Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Teslamirror en andere vpn tunnels naar de Tesla browser

This site may earn commission on affiliate links.
Ik was al een jaar op zoek naar nuttige toepassingen voor de Tesla browser. Ik heb wat geprobeerd met websites als Motherfrunker en abrp en tesla.flitsmeister.nl maar de browser is altijd te traag en de chromium versie in de Tesla ondersteunt veel dingen niet.

Ik gebruik nu Teslamirror om het scherm van mijn telefoon via een vpn tunnel in de browser te streamen. De ontwikkelaar adviseert een ios of android toestel met 5G hotspot voor de beste resultaten maar met mijn 2017 iphone SE op de laagste resolutie is het resultaat ook voldoende voor het draaien van Waze, Flitsmeister en Youtube. De audio loopt gewoon via bluetooth en ik gebruik Spotify en TuneIn in Waze als vervanger van de Tesla radio. Ik heb mijn telefoon op een rubber matje op de middenconsole liggen in landscape. Zo kan ik als een soort trackpad/iDrive de apps bedienen die in de Tesla browser worden gestreamed.
Er is geen andere hardware nodig dan je telefoon. Je gebruikt de hotspot en in mijn geval de Teslamirror app om met een webserver met vpn tunnel alle Tesla beperkingen te omzeilen en vervolgens alle scherm content naar de browser te streamen via ip adres 240.3.3.3 op ios of 3.3.3.3 in android.

Het is voor mij de oplossing om Waze te gebruiken en muziek via Spotify en Youtube te luisteren met bijvoorbeeld songteksten en alle informatie die in de Tesla radio niet wordt getoond of wordt afgekort. Een aanrader
 
Werkt dit enkel in park ? Of ook in drive ? Ik dacht dat je geen WiFi connectie kan maken in drive, dus ook niet naar je hotspot ?
Ja, ook in drive kun je met je hotspot op de Wifi.
Daar moet je even de juiste volgorde aanhouden maar het kan wel.
Ik doe het als volgt:
- iphone op hotspot scherm zetten
- tesla in drive maar nog niet gaan rijden
- wifi aanzetten via lte icoontje rechts boven in het Tesla scherm
- check dat tesla op hotspot zit
- Teslamirror app aanzetten en starten
- Tesla browser starten en inloggen op ip adres 240.3.3.3
- telefoon naar gewenste app schakelen: Waze, Flitsmeister, youtube
- rijden maar
 
  • Like
Reactions: shthpnz
tips van support voor de settings:

1. As for the "Resolution", "Limit frames per second" and "Image
quality" settings, please do not set them too high. The recommended
way is to set them low at first, then improve them little by little to
fit in the hardware, software, and cellular network signal strength.

2. Image resolution setting added. The default Resolution setting is
360p. This 360p is for 2.4GHz Wi-Fi hotspot access. The 5GHz Wi-Fi
hotspot is always recommended for better network speed. For the 5GHz
Wi-Fi hotspot, the Resolution setting can be changed to 540p or 720p.

3. FPS(frames per second) setting added. The default "frames per
second" setting is 20 fps. This 20 fps is for 2.4GHz Wi-Fi hotspot
access. The 5GHz Wi-Fi hotspot is always recommended for better
network speed. For a 5GHz Wi-Fi hotspot, the "frames per second"
setting can be changed to 45 fps or higher.

4. Image quality setting added. The default "Image quality" setting is
Standard. This Standard Image quality is for 2.4GHz Wi-Fi hotspot
access. The 5GHz Wi-Fi hotspot is always recommended for better
network speed. For a 5GHz Wi-Fi hotspot, the "Image quality" setting
can be changed into High or "Ultra High".
 
Ik had hem al getest, werkt prima. De dagelijkse ritjes gebruik ik het niet (iets te veel gedoe voor eigenlijk geen winst), maar voor langere ritten is het wel leuk. Alleen vergeten ziggogo te testen (youtube werkt prima en meeste apps zo te zien ook).
 
Zijn er techneuten hier die weten hoe de programmeurs van teslamirror app het voor elkaar hebben gekregen om voor zowel android als ios deze screen cast met vpn tunnel te maken? Is dit een voor de hand liggende combinatie van verschillende technieken of hebben deze ontwikkelaars iets briljants bedacht?

nb Shazam werkt ook prima via iphone op het grote scherm met video clipjes bij de muziek op de radio
 
Ik kijk vaak tv via de wenbrowser ( kpn ) gaat goed als je 576 kiest. Jammer dat het geen full screen is in de P mode. Zodra je uit de P stand gaat stopt ook de KPN ITV app 🤨
Dat heeft de ontwikkelaar van Teslamirror opgelost met een screen cast vanaf je android of iphone. Zowel full screen kijken in P mode en ook blijven kijken tijdens het rijden.

Ik kijk met dit topic nog steeds uit naar de forumleden met meer it kennis die kunnen uitleggen hoe de techniek hierachter werkt (screen cast api, vpn tunnel, web server)
 
  • Like
Reactions: Persfoto
Dit is wel vet!
Op de hoogste instelling krijg ik geen 60 frames per seconde te zien, maar ik vermoed dat dat meer aan de Tesla browser ligt dan aan de app.
Ja, mooie vondst. Ik heb met zowel een iphone se uit 2017 als een nieuwe android telefoon het beste resultaat op 20 fps. Met de android telefoon op de 5ghz wifi hotspot kan ik de resolutie verhogen tot 720. Op de iphone zonder 5ghz hotspot niet verder dan de standaard instelling van Teslamirror op 360p.

Zaterdag in de file voor de Gotthard tunnel speelden we langzaamrijdend op autopilot de live registratie van Fat Freddy’s drop in de Ancien Belgique op het Tesla scherm. Erg veel plezier met deze tech truc
 
Last edited:
  • Like
Reactions: dutchchili
Uit de comments onder de video begrijp ik dat deze ontwikkelaar Emil hiermee android auto via een webserver op zijn android telefoon naar de Tesla browser laat streamen. Opvallend is dat het Tesla touchscreen ook werkt voor de bediening van de android telefoon. Dat kan Teslamirror niet. Ik heb dat al eens gevraagd aan de ontwikkelaar van Teslmirror maar kreeg als reactie terug dat de screencast api geen touchscreen feedback ondersteunt.
 
Last edited:
Uit de comments onder de video begrijp ik dat deze ontwikkelaar Emil hiermee android auto via een webserver op zijn android telefoon naar de Tesla browser laat streamen. Opvallend is dat het Tesla touchscreen ook werkt voor de bediening van de android telefoon. Dat kan Teslamirror niet. Ik heb dat al eens gevraagd aan de ontwikkelaar van Teslmirror maar kreeg als reactie terug dat de screencast api geen touchscreen feedback ondersteunt.
Was vergeten de Reddit link van de bijhorende discussie te plaatsen