Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ga over een paar weken gebruik maken van SuC Mulhouse. Ik ben wel benieuwd hoeveel stalls er vrij zijn op een zaterdag middag/avond. Nu bijvoorbeeld. Hoe kan ik dat checken?
Gewoon op dat tijdstip een paar keer Mulhouse aanklikken op je kaart in de Tesla. Dan worden overigens ook alle op de kaart weergegeven locaties getoond met de actuele bezetting.
 
  • Like
Reactions: Arnout 2904
Op de strip in Las Vegas voldoende plek ...

20190723_173707.jpg
 
Op de strip in Las Vegas voldoende plek ...
Inderdaad, zeg. Ze hebben daar slechts 24 laadpunten. Weliswaar met de laatste V3 techniek, maar daar hebben niet alle voertuigen baat bij. Er zijn bij LV nog twee andere SuC locaties, met resp. 6 en 10 laadpunten.
Om maar aan te geven dat Breukelen met 28 laadpunten wereldwijd toch aardig meetelt.
(Noorwegen is natuurlijk hors catégorie.)
 
DeC is dan weer te traag om rustig te eten. Veel liever van die mall-superchargers die 70kW geven, dan kan je met gemak een uurtje spenderen aan eten.
Toch al vaak willen een (halve-)dagwandeling doen op reis tijdens het laden. Kan nu niet in parallel met Tesla lader. De DeC-snelheid is ideaal, maar daar speelt het probleem niet. Op je destination heb je meestal tijd genoeg naast je dagactiviteit.
Openbare laders staan dan weer meestal op voor ons oninteressante plaatsen (we zijn geen citytrippers).
Alleen in de UK vind je vaak laders op startplaatsen van wandelingen (National Trust). Als er nu 1 plaats is waar tijd geen rol speelt...
 
  • Like
  • Helpful
Reactions: fivari and S-19910
DeC vind ik enkel interessant als je ergens 4 uren wil slijten, dus bv Efteling ofzo, of inderdaad een wandeling. DeC aan een restaurant is niet interessant als je op doorreis bent. En ook 'thuis' twijfel ik ook vaak tussen 'm aan een DeC of andere paal hangen vs 'm gewoon parkeren en thuis laden.
 
Vandaag even een dutje gedaan bij de SuC Den Bosch.
Duurde langer dan ik had verwacht; het seintje van ‘bijna vol, pas op voor een eventuele idle fee’ kwam pas bij 90% vulling.

Tot nu toe dacht ik dat dit bericht al bij 80% kwam.

Andere mensen met een beter geheugen, of is er echt iets veranderd?
 
Vandaag even een dutje gedaan bij de SuC Den Bosch.
Duurde langer dan ik had verwacht; het seintje van ‘bijna vol, pas op voor een eventuele idle fee’ kwam pas bij 90% vulling.

Tot nu toe dacht ik dat dit bericht al bij 80% kwam.

Andere mensen met een beter geheugen, of is er echt iets veranderd?
Nu je het zegt speel ik de film van mijn laatste supercharge terug en was dat berichtje in ieder geval ver voorbij 80% (bij 440 km, ongeveer. Had m op volledig laden gezet met de bedoeling even te kijken wat de maximum duur van mijn terrasverblijf kon zijn.)
 
  • Helpful
Reactions: PaulusdB