Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Speciaal voor de (nightriders & skibox met 110km/h) trips r. CH en/of om Basel en kreuz Härkingen te vermijden.

Montbéliard is prima.

Ligt op route A36 Mulhouse / Beaune of binnendoor van
Nancy / Bern via de N57 en N19

Rustig (alleen ik) op piekdag in skiseizoen. Toen er redelijk veel wachttijd was op de 5 in CH.

Tesla geeft alleen de E leclerc maar veel beter is Bakkersketen Boulangerie Ange met broodjes maar ook salades & pizza en super koffie open vanaf 04.00! open tot 20.00!
 
Last edited:
Kan nog wel eens druk worden bij de SuC in Frankrijk (en later overal) als Chargemap de Tesla experience gaat ondersteunen voor niet-Tesla’s
1FF8E546-3E9A-4E8B-B458-0453FD786C22.jpeg
 
Triest nieuws: de Superchargers langs de A4 ten oosten van Reims (Les Petites-Loges) zijn definitief weg. Er staan nu Ionity palen voor in de plaats. Op die route ben je nu weer aangewezen op de 4 oude laders bij dat hotel in Matougues.

Die paar palen richting noorden waren iedere keer ge-ICE-ed dat ik ze nodig had. De laatste keer dat ik in Matougues wou laden was was de poort defect en ging ze niet open (ja ik weet dat de code in de boordcomputer staat). Gelukkig had ik genoeg om tot in Troyes te geraken.

De supercharger in Reims (Tinqueux) is veel praktischer: ruime keuze aan eet en shopping mogelijkheden. En er staat nog een ander SUC op de planning een beetje zuidelijker ook nog on Reims.
 
Die paar palen richting noorden waren iedere keer ge-ICE-ed dat ik ze nodig had. De laatste keer dat ik in Matougues wou laden was was de poort defect en ging ze niet open (ja ik weet dat de code in de boordcomputer staat). Gelukkig had ik genoeg om tot in Troyes te geraken.

De supercharger in Reims (Tinqueux) is veel praktischer: ruime keuze aan eet en shopping mogelijkheden. En er staat nog een ander SUC op de planning een beetje zuidelijker ook nog on Reims.
Tinqueux is voor mij in ieder geval geen optie. Als ik over Reims rij kom ik vanaf Charleroi en dan is Tinqueux wel erg ver om. Les Petites-Loges was ik eigenlijk wel blij mee. Het ligt netjes op 400 km rijden vanaf huis.
 
Tinqueux is voor mij in ieder geval geen optie. Als ik over Reims rij kom ik vanaf Charleroi en dan is Tinqueux wel erg ver om. Les Petites-Loges was ik eigenlijk wel blij mee. Het ligt netjes op 400 km rijden vanaf huis.
oei, nu zal je moeten laden op 350 km ? en gebruik je nooit ionity?

ik had de indruk dat het SUC netwerk in frankrijk serieus was uitgebreid, wellicht heeft ionity gewoon meer centen geboden voor deze locatie aan de snelweg en dacht tesla, ok dan zetten we onze palen wel ergens anders...
 
Tinqueux is voor mij in ieder geval geen optie. Als ik over Reims rij kom ik vanaf Charleroi en dan is Tinqueux wel erg ver om. Les Petites-Loges was ik eigenlijk wel blij mee. Het ligt netjes op 400 km rijden vanaf huis.

Niet aan gedacht dat je niet via Rijsel zou rijden, sorry. De nieuwe supercharger (nabij Cormontreuil) zou beter moeten passen dan voor jou.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Tinqueux is voor mij in ieder geval geen optie. Als ik over Reims rij kom ik vanaf Charleroi en dan is Tinqueux wel erg ver om. Les Petites-Loges was ik eigenlijk wel blij mee. Het ligt netjes op 400 km rijden vanaf huis.
Omweg valt mee hoor. Zeker in tijd, want volledig autoweg. Deze winter nog moeten doen omdat Reims sud dicht was. En inderdaad. Veel te doen daar. Veel aangenamer dan op een saaie autowegparking. .
 
oei, nu zal je moeten laden op 350 km ? en gebruik je nooit ionity?

ik had de indruk dat het SUC netwerk in frankrijk serieus was uitgebreid, wellicht heeft ionity gewoon meer centen geboden voor deze locatie aan de snelweg en dacht tesla, ok dan zetten we onze palen wel ergens anders...
Ik heb gratis SuC gebruik. Dan ga je niet zo snel aan een Ionity paal staan tanken...
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Ik heb gratis SuC gebruik. Dan ga je niet zo snel aan een Ionity paal staan tanken...

Ik heb ook nog een 90D met gratis supercharging. Ik begin dat langzamerhand een vergiftigd geschenk te vinden: vroeger was dat super omdat er niets anders was en je toch je route/laadschema aan de locaties van de superchargers moest aanpassen. Tegenwoordig zijn er veel alternatieven, maar omdat het superchargen gratis is blijf ik toch mijn laadschema aan de locaties van de superchargers aanpassen. Dat terwijl het tijdsgewijs soms beter zou zijn een betalende slow of fast charger te gebruiken. De lokroep van gratis laden blijft te sterk. Zo sterk zelfs dat moest Tesla dezelfde promo doen als vorig kwartaal in de USA (6 jaar gratis superchargen op een nieuwe S/X bij inleveren van een oude met lifetime free superchargen) ik daar niet zou kunnen aan weerstaan.
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Ik heb ook nog een 90D met gratis supercharging. Ik begin dat langzamerhand een vergiftigd geschenk te vinden: vroeger was dat super omdat er niets anders was en je toch je route/laadschema aan de locaties van de superchargers moest aanpassen. Tegenwoordig zijn er veel alternatieven, maar omdat het superchargen gratis is blijf ik toch mijn laadschema aan de locaties van de superchargers aanpassen. Dat terwijl het tijdsgewijs soms beter zou zijn een betalende slow of fast charger te gebruiken. De lokroep van gratis laden blijft te sterk. Zo sterk zelfs dat moest Tesla dezelfde promo doen als vorig kwartaal in de USA (6 jaar gratis superchargen op een nieuwe S/X bij inleveren van een oude met lifetime free superchargen) ik daar niet zou kunnen aan weerstaan.
Behalve het vergiftigd geschenk heb ik precies hetzelfde gevoel, . Het is zelfs één van de argumenten om mijn 90D van 2015 te blijven (af)rijden.
 
  • Like
Reactions: job-lek and NicoV
Behalve het vergiftigd geschenk heb ik precies hetzelfde gevoel, . Het is zelfs één van de argumenten om mijn 90D van 2015 te blijven (af)rijden.

Ik heb ook gemengde gevoelens om met mijn 90D te blijven rijden. De enige pro is gratis superchargen, de contras hebben zich ondertussen opgestapeld(tov een nieuwe)
- oude autopilot
- geen keycard
- range is maar middelmatig meer tov een nieuw EV
- geen sentry
Maar de grootste is het risico op een defecte batterij. Ik heb waarschijnlijk te weinig km om daar een groot risico op te hebben, maar ik zou toch liever dat geld aan een nieuwe auto uitgeven dan aan een nieuwe batterij.
Maar dan ben ik free supercharging kwijt!
 
  • Funny
Reactions: simonsmidt
Zo sterk zelfs dat moest Tesla dezelfde promo doen als vorig kwartaal in de USA (6 jaar gratis superchargen op een nieuwe S/X bij inleveren van een oude met lifetime free superchargen) ik daar niet zou kunnen aan weerstaan.
✋

Je kreeg tot vorige week 3 jaar gratis superchargen, en je kan nog altijd 20000 referral credits krijgen waarmee je 20000km gratis superchargen kan kopen.
 
  • Informative
Reactions: NicoV
✋

Je kreeg tot vorige week 3 jaar gratis superchargen, en je kan nog altijd 20000 referral credits krijgen waarmee je 20000km gratis superchargen kan kopen.
Heb je een bron? Ik heb recent een nieuwe model Y gekocht, maar daar was geen gratis superchargen bij.
Ik kon ook de verleiding niet weerstaand en heb de model S gehouden met gratis supercharging. Heb een diesel de deur uit gedaan
 
  • Like
Reactions: NicoV
Tegenwoordig zijn er veel alternatieven, maar omdat het superchargen gratis is blijf ik toch mijn laadschema aan de locaties van de superchargers aanpassen.
Ik heb nu een jaar een MY, maar blijf enkel SuCs gebruiken onderweg (wel veel minder dan toen het gratis was, toen gebruikte ik ze ook als het niet echt nodig was).
Alternatieven zijn immers veel duurder als je geen abonnement hebt. En als het enkel voor onderweg is loont een abonnement niet.