Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Uitleg referral programma - verschil van interpretatie spelregels

This site may earn commission on affiliate links.

pjtsmclub

S100D Midnight Silver, Arachnid 21" Staggered
Oct 10, 2016
11
3
netherlands
Geachte medeleden,

Ik heb een vraag aangaande de spelregels van het referral programma.
Het volgende is het geval;

ik heb 2 referrals uit de periode "16 maart - 15 juni 2017" (14 april & 3 mei)
en 1 referral uit de periode "19 mei - 31 december 2017" (30 juni)
Totaal 3 referrals.

ik wil graag aanspraak maken op de Arachnid velgen, deze krijg je met 3 referrals volgens de nieuwe beloningen.

"Voorwaarden
De gerelateerde bestelling dient te worden geplaatst tussen 19 mei 2017 en 31 december 2017. Eigenaren met één of meer referrals uit de vorige fase van 16 maart tot 19 mei 2017, komen in aanmerking voor zowel de nieuwe beloningen als de beloningen uit de vorige fase, van 19 mei tot 15 juni 2017."

Ik lees hierboven dat ik mijn referrals uit de forige fase mag toepassen op de nieuwe fase, En dus bij elkaar mag optellen tot 3, waarmee in in aanmerking kom voor de velgen.
Volgens een Tesla referral medewerker echter betekenen de voorwaarden juist dat ik mijn vorige referrals NIET mag toepassen op de nieuwe beloningen.

Blijkbaar lees ik het verkeerd.
Maar het lijkt mij sowieso vreemd dat bovestaande voorwaarden extra zijn toegevoegd, om aan te geven dat beloningen uit het vorige programma NIET van toepassing zijn op het nieuwe programma. Dat zou toch juist vanzelfsprekend zijn. Deze voorwaarden zijn volgens mij toegevoegd omdat het programma is verlengd en ik mijn referrals kan meenemen naar het nieuwe programma.

Hoe dan ook lijkt het erop dat dat ik met Tesla referrals (USA) er per e-mail er onderling niet uit gaan komen wat er bedoeld wordt met bovenstaande voorwaarden.

Graag jullie mening/zienswijze van deze voorwaarden?
BVD!

Referral Programma
 
Geachte medeleden,

Ik heb een vraag aangaande de spelregels van het referral programma.
Het volgende is het geval;

ik heb 2 referrals uit de periode "16 maart - 15 juni 2017" (14 april & 3 mei)
en 1 referral uit de periode "19 mei - 31 december 2017" (30 juni)
Totaal 3 referrals.

ik wil graag aanspraak maken op de Arachnid velgen, deze krijg je met 3 referrals volgens de nieuwe beloningen.

"Voorwaarden
De gerelateerde bestelling dient te worden geplaatst tussen 19 mei 2017 en 31 december 2017. Eigenaren met één of meer referrals uit de vorige fase van 16 maart tot 19 mei 2017, komen in aanmerking voor zowel de nieuwe beloningen als de beloningen uit de vorige fase, van 19 mei tot 15 juni 2017."

Ik lees hierboven dat ik mijn referrals uit de forige fase mag toepassen op de nieuwe fase, En dus bij elkaar mag optellen tot 3, waarmee in in aanmerking kom voor de velgen.
Volgens een Tesla referral medewerker echter betekenen de voorwaarden juist dat ik mijn vorige referrals NIET mag toepassen op de nieuwe beloningen.

Blijkbaar lees ik het verkeerd.
Maar het lijkt mij sowieso vreemd dat bovestaande voorwaarden extra zijn toegevoegd, om aan te geven dat beloningen uit het vorige programma NIET van toepassing zijn op het nieuwe programma. Dat zou toch juist vanzelfsprekend zijn. Deze voorwaarden zijn volgens mij toegevoegd omdat het programma is verlengd en ik mijn referrals kan meenemen naar het nieuwe programma.

Hoe dan ook lijkt het erop dat dat ik met Tesla referrals (USA) er per e-mail er onderling niet uit gaan komen wat er bedoeld wordt met bovenstaande voorwaarden.

Graag jullie mening/zienswijze van deze voorwaarden?
BVD!

Referral Programma

Ik ben geen jurist, maar volgens mij moet Tesla leren lezen en hun juridische afdeling een schop onder de kont geven. Volgens mij is het duidelijk dat jij gelijk hebt.
 
Dat 'dus' is jouw conclusie hieruit.
Ik lees er in dat als je 1 of 2 referrals hebt uit de periode 16 maart tot 19 mei 2017, dat je dan ook een kado uit de snoepwinkel mag uitzoeken ter waarde van 1 of 2 referrals in de periode 19 mei tot 15 juni. NIET persee dat je de referrals uit de oude periode mag optellen bij nieuwe referrals. Anders hadden ze m.i. ook gewoon de oude periode kunnen verlengen.
 
Er is sprake van een overlap tussen de looptijd van beide programma's. Wat tesla heeft beoogd uit te leggen is dat in die overlap behaalde referrals zowel voor het oude als het nieuwe programma gelden.

Tesla had dat duidelijker kunnen uitleggen, maar ook uit de huidige bewoordingen blijkt mijns inziens de bovenstaande uitleg in voldoende mate.
 
Dat 'dus' is jouw conclusie hieruit.
Ik lees er in dat als je 1 of 2 referrals hebt uit de periode 16 maart tot 19 mei 2017, dat je dan ook een kado uit de snoepwinkel mag uitzoeken ter waarde van 1 of 2 referrals in de periode 19 mei tot 15 juni. NIET persee dat je de referrals uit de oude periode mag optellen bij nieuwe referrals. Anders hadden ze m.i. ook gewoon de oude periode kunnen verlengen.

Ik denk dat dit klopt. Een ronde is een afgesloten geheel. Wanneer je in de eerste ronde 2 referrals hebt, mag je een prijs voor 2 referrals uitkiezen. Blijkbaar mag je dat doen uit de lijst van de betreffende ronde, maar ook uit de lijst van de nieuwe ronde. Die ene referral uit de nieuwe ronde geeft recht op een item uit de lijst behorende bij die ronde.

Tesla heeft soms beloningen waarbij je de referrals mag "doortellen". Die worden dan ook als zodanig benoemd.

Misschien zou coulance hen goed staan in deze zaak...temeer omdat door de vele rondes de laatste tijd er best af en toe wat verwarring is ontstaan.
 
Dank voor de reacties. Uit de reacties uit mijn omgeving en hier blijkt iig dat ik niet de enige ben die op het verkeerde been is gezet. Voor mijn 2 referrals uit de periode v.a. 16 maart, kreeg ik trouwens de prijs die hoort bij 1 referral plus! de prijs die hoort bij 2 referrals. maw als je meerdere referrals hebt "spring" je niet naar de volgende prijs, maar deze krijg je dan bij je eerdere prijs. Dat had ik vantevoren ook niet begrepen uit de voorwaarden. Het maakt me ook allemaal niet heel veel uit, maar het was prettiger om eea vantevoren echt duidelijk te hebben. ik heb bv niets aan die zonnepaneeldakpannen omdat ik al zonnepanelen heb. Daarom zou ik dus bv geen referrals meer uitgeven als ik daarmee de dakpannen zou krijgen ipv de vorige prijs. Maar dat hoeft niet omdat je ze dus bij je eerdere prijs krijgt. Ik ga dus toch maar weer actief Tesla promoten maar :)

Nu zou ik dan volgens Tesla pas voor 4 pers krijgen voor een rondleiding bij de gigafactory (reis & verblijf eigen kosten? geen idee staat verder niets over vermeld) en een rolkoffertje en een kleine tesla (passen mijn kids niet meer in:/)

Hoe dan ook heb ik nog steeds wel liever de wielen ipv al die andere prijzen (afhankelijk van de voorwaarden van de reis naar nevada). Dus ik ben benieuwd of/hoe Tesla nog terug komt met een reactie.

mvgr
 
Dank voor de reacties. Uit de reacties uit mijn omgeving en hier blijkt iig dat ik niet de enige ben die op het verkeerde been is gezet. Voor mijn 2 referrals uit de periode v.a. 16 maart, kreeg ik trouwens de prijs die hoort bij 1 referral plus! de prijs die hoort bij 2 referrals. maw als je meerdere referrals hebt "spring" je niet naar de volgende prijs, maar deze krijg je dan bij je eerdere prijs. Dat had ik vantevoren ook niet begrepen uit de voorwaarden. Het maakt me ook allemaal niet heel veel uit, maar het was prettiger om eea vantevoren echt duidelijk te hebben. ik heb bv niets aan die zonnepaneeldakpannen omdat ik al zonnepanelen heb. Daarom zou ik dus bv geen referrals meer uitgeven als ik daarmee de dakpannen zou krijgen ipv de vorige prijs. Maar dat hoeft niet omdat je ze dus bij je eerdere prijs krijgt. Ik ga dus toch maar weer actief Tesla promoten maar :)

Nu zou ik dan volgens Tesla pas voor 4 pers krijgen voor een rondleiding bij de gigafactory (reis & verblijf eigen kosten? geen idee staat verder niets over vermeld) en een rolkoffertje en een kleine tesla (passen mijn kids niet meer in:/)

Hoe dan ook heb ik nog steeds wel liever de wielen ipv al die andere prijzen (afhankelijk van de voorwaarden van de reis naar nevada). Dus ik ben benieuwd of/hoe Tesla nog terug komt met een reactie.

mvgr
ik zou wel graag zo'n kleine tesla hebben voor de kinderen (2 en 6 jaar). Ze rijden nu in een elektrische mini, dat kan natuurlijk niet. Dus mocht je deze voor een zacht prijsje van de hand willen doen, laat het dan maar even weten.
 
Ik heb even een mailtje gezonden vwb mijn referrals. Ik had het me niet gerealiseerd -tot het hier genoemd was- maar het is inderdaad zo dat je de prijzen "stapelt"; het is bij meerdere referrals dus en/en. Zojuist bevestiging hiervan gehad en ik ben blijkbaar in blijde verwachting van op 2x tesla carry-on, een thermal jack, Flyer model S en de Founders serie powerwall. En 8 mensen blij. Geinig hoor.
 
Dank voor de reacties. Uit de reacties uit mijn omgeving en hier blijkt iig dat ik niet de enige ben die op het verkeerde been is gezet. Voor mijn 2 referrals uit de periode v.a. 16 maart, kreeg ik trouwens de prijs die hoort bij 1 referral plus! de prijs die hoort bij 2 referrals. maw als je meerdere referrals hebt "spring" je niet naar de volgende prijs, maar deze krijg je dan bij je eerdere prijs. Dat had ik vantevoren ook niet begrepen uit de voorwaarden. Het maakt me ook allemaal niet heel veel uit, maar het was prettiger om eea vantevoren echt duidelijk te hebben. ik heb bv niets aan die zonnepaneeldakpannen omdat ik al zonnepanelen heb. Daarom zou ik dus bv geen referrals meer uitgeven als ik daarmee de dakpannen zou krijgen ipv de vorige prijs. Maar dat hoeft niet omdat je ze dus bij je eerdere prijs krijgt. Ik ga dus toch maar weer actief Tesla promoten maar :)

Nu zou ik dan volgens Tesla pas voor 4 pers krijgen voor een rondleiding bij de gigafactory (reis & verblijf eigen kosten? geen idee staat verder niets over vermeld) en een rolkoffertje en een kleine tesla (passen mijn kids niet meer in:/)

Hoe dan ook heb ik nog steeds wel liever de wielen ipv al die andere prijzen (afhankelijk van de voorwaarden van de reis naar nevada). Dus ik ben benieuwd of/hoe Tesla nog terug komt met een reactie.

mvgr

Heb je hier nog iets op gehoord - ik zit met eenzelfde vraag over referrals in de periode 16/3 - 19/5..., tot op heden heb ik alleen maar kasten en muren gezien maar nog zonder helder antwoord vanuit Tesla (na 1 1/2 maand)
 
Geachte medeleden,

Ik heb een vraag aangaande de spelregels van het referral programma.
Het volgende is het geval;

ik heb 2 referrals uit de periode "16 maart - 15 juni 2017" (14 april & 3 mei)
en 1 referral uit de periode "19 mei - 31 december 2017" (30 juni)
Totaal 3 referrals.

ik wil graag aanspraak maken op de Arachnid velgen, deze krijg je met 3 referrals volgens de nieuwe beloningen.

"Voorwaarden
De gerelateerde bestelling dient te worden geplaatst tussen 19 mei 2017 en 31 december 2017. Eigenaren met één of meer referrals uit de vorige fase van 16 maart tot 19 mei 2017, komen in aanmerking voor zowel de nieuwe beloningen als de beloningen uit de vorige fase, van 19 mei tot 15 juni 2017."

Ik lees hierboven dat ik mijn referrals uit de forige fase mag toepassen op de nieuwe fase, En dus bij elkaar mag optellen tot 3, waarmee in in aanmerking kom voor de velgen.
Volgens een Tesla referral medewerker echter betekenen de voorwaarden juist dat ik mijn vorige referrals NIET mag toepassen op de nieuwe beloningen.

Blijkbaar lees ik het verkeerd.
Maar het lijkt mij sowieso vreemd dat bovestaande voorwaarden extra zijn toegevoegd, om aan te geven dat beloningen uit het vorige programma NIET van toepassing zijn op het nieuwe programma. Dat zou toch juist vanzelfsprekend zijn. Deze voorwaarden zijn volgens mij toegevoegd omdat het programma is verlengd en ik mijn referrals kan meenemen naar het nieuwe programma.

Hoe dan ook lijkt het erop dat dat ik met Tesla referrals (USA) er per e-mail er onderling niet uit gaan komen wat er bedoeld wordt met bovenstaande voorwaarden.

Graag jullie mening/zienswijze van deze voorwaarden?
BVD!

Referral Programma


Ik heb het exact zo begrepen en to dusver heeft er niemand bij tesla tegengesproken! Maar een belofte nakomen is het merk niet helemaal vreemd... tenzij de klagende massa groot en vocaal genoeg wordt!
 
Ik heb de referral voorwaarden net weer eens doorgelezen. Ik blijf van mening dat de toelichting niet anders kan worden geïnterpreteerd dan dat verkregen referrals in de periode dat beide acties lopen (van 19 mei tot en met 15 juni) zowel voor de oude als de nieuwe actie meetellen. Als alle referrals uit de oude actie ook zouden meetellen voor de nieuwe actie, dan had het voor de hand gelegen om de nieuwe actie een looptijd te geven die start op 16 maart (start oude actie) en loopt tot en met 31 december.

Tesla had dit duidelijker op kunnen schrijven, maar een behoorlijk geïnformeerde en normaal oplettende deelnemer aan de referral actie zou naar mijn mening hebben moeten begrijpen wat de bedoeling van deze bepaling was.

P.S. Ik had zelf liever een andere uitleg gehad, nu wij met de Stichting E-rally 1 referral hebben behaald in de oude actie die helaas uit april komt. In de lopende actie staan wij nu op drie referrals (de velgen zijn dus binnen voor het goede doel!), maar dat zouden er anders 4 zijn geweest (de powerwall). Ik maak dus meteen maar gebruik om een oproep te plaatsen voor deze vierde referral, zodat wij ook een powerwall kunnen veilen voor Justdiggit!

P.S.2: Hendrik, ik geef je nu toch wel de perfecte aanleiding om per ommegaande een model X te bestellen!
 
  • Like
Reactions: Basvdpoel
Ik heb 1 referral gedaan en deze staat nu op geleverd. Ik heb 2 mails gestuurd naar Tesla , nog niks ontvangen. Wat kan ik verwachten? Tesla referral.jpg
 
Ik heb 1 referral gedaan en deze staat nu op geleverd. Ik heb 2 mails gestuurd naar Tesla , nog niks ontvangen. Wat kan ik verwachten?View attachment 263051
Bij voorgaande referral acties werden de mails verstuurd na het beëindigen van de betreffende actieperiode.
hiervoor ging dit telkens over ongeveer 3 maand.
De huidige actie is uitzonderlijk lang en loopt van 19 mei 2017 en 31 januari 2018.
dus, ik verwacht de email pas in februari 2018

Om een idee te geven: de prijzen van de actie die liep van 16 maart 2017 - 15 juni 2017 zijn nog niet aangekomen (hier toch niet;))
 
Last edited: