Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Haha, dan ben ben je in de war, dan bedoel je zeker Groningen-Friesland-Drente met dat zwarte gat... :wink:
Wij gaan nog weleens naar het Drents Museum in Assen. Vanuit midden Noord-Holland is de kortste en zeker de snelste route via de Afsluitdijk. Dan door Friesland en zuidelijk van Groningen naar Assen. Helaas kunnen we niet langs dezelfde weg terug maar zijn we verplicht om via de SuC Zwolle te rijden om over Amsterdam weer naar huis te rijden.
Als we tegen de avond weer terugrijden is de route om Amsterdam meestal heel druk en staan we herhaaldelijk in de file.
Inderdaad, er moet snel een SuC in de driehoek Drachten, Assen, Groningen komen.
 
@ Wim S.: (enkel om mee te denken!) is het een optie om terug via Zwolle en dan Flevoland en de Houtribdijk te rijden? Als ik Heerhugowaard neem als voorbeeld plaats dan is het 204 km naar Assen (heen via afsluitdijk = 189km) en zo'n 2:27 uur (heen 2:14). Dat minimaliseert je km en tijd denk ik voor de huidige situatie. Hopelijk komt er dan snel rondom Groningen een SuC!

Andere optie is om via Zwolle heen te rijden en daar tot 90% te laden (meer hoeft niet denk ik) en dan de volgende route te rijden: Google Maps
Ik hoop dat de link het doet. Anders is de route als volgt: SuC Zwolle - Assen - binnendoor naar Heerenveen - Heerhugowaard.
 
Ha, toch nog eentje te melden. (altijd weer een beetje een overwinningsgevoel, al ligt deze niet op mijn woon-werk route)

Palmanova, Italie, met 8 stalls is vandaag online gekomen.

Edit: En een fotootje

Schermafbeelding 2015-12-29 om 18.36.52.png


Schermafbeelding 2015-12-29 om 17.18.50.png
 
Last edited:
Wel gemakkelijk, maar deze zomer geconstateerd dat van Slovenië naar Verona prima gaat zonder te laden.

Ok nou, dan deze maar. Nog even wachten, is nog niet klaar.

Edit: En van Verona naar Ljubljana is wel 341 km. Ik lig er ook niet wakker van (ook niet met 70D) maar er zijn er hier velen die daar een kriebelig gevoel van krijgen. Dan is een knipje na 216 km welkom ;)


Schermafbeelding 2015-12-29 om 18.56.45.png
 
Last edited:
@ Wim S.: (enkel om mee te denken!) is het een optie om terug via Zwolle en dan Flevoland en de Houtribdijk te rijden? Als ik Heerhugowaard neem als voorbeeld plaats dan is het 204 km naar Assen (heen via afsluitdijk = 189km) en zo'n 2:27 uur (heen 2:14). Dat minimaliseert je km en tijd denk ik voor de huidige situatie. Hopelijk komt er dan snel rondom Groningen een SuC!

Andere optie is om via Zwolle heen te rijden en daar tot 90% te laden (meer hoeft niet denk ik) en dan de volgende route te rijden: Google Maps
Ik hoop dat de link het doet. Anders is de route als volgt: SuC Zwolle - Assen - binnendoor naar Heerenveen - Heerhugowaard.
Op dit moment vertrek ik vol van De Woude, ligt 10 km zuid van Alkmaar en rij over de Afsluitdijk en onder Groningen naar Assen. De terugreis moeten we via Zwolle SuC.
Daar hoef ik maar 10 minuten te laden om weer - leeg - thuis te komen. Binnendoor van Heerenveen naar Assen duurt veel langer dan via Groningen.
Het gaat allemaal wel, maar een SuC in het Noorden zou het makkelijker maken.
 
Een Ford Focus met 1.0 liter 3-cilinder motor haalt op een tank benzine van 45 liter 730 km. Dat is nogal wat meer dan het bereik van een Model S. En eerlijk is eerlijk het rijdt nog redelijk goed ook.

Vind ik helemaal niet zo'n goed resultaat voor zo'n kleine motor. Is toch zo'n 6,16 L/100km en dat voor een 3-cilinder. Kost ook nog eens zo'n 9 ct/km.

Ontopic: als ik de SuC kaart op Teslamotors.com mag geloven gaat Spanje binnekort ook een aantal SuC's erbij krijgen. Kun je opeens toch helemaal naar het zuiden rijden via SuC's. De afstand tussen de SuC's is daar wel aan de lange kant. Al gauw zo'n 280 km.
 
Vind ik helemaal niet zo'n goed resultaat voor zo'n kleine motor. Is toch zo'n 6,16 L/100km en dat voor een 3-cilinder. Kost ook nog eens zo'n 9 ct/km.

Ontopic: als ik de SuC kaart op Teslamotors.com mag geloven gaat Spanje binnekort ook een aantal SuC's erbij krijgen. Kun je opeens toch helemaal naar het zuiden rijden via SuC's. De afstand tussen de SuC's is daar wel aan de lange kant. Al gauw zo'n 280 km.
Zo'n Focus is geen klein stadsautootje. Het ontwerp van deze 3-cilinder is al zo'n 3 tot 4 jaar oud.
 
Ontopic: als ik de SuC kaart op Teslamotors.com mag geloven gaat Spanje binnekort ook een aantal SuC's erbij krijgen. Kun je opeens toch helemaal naar het zuiden rijden via SuC's. De afstand tussen de SuC's is daar wel aan de lange kant. Al gauw zo'n 280 km.

Volgens mij staan die " opening soon" plekken in Spanje er al een tijdje..
2015 gaan ze in elk geval niet meer halen.
Wat betreft die afstanden, het is hier natuurlijk wel lekker warm (Valencia de hele week al rond 20)
 
Volgens mij staan die " opening soon" plekken in Spanje er al een tijdje..
2015 gaan ze in elk geval niet meer halen.
Wat betreft die afstanden, het is hier natuurlijk wel lekker warm  (Valencia de hele week al rond 20)

Ik zei het omdat de grijze plekken er eerst nog niet stonden. Die zijn in de laatste (1-2) maanden toegevoegd. Enkel het selecteren voor het gehele jaar stonden ze erop, maar toen stonden er nog veel meer grijs.