Ben ik eens. Gewoon een veiligheidsfeature. Tesla rolt sowieso graag eerst in US uit. Ze willen daarnaast onze stoplichten en stopborden beter leren kennen. Niet alles is de schuld van regelgeving in Europa. Persoonlijk vind ik trouwens dat NIETS de schuld is van regelgeving. De EU verkoopt geen FSD belofte, dat doet Tesla.
95% met je eens
Zaken als hoeveel seconden er moeten zitten voor een lane change ed zijn wel degelijk beslissingen die in regelgeving vastliggen. Die regelgeving is gebaseerd op 100% menselijke bestuurders. Als ik de details lees van bijvoorbeeld bochten (max snelheid ed) en inhalen, dan vraag ik mij af of alle menselijke bestuurders zich daar aan houden. Ik vermoed niet. En nog aparter: ik heb over dit soort 'wetsovertredingen' nog nooit iets van boetes oid gehoord.
Dus ja: Tesla verkoopt FSD en moet zich daarmee 100% (vind ik) aan de nL wet houden. Maar ik vind ook dat de wet eens wat meer naar de praktijk moet kijken en ook 'moet meedenken' hoe mensen en machines samen veilig kunnen rijden.