Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kon het in deze draad niet zo snel vinden maar klopt het dat een model x op een model 3 priority station maar max 7 km/u laadt? Gisteren dit gehad bij breda. Er stonden wat anderen te laden dus dacht een vrij station (niet direct naast iemand) te nemen maar dat was dus een model 3 priority. Ik ging wat drinken en checkte de app en zag dus de lage snelheid. Toen hem gaan verplaatsen en er was iemand weggegaan op een gewone paal dus daar gezet. Daar deed hij het goed. Een model 3 kwam aanrijden en die zette hem op de paal met 3 priority en zij zei dat hij goed deed. De les dus om hem dan maar beter naast iemand te zetten dan een vrije ‘model 3 paal’ te gebruiken
 
Ik kon het in deze draad niet zo snel vinden maar klopt het dat een model x op een model 3 priority station maar max 7 km/u laadt? Gisteren dit gehad bij breda. Er stonden wat anderen te laden dus dacht een vrij station (niet direct naast iemand) te nemen maar dat was dus een model 3 priority. Ik ging wat drinken en checkte de app en zag dus de lage snelheid. Toen hem gaan verplaatsen en er was iemand weggegaan op een gewone paal dus daar gezet. Daar deed hij het goed. Een model 3 kwam aanrijden en die zette hem op de paal met 3 priority en zij zei dat hij goed deed. De les dus om hem dan maar beter naast iemand te zetten dan een vrije ‘model 3 paal’ te gebruiken
Hoeft niet zo te zijn. Vorig week zondag, ik kom aan in Breda bij een lege stall. Parkeer mijn auto en wil aansluiten. Komt een andere M3 rijder op mij af om mij te waarschuwen : "deze doet het niet, ik ben verhuisd en nu werkt het wel". Ik toch aangesloten en laden als een zonnetje op uiteindelijk full speed. Soms zijn stalls dus blijkbaar nukkig. Les moet wel zijn : niet zo maar weg lopen en altijd even controleren of het laden wel goed gaat.
 
Ik kon het in deze draad niet zo snel vinden maar klopt het dat een model x op een model 3 priority station maar max 7 km/u laadt? Gisteren dit gehad bij breda. Er stonden wat anderen te laden dus dacht een vrij station (niet direct naast iemand) te nemen maar dat was dus een model 3 priority. Ik ging wat drinken en checkte de app en zag dus de lage snelheid. Toen hem gaan verplaatsen en er was iemand weggegaan op een gewone paal dus daar gezet. Daar deed hij het goed. Een model 3 kwam aanrijden en die zette hem op de paal met 3 priority en zij zei dat hij goed deed. De les dus om hem dan maar beter naast iemand te zetten dan een vrije ‘model 3 paal’ te gebruiken

Nee, dat klopt niet. Moet gewoon even snel zijn, maar soms is er wat 'raars' met een paal. Soms helpt opnieuw inprikken in dezelfde paal al.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
20190806_181238.jpg


In Györ zijn 1A en 1B stuk.
 
  • Informative
Reactions: CJA Hulskamp
In Györ zijn 1A en 1B stuk.


Hoe kan je daar zeker van zijn ? Krijg je een melding in de wagen dat de paal defect is ?

Vandaag kon ik in SuC Aalst op 1A niet laden. Twee keer geprobeerd telkens met hetzelfde resultaat; de melding “laden start” verschijnt, blijft een 2-tal minuutjes op het scherm terwijl het blauwe lichtje aan de lader knippert, waarna de melding “laden gestopt” verscheen. Ik heb mij verplaatst naar een andere laadpaal waar het laden zonder probleem ging. Kort daarna kwam een andere Tesla aan, die wel op 1A kon laden...
 
Hoe kan je daar zeker van zijn ? Krijg je een melding in de wagen dat de paal defect is ?

Vandaag kon ik in SuC Aalst op 1A niet laden. Twee keer geprobeerd telkens met hetzelfde resultaat; de melding “laden start” verschijnt, blijft een 2-tal minuutjes op het scherm terwijl het blauwe lichtje aan de lader knippert, waarna de melding “laden gestopt” verscheen. Ik heb mij verplaatst naar een andere laadpaal waar het laden zonder probleem ging. Kort daarna kwam een andere Tesla aan, die wel op 1A kon laden...
Ik heb beide geprobeerd voordat ik naar 2A ben uitgeweken, naast een Hongaar de me net voor was. In de auto stond vervolgens ook dat alle vier de palen bezet zouden zijn. Dat duidt er toch echt wel op dat er iets mis is met 1A en 1B.
 
  • Informative
Reactions: MusQueTear and Paco
Zowel dinsdag in Aartselaar als vanmorgen in Edegem stopt het laden een paar keer vanzelf. Zichtbaar in de app, maar wel geen melding. Ik moet zelf via de app herstarten. Gevolg is dat ik nu zo goed als constant op de app moet kijken of het laden nog door gaat.

Tesla gebeld en die meldden dat er wat storingen waren in Edegem, dat er met mijn wagen niets aan de hand is.
Kan niet goed geloven dat er meerdere 'storingen' zijn op 2 verschillende plaatsen.
Nog iemand dit probleem ervaren?
 
Nog niet via de app, maar wel via de site... Wat boeit het dat men dat niet onmiddellijk leest...

Ik bedoel, een app in de auto. Je bent aangekoppeld, zou fijn zijn als je dan een melding kunt maken op die specifieke sessie via het scherm in de auto.

Gevolg is dat ik nu zo goed als constant op de app moet kijken of het laden nog door gaat.

Als het laden is gestopt krijg je toch een notificatie? Ik heb Android en draai Tasker waarbij ik notificaties van de Tesla app laat uitspreken. Super handig!
 
Al die apps en eigen tooltjes zijn zeker handig, maar enige uniformiteit richting Tesla lijkt mij een betere oplossing.

Ik zou eigenlijk verwachten dat SUC storingen (semi-)automatisch gemeld kunnen worden bij Tesla.

Misschien dat de stalls zelf al autonoom feedback kunnen leveren igv problemen. Zelfs als er geen wagen aangekoppeld staat.

En voor de overige storingen:

De auto meldt een laad-issue helemaal zelf bij Tesla.
Dit zou mogelijk moeten zijn als de stall nog niet helemaal 'dood' is, maar nog net eea kan communiceren met de wagen.
Bij meerdere meldingen bij 1 stall kunnen ze automatisch een service call uitzetten waarna een monteur op weg kan.

En mocht het zo zijn dat de auto 'twijfelt' om direct zelf de melding te sturen, bij bij het inpluggen van een overleden stall, dan zou via het scherm aan de bestuurder gevraagd kunnen worden of er 'iets' mis is met de stall.
Obv van inpluggen van een stekker + locatie moet toch bepaald kunnen worden dat gepoogd wordt via een SUC te gaan laden.
Zo kan met een single click een betrouwbare melding uitgezet worden.

Ik weet iig uit ervaring dat Tesla via de auto een TWC gedetailleerd kan uitlezen igv problemen.
Dus waarom niet van een SUC stall.

De vraag is blijven er dan toch nog issues over van een kapotte stall waar toch nog een ander communicatiekanaal voor nodig is?

EDIT: En dan tevens graag bij de beschikbare stalls in de kaart kapotte aantallen 'uitgrijzen'.
 
Als het laden is gestopt krijg je toch een notificatie? Ik heb Android en draai Tasker waarbij ik notificaties van de Tesla app laat uitspreken. Super handig!
Bij die storing dus niet. En anders vaak ook niet.
In de logs vinden ze niets. Het moet er dus blijkbaar voor de auto zo uitzien alsof de stekker er uit gaat.
Ik las iets gelijkaardigs on het Engelstalige forum. Ik vermoed dat het met de upgrade te maken heeft van de laadsnelheid aan de SuC. Mijn wagen laadt ineens weer aan 95kW, terwijl hij al anderhalf jaar afgetopt was op 92-93kW.