Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, van die BTW begrijp ik. Maar dacht dat deze aanbieder (precies dezelfde had ik gevonden) een Tesla Forum lid uit Frankrijk is die als een soort uit de hand gelopen hobby was begonnen met het verkopen van die kabels. En als het dan fout gaat en je je recht in Frankrijk moet gaan halen ... Vandaar mijn opmerking dat ik liever in NL koop. Ik betaal (in het algemeen dan, geen waardeoordeel over deze meneer die best betrouwbaar kan zijn) liever wat meer zonder gezeik.
Maar goed, ik ga teveel off topic denk ik.

Ik zal me er nog wat meer in verdiepen maar waarschijnlijk eerst een keer een Type 3c kabel van een behulpzaam forumlid lenen voor ik er zelf één aanschaf.

Voor zover ik weet is hij met meerdere zaken bezig waaronder laders etc en heeft hij al wat langer ene bedrijf. Overigens, ook ik heb zo een kabel, kosteloos ter leen uiteraard... (omgeving Rotterdam / Spijkenisse)
 
Bedankt! Ik stuur je waarschijnlijk PM.

- - - Updated - - -



Ja, van die BTW begrijp ik. Maar dacht dat deze aanbieder (precies dezelfde had ik gevonden) een Tesla Forum lid uit Frankrijk is die als een soort uit de hand gelopen hobby was begonnen met het verkopen van die kabels. En als het dan fout gaat en je je recht in Frankrijk moet gaan halen ... Vandaar mijn opmerking dat ik liever in NL koop. Ik betaal (in het algemeen dan, geen waardeoordeel over deze meneer die best betrouwbaar kan zijn) liever wat meer zonder gezeik.
Maar goed, ik ga teveel off topic denk ik.

Ik zal me er nog wat meer in verdiepen maar waarschijnlijk eerst een keer een Type 3c kabel van een behulpzaam forumlid lenen voor ik er zelf één aanschaf.

Hoi Steven,

Ik heb de kabel bij Tesla gekocht en niet gebruikt. Ik bied hem ter overname aan. Hij mag weg voor 75% van de Tesla prijs mocht je interesse hebben.
 
Zouden ze bij Tesla FR de type 2/3c kabels verkopen? De type 2/2 die ze verkopen voor 190euro zijn van mennekes... Geen brol zou ik dus denken - en nog nergens goedkoper gezien.

Ja die is bij tesla te koop. Dit is de mail die ik van ze kreeg toen ik er naar vroeg: "De Model S ondersteund niet direct Type 3 laden, maar via een adapter is dit wel mogelijk. Deze kabels zijn te koop via de Service Centers, maar zijn niet op voorraad in Nederland. Kosten ex BTW zijn 281 euro."
 
Hoi Steven,

Ik heb de kabel bij Tesla gekocht en niet gebruikt. Ik bied hem ter overname aan. Hij mag weg voor 75% van de Tesla prijs mocht je interesse hebben.

Bedankt voor het aanbod :smile:. Maar maak er nog even geen gebruik van. Ik zie dat pwillemse78 bij je om de hoek woont en ook interesse heeft in de kabel. Ik orienteer me toch even verder, dus wil niet tussen twee plaatsgenoten in gaan staan :wink:.
 
Just arrived at the SuC in Metz, on our way down to Bandol. On arrival both chargers occupied. Fortunately after a few minutes one of the Teslas left, after a short, pleasant chat. Still we're stuck with 59kW, which throws my trip planning out a bit. Hopefully they will be able to realise the 6-8 stalls that are planned in the near future.

The worrying thing is that the other driver had heard of problems with the Nuit-st-george SuC. I guess the advantage of the longer wait is that I can use the time to look into alternates if the next SuC is not operational.
 
Now at Nuits St George. Working just fine. But yeah - French hotel, the toilet in the reception area won't flush, so it stinks...

Hopefully they'll find a better location for a permanent SuC nearer to Dijon. I left Metz with 363 range, drove 120 most of the way, 110 for the last 100km and arrived with 17km typical. The next leg to Lyon is 189, so it would be better if the permanent SuC was just before Lyon.