Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Twijfel tussen de S en de 3

This site may earn commission on affiliate links.
Keuze is nu tussen:

Model 3 Long range wit exterieur, zwart/wit interieur, 19" sportvelgen, auto pilot en volledig zelfrijdend

OF

Model S75D, zwart exterieur, zwart half leder interieur met Dark Ash Wood, AP, glazen dak, 4% 56 maanden en onbeperkt laden

Ik mag gelukkig met een forum lid even meerijden met zijn Model 3, daarna zal ik een keuze moeten (ahum mogen) maken..............

Ik zie aan je signaturen dat je in 'the Netherlands' woont, das toevallig, ik ook! Je mag derhalve ook in mijn S'en proefrijden, vooralsnog heb ik een 75 en een 100 in de aanbieding
 
Ik heb in een S en 3 gereden: een dikke P100D met ludicrous mode is natuurlijk insane snel maar ook heel veel duurder. Ds luxe in een S is hoger, het is meer auto dan een 3. Maar de 3 is leuker, geeft meer gevoel van snelheid, heeft eek prachtig dak.

Ik heb geen kinderen en ik kon me de S simpelweg niet veroorloven in de lease dus voor mij was de keuze simpel. Maar zelfs een non-P is ontzettend leuk. En veel goedkoper.

Iemand zei ooit dat een aangeklede 3 ongeveer 80% van een S is, maar dan voor ongeveer de helft van de prijs.
 
Hier ook iemand die voor de 3 is gegaan. Had hiervoor een Outlander en heb in de S proef kunnen rijden. S is qua formaat onhandiger dan de Outlander en die vond ik al een stapje te groot. S had net in het budget gepast maar ik rij meestal alleen, dus een LR 3 voldoet prima. Alles wat ik meer zou betalen zou niet voldoende extra's opleveren voor mij.
 
Als je de ruimte niet nodig hebt is de 3 speelser en handiger om te parkeren. Je kunt er ook sneller langere afstanden mee overbruggen.
De S is makkelijk voor de wintersport, iets meer ruimte en minder snel een dakkoffer nodig.
Verder vind ik het comfort belangrijk, en daar is de S gewoon wat beter in.
 
Hoi Bas, 2 grote kinderen gaan er soms mee op vakantie. Is het interieurgeluid van een model 3 meer te horen?

Ik ben zelf 2.04m. Ik pas niet in de Model 3 achterin. Ik zit dan met mijn hoofd tegen het glas van het dak. En dan hebben we het niet over een centimeter dat ik te kort kom. Of te lang ben. Het scheelt behoorlijk.

In de S heb ik dat probleem niet.
 
Ik ben zelf 2.04m. Ik pas niet in de Model 3 achterin. Ik zit dan met mijn hoofd tegen het glas van het dak. En dan hebben we het niet over een centimeter dat ik te kort kom. Of te lang ben. Het scheelt behoorlijk.

In de S heb ik dat probleem niet.
Dat probleem heb ik al met mijn 1.93, bar weinig hoofdruimte en met de benen opgetrokken zitten is niet ideaal. Maar goed, wij zijn met zn tweetjes en er gaan nooit mensen met mij mee. Daarbij heb ik de auto voor mijzelf en niet voor de eventuele 1 of 2x per jaar dat er iemand achterin bij mij zit ;-)
 
Houdt er ook rekening mee dat het bij sommige parkeergarages best een beetje goed mikken is om niet je velgjes te beschadigen met een S (vooral als je op 21 of 22 inch rijdt), een 3 is ietsjes smaller.


Wellicht is de MY wat voor je als je lange achterbankpassagiers hebt.
 
Het is idd voor iedereen anders. Voor mezelf, ik had achteraf bezien moeten wachten op de 3 en niet de MS moeten nemen. Maar puur en alleen omdat ik een keer of 6, 7 jaar Italië rij. Groter bereik, zuiniger en sneller laden. Afgezien daarvan zou ik voor de MS gaan. Veel completer!!
 
Het is idd voor iedereen anders. Voor mezelf, ik had achteraf bezien moeten wachten op de 3 en niet de MS moeten nemen. Maar puur en alleen omdat ik een keer of 6, 7 jaar Italië rij. Groter bereik, zuiniger en sneller laden. Afgezien daarvan zou ik voor de MS gaan. Veel completer!!

Mocht je dat willen overwegen moet je dat toch juist nu doen? Jouw auto is voor sommige veel waard gezien de 4% bijtelling en hij is nog geen jaar oud.

Je merkt nu ook dat de M3 'de betere' auto begint te worden qua techniek. Dingen als stoplicht herkenning, NoA, etc zit nu wel in de EU Model 3 maar niet op de S/X. Inderdaad laadsnelheid, CCS, etc. De S/X worden zo langzamerhand wel wat ouderwets in vergelijking met de Model 3.
 
Mocht je dat willen overwegen moet je dat toch juist nu doen? Jouw auto is voor sommige veel waard gezien de 4% bijtelling en hij is nog geen jaar oud.

Je merkt nu ook dat de M3 'de betere' auto begint te worden qua techniek. Dingen als stoplicht herkenning, NoA, etc zit nu wel in de EU Model 3 maar niet op de S/X. Inderdaad laadsnelheid, CCS, etc. De S/X worden zo langzamerhand wel wat ouderwets in vergelijking met de Model 3.
Helaas @Tozz. Het is een leasebak. 4 jaar of 140.000 km. En wie weet wat over 2 jaar de bijtelling doet. De 3 is in de lease nu al duurder dan de S. Beide kaal
 
Helaas @Tozz. Het is een leasebak. 4 jaar of 140.000 km. En wie weet wat over 2 jaar de bijtelling doet. De 3 is in de lease nu al duurder dan de S. Beide kaal

Kun je toch ook wel onderuit als je de lease aan iemand weet te sljten? Op leasebijtellingvriendelijk.nl bijvoorbeeld.
Bijtelling is 5 jaar na aanschaf vast. Dus wat de bijtelling over 2 jaar doet is nu niet relevant :)

Wel apart dat een 3 duurder is.. Je zou verwachten dat die wat cheaper is
 
Kun je toch ook wel onderuit als je de lease aan iemand weet te sljten? Op leasebijtellingvriendelijk.nl bijvoorbeeld.
Bijtelling is 5 jaar na aanschaf vast. Dus wat de bijtelling over 2 jaar doet is nu niet relevant :)

Wel apart dat een 3 duurder is.. Je zou verwachten dat die wat cheaper is

De 3P 74470 euro die ik had besteld had een bijtelling van bijna 300 per maand, de X 2018 -176000 euro heeft ook bijna 300 euro bijtelling.
 
Kun je toch ook wel onderuit als je de lease aan iemand weet te sljten? Op leasebijtellingvriendelijk.nl bijvoorbeeld.
Bijtelling is 5 jaar na aanschaf vast. Dus wat de bijtelling over 2 jaar doet is nu niet relevant :)

Wel apart dat een 3 duurder is.. Je zou verwachten dat die wat cheaper is
Iets duurder omdat mijn S geheel op 4 procent wordt afgerekend. De 3 boven de 50.000 op 22 procent. Dat hakt er echt flink in.

Nee. Dat vragen aan Leaseplan is een mission impossible. Mijn werkgever zit er ook nog tussen. Ik knal extra vaak naar Italië en over 2 tot 2.5 jaar zie ik het wel. Of een nieuwe 3 of de S met een jaar verlengen.

Ik hoop dat op mijn S ook een CCS komt. Maar dat zal wel onmogelijk zijn.