeft dat relatief weinig zin denk ik. Er rijden immers nog niet zo heel veel Tesla's rond.