Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla wall connector laadt niet aan ingestelde snelheid

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb deze middag mijn Tesla Wall connector geinstalleerd, op een net van 3*230 zonder N

Na alles aan te sluiten zoals in de handleiding,start die perfect op. Geen foutmeldingen.

Ik merk nu echter dat:
Als ik de selector op 16A zet (stand 5), dat die op 3f 9A oplaadt. (21km/h)
Als ik de selector op 20A zet (stand 6), dat die op 3f 12A oplaadt (28km/h)
Zekering is 3F 25A

Ik heb al wat rond gezocht maar vind het antwoord niet. Hebben jullie een tip?
 
Doordat je geen N hebt, heb je dus geen 400 Volt aansluiting, maar enkel 230 Volt.
Het verschil hiertussen is Vierkantswortel(3) = 1,73.
Als je gaat kijken naar je laadstroom zijn deze dus evenredig lager dan bij een 3*400+N:
- stand 16 A -> 16 A / 1.73 = 9.23 A
- stand 20 A -> 20 A / 1.73 = ‭11,55 A.

Aangezien je huidige aansluiting (naar alle waarschijnlijkheid) beperkt is door het elektrisch verdeelnet in de straat, moet je incalculeren dat de TWC dus aan een lagere snelheid laadt.
Dit gezegd zijnde, als je een automaat hebt (die je dus zelf opnieuw kan opzetten) kan je de stroom proberen hoger in te stellen. Ik ken de TWC stappen hier nu niet van buiten. Zelfs als je de TWC op 25 A instelt, trek je nog maar 14,5 A op je 3F230 net. Dan hou je op de fasen nog 2400 W (10,55 A) over om de vaatwasser, koffiemachine, droogkast enz. te laten draaien.
 
Niet correct. Tesla laders werken met 230V tegen de nul. De spanning wordt dan beïnvloed, niet de stroom! Dus als je verhaal zou kloppen dan laad je nog steeds met 16 A maar tegen 230/1,73= 133 V.

Tesla laders (en eigenlijk alle auto laders) gebruiken niet de 400 V tussen de fasen, maar de 230 V tussen fase en de nul. Waarschijnlijk kan @fivari beter uitleggen wat er aan de hand is in België.
 
Thanks voor de info WimW & Horta,
In elk geval meldt de wagen wel 230V - 12A.

Ik vermoed dan dat V = 133 & A = effectief wat de wagen weergeeft (9 of 12A).

Aan de laadsnelheid te zien (km/h) lijkt bovenstaand wel te kloppen -> 3 * 9 * 133 = 3591W = 21km/h -> deze laadsnelheid is dezelfde als degene die ik op mijn op 1 fase CEE stekker aan 16A heb (21Km/h)
Dan zou die dus toch op 3f op de aangeduide Amperage laden maar aan 133V.

Aangezien die zekering 3F 25A is kan ik dus gerust verhogen naar 25A (14.5 reëel) of zelfs 32A (18.5 reëel)
Onze hoofdzekering is 3F 60A dus er zit nog wat rek op.

Dus dan zou ik MAX met 7381W kunnen opladen op 3 fasen met een wall connector, dat valt wel tegen.
Of heeft iemand deze situatie ook en kan toch sneller laden op ons net zonder N?