Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Thuisladen en zakelijk verrekenen

This site may earn commission on affiliate links.
Geen idee, regelt het accounantskantoor. Die overleggen en doen het voor best veel klanten, stempel op de aangifte en de belastingdienst hoor je niet meer. Belastingdienst heeft nergens tijd voor en maakt soms rare afspraken.
Dan bedoel je ipv "belastingdienst keurt het goed" waarschijnlijk "belastingdienst weet van niets". Groot verschil, zeker bij een controle. Waarop de kans zoals je aangeeft natuurlijk heel klein is dat die ooit komt.
 
nee, de account overlegd dit vooraf met de belastingdienst. Dit mag gewoon.
Dat kan, als je accountant de casus inderdaad aan de belastingdienst heeft voorgelegd. Zij antwoorden daar dan schriftelijk op. Een kopie van dat antwoord zou heel interessant zijn voor iedereen hier in dit draadje.

 
Dat kan, als je accountant de casus inderdaad aan de belastingdienst heeft voorgelegd. Zij antwoorden daar dan schriftelijk op. Een kopie van dat antwoord zou heel interessant zijn voor iedereen hier in dit draadje.

.... zou zeggen bel Horlings zelf en kijk of ze je de brief geven (ze doen dit natuurlijk voor hun eigen klanten :) ). Wij hebben de brief niet (overigens geen enkele communicatie met de belastingdienst, doet de accountant). Er worden wel meer afspraken gemaakt, de belastingdienst hier is een beetje raar....... ze hebben regels maar maken ook gewoon andere afspraken. Heb het ook meegemaakt met afschrijving van een pand, accountant iets geregeld waarvan ik zelf dacht "hoe dan", maar scheelde nogal wat geld. Zelfde met vaststellen hypotheekrente (ging ook beetje met de natte vinger).

Goede accounant is prijzig, maar levert vaak ook het nodige op. Maar iedereen mag zelf beslissen of ze dit zo doen of niet. Ik geef alleen aan dat het nog steeds mag. En zo onlogisch is dit niet, marktconform handelen is een vrij normaal uitgangspunt.
 
@prettig Ik snap dat je je accountant vertrouwt en dat is helemaal prima. Maar zonder het daadwerkelijke antwoord van de belastingdienst te zien weet je niet of het van hun “mag” of dat je accountant denkt “dit is te verdedigen/dit kunnen we uitleggen bij een controle/hier komen we wel mee weg”. Een accountant die mij niet kan laten zien wat er precies is afgesproken met de belastingdienst en wat hun eigen inschatting is zou ik zelf niet willen gebruiken.

En ik zou dit dan al helemaal niet als waarheid op een forum gaan verkondigen.
 
@prettig Ik snap dat je je accountant vertrouwt en dat is helemaal prima. Maar zonder het daadwerkelijke antwoord van de belastingdienst te zien weet je niet of het van hun “mag” of dat je accountant denkt “dit is te verdedigen/dit kunnen we uitleggen bij een controle/hier komen we wel mee weg”. Een accountant die mij niet kan laten zien wat er precies is afgesproken met de belastingdienst en wat hun eigen inschatting is zou ik zelf niet willen gebruiken.

En ik zou dit dan al helemaal niet als waarheid op een forum gaan verkondigen.
Je hoeft het niet te doen......ik deel alleen wat bij ons kan (overigens je goede recht om daar aan te twijfelen).