Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Nu je het zegt speel ik de film van mijn laatste supercharge terug en was dat berichtje in ieder geval ver voorbij 80% (bij 440 km, ongeveer. Had m op volledig laden gezet met de bedoeling even te kijken wat de maximum duur van mijn terrasverblijf kon zijn.)
Ik twijfel niet aan de 90%; die zag ik op de displays.
De vraag is of dat bericht vroeger niet bij 80% verscheen.

Iemand?
 
  • Like
Reactions: S-19910
Mij valt de drukte in Duitsland en Oostenrijk ook enorm mee. Altijd stallen vrij en soms zelfs de enige bij aankomst of vertrek. Voor mij de eerste vakantie trip met een x75d, en het bevalt prima!

Alleen de supercharger in kitzbuhel is apart. Erg nauw en je moet heel dicht bij het paaltje parkeren om de stekker in je laadport te krijgen.

Ik mis alleen het emmertje met sop om je voorruit mooi schoon te krijgen bij de Superchargers
 

Attachments

  • IMG_20190727_123635971_HDR.jpg
    IMG_20190727_123635971_HDR.jpg
    253.4 KB · Views: 91
SuC Innsbruck was vorige week woensdag vol, er moesten auto’s wachten tot ze aan de beurt waren. Één van de palen was daarbij stuk. Moeilijk te vinden ook die SuC. Weggemoffeld achter een hotel.

SuC Modena Sud leek op het scherm redelijk vol, maar daar bleken drie van de palen ‘bezet’ aan te geven waar ze in werkelijkheid leeg waren.
 
Mij valt de drukte in Duitsland en Oostenrijk ook enorm mee. Altijd stallen vrij en soms zelfs de enige bij aankomst of vertrek. Voor mij de eerste vakantie trip met een x75d, en het bevalt prima!

Alleen de supercharger in kitzbuhel is apart. Erg nauw en je moet heel dicht bij het paaltje parkeren om de stekker in je laadport te krijgen.

Ik mis alleen het emmertje met sop om je voorruit mooi schoon te krijgen bij de Superchargers
Zoek eens op "XFrank".
Die heeft daar een oplossing voor.
 
Als je gaat laden bij SuC Innsbruck, en je komt van München, ben je 3 andere superchargers gepasseerd...

ik weet niet wat je bedoeling is, maar het onderwerp van bespreking was de drukte, of juist het gebrek er aan in D en A. In dat licht waren er dus twee opmerkelijke SuC’s, zoals beschreven.

overigens, het hotel, op wiens erf de SuC Modena Sud staat, is prima en voor €7,00 zet je je auto in de afgesloten parkeergarage.
 
Last edited:
Zojuist de nieuwe charger bij Bremen (Stuhr) uitgeprobeerd. De oude van 4 stuks is buiten werking. De nieuwe staan aan de andere kant van de weg. Het zijn er nu 8 met mogelijke uitbreiding tot zeker 12. Is alleen wat lastig te vinden. Hij zit achter het benzinestation met zwart/oranje. Laadt wel lekker snel. Kwam met een s75 aan 116kW! Had niet eens tijd voor een broodje bij Subway.:(
 
Had niet eens tijd voor een broodje bij Subway.:(
Op doorreis zit je tegenwoordig echt in een niemandsland waar een keer naar toilet gaan en dan door de shop van het tankstation wandelen al genoeg is om een melding te krijgen dat de auto bijna vol is en er idle charges zijn als je blijft plakken. En dan hebben we nog niet eens V3.0.
 
Uit het wintersportdraadje:

Maar hiermee rekening gehouden om even te laden en ontbijten bij Supercharger Weyarn.
Maar ik ben bang dat zelfs TeslaBear hier nog nooit geweest is :)

Vandaag ook bij Weyarn geladen. De tijdelijke stalls zijn inmiddels verplaatst, er staan er nu 8 iets verderop, 5A tm 8B.
Aan de andere kant van weggetje wordt hard gewerkt om 1A tm 4B op te tuigen. Alles gloedjenieuw.
De SuC ligt een beetje in the middle of nowhere, maar prima koffie in de klimhal om de hoek.
 
Eindelijk zwarte zaterdag! :eek: Zijn alle horrorvoorspellingen over eindeloze wachttijden en Tesla rijders die uuuuuuuuuren moesten laden vanwege lage laadsnelheden uitgekomen? Heb zelf vorige week de Route Du Soleil gereden en welgeteld nul problemen gehad aan de SuC's (behalve dat ik niet kon kiezen welke van al die vrije stalls te kiezen ;)). Ben erg benieuwd naar de ervaringen!
 
Niet op de zaterdag zelf maar op donderdag tot Lyon gereden en vrijdag verder naar de kust. Nergens hoeven wachten en maar 1 keer naast een ander moeten staan op de laatste stop in Maçon, die eigenlijk niet nodig was maar handig om bijna vol aan te komen op de bestemming.