Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Vorige week hebben we ook een trip gemaakt naar Zuid-Frankrijk (in de buurt van Valence). Hieronder wat meer info over onze stopplaatsen. PS: we zijn tijdens de heenrit vaker gestopt dan moest, omdat we twee kleine kindjes hebben (4 en 2 jaar) die regelmatig eens naar het toilet moeten. Voor de terugrit was dit geen probleem, omdat we 's nachts reden.

1e stop heenrit: Arlon Supercharger (€0,43/kWh)
Supercharger bij het Van der Valk hotel. We hadden gepland om hier rond de middag te arriveren, zodat we in het hotel konden lunchen. Voor wie minder tijd heeft, is er in de lobby een self-service bar waar je drankjes en broodjes kan bestellen.

2e stop heenrit: ibis Styles Nancy Laxou (overnachting)
Dit werd onze overnachtingsplaats. Een budgetvriendelijk hotel niet ver van het centrum van Nancy. Wij hebben voor dit hotel gekozen omdat het familiekamers heeft. Nog een bonus is de Tesla charger. Hier kan je gratis opladen. Er is een limiet van 2u, maar daar is men niet zo strikt in.

3e stop heenrit: Dijon Supercharger (€0,31/kWh)
Vlak naast deze Supercharger staat ook een Ionity charger. In de buurt zijn er twee hotels. Wij gingen naar de Ibis Styles Dijon Sud voor een toiletbezoek en drankje. Hotel ziet er ook leuk uit voor een overnachting.

4e stop heenrit: Vienne Supercharger (€0,37/kWh)
De laatste stop van onze heenrit was in Vienne. Die was iets kleiner dan de andere stopplaatsen, maar gelukkig waren er nog twee plaatsen vrij. Als je een hapje wil eten, is de Marie Blachère Boulangerie aan de overkant van het straat een aanrader.

--

1e stop terugrit: Beaune Supercharger (€0,38/kWh)
Dit was de eerste Supercharger met een 'defect'. De eerste laadpaal raakte niet hoger dan 60 kW. Dan maar verplaatst. De andere laadpaal ging wel richting 150 kW. Er is trouwens nog een tweede supercharger in Beaune die 250 kW laadpunten heeft.

2e stop terugrit: Total Energies Aire de Troyes Le Plessis (€0,62/kWh)
Deze keer eens gekozen voor een Total Energies laadpaal (tot 175 kW) naast de autostrade. Die was een pak duurder dan Tesla (€0,62/kWh). Wat ik wel handig vond, was het emmertje met een spons/aftrekker om de voorruit schoon te maken.

3e stop terugrit: Charleville-Mezieres Supercharger (€0,32/kWh)
De laatste stop van onze trip was de Supercharger in Charleville-Meziers. Hiervoor moesten we eerst enkele kilometers over secundaire wegen. Op de laadpalen hangt een briefje dat je iets moet consumeren wanneer je naar het toilet gaat. Toen wij arriveerden (ca. 2u 's nachts) was de bar van het Ibis hotel al gesloten. De lobby medewerker maakte er gelukkig geen probleem van.
 
Vorige week hebben we ook een trip gemaakt naar Zuid-Frankrijk (in de buurt van Valence). Hieronder wat meer info over onze stopplaatsen. PS: we zijn tijdens de heenrit vaker gestopt dan moest, omdat we twee kleine kindjes hebben (4 en 2 jaar) die regelmatig eens naar het toilet moeten. Voor de terugrit was dit geen probleem, omdat we 's nachts reden.

1e stop heenrit: Arlon Supercharger (€0,43/kWh)
Supercharger bij het Van der Valk hotel. We hadden gepland om hier rond de middag te arriveren, zodat we in het hotel konden lunchen. Voor wie minder tijd heeft, is er in de lobby een self-service bar waar je drankjes en broodjes kan bestellen.

2e stop heenrit: ibis Styles Nancy Laxou (overnachting)
Dit werd onze overnachtingsplaats. Een budgetvriendelijk hotel niet ver van het centrum van Nancy. Wij hebben voor dit hotel gekozen omdat het familiekamers heeft. Nog een bonus is de Tesla charger. Hier kan je gratis opladen. Er is een limiet van 2u, maar daar is men niet zo strikt in.

3e stop heenrit: Dijon Supercharger (€0,31/kWh)
Vlak naast deze Supercharger staat ook een Ionity charger. In de buurt zijn er twee hotels. Wij gingen naar de Ibis Styles Dijon Sud voor een toiletbezoek en drankje. Hotel ziet er ook leuk uit voor een overnachting.

4e stop heenrit: Vienne Supercharger (€0,37/kWh)
De laatste stop van onze heenrit was in Vienne. Die was iets kleiner dan de andere stopplaatsen, maar gelukkig waren er nog twee plaatsen vrij. Als je een hapje wil eten, is de Marie Blachère Boulangerie aan de overkant van het straat een aanrader.

--

1e stop terugrit: Beaune Supercharger (€0,38/kWh)
Dit was de eerste Supercharger met een 'defect'. De eerste laadpaal raakte niet hoger dan 60 kW. Dan maar verplaatst. De andere laadpaal ging wel richting 150 kW. Er is trouwens nog een tweede supercharger in Beaune die 250 kW laadpunten heeft.

2e stop terugrit: Total Energies Aire de Troyes Le Plessis (€0,62/kWh)
Deze keer eens gekozen voor een Total Energies laadpaal (tot 175 kW) naast de autostrade. Die was een pak duurder dan Tesla (€0,62/kWh). Wat ik wel handig vond, was het emmertje met een spons/aftrekker om de voorruit schoon te maken.

3e stop terugrit: Charleville-Mezieres Supercharger (€0,32/kWh)
De laatste stop van onze trip was de Supercharger in Charleville-Meziers. Hiervoor moesten we eerst enkele kilometers over secundaire wegen. Op de laadpalen hangt een briefje dat je iets moet consumeren wanneer je naar het toilet gaat. Toen wij arriveerden (ca. 2u 's nachts) was de bar van het Ibis hotel al gesloten. De lobby medewerker maakte er gelukkig geen probleem van.
Mooi stukje rijden😊wij zijn jaren naar regio Argeles suf Mer geweest en hadden altijd in Valence de tussenstop.
Dit jaar naar Bergerac met de MYP, tussenstop met 2 dagen Parijs gedaan.
Wat mij opviel is dat de SuC druk bezet zijn met elke keer ongeveer de helft niet Teslarijders.
Een keer alles vol en ben doorgereden naar een Fastned.
Daarnaast zijn de faciliteiten mij erg tegen gevallen; vaak een hotel oid waar je net aan een koffie kom bestellen.
Dat was op weg naar de wintersport in Oostenrijk beter.
 
Ook even een korte update van onze trip naar Frankrijk (Tranche-sur-Mer). Dit met de model Y (LR) goed vol + volle dakkoffer.
Heenrit met slecht weer, verbruik zat tussen de 300 - 350 Wh/km (vooral door regen en tegenwind).
Terugrit was het weer beter, aan zo'n 135km/h zat het verbruik op 270 Wh/km.
De laadstops kwamen goed uit voor onze kinderen (2,5 en 4,5 jaar oud): koekje + wc, middageten, fruit. Dit samen met de laadstops (laden ging sneller dan de stop).
Volgens ABRP waren er 3 stops nodig (om met 30% aan te komen), het zijn er 4 geworden Selis, Chartres, Angers en Les Herbergiers.
Iedere 1u30-2u stoppen voor de kinderen was nodig.
Het gemiddelde op de 1900km was 232 Wh/km, meeste kilometers aan hoge snelheid, dakkoffer is er niet afgegaan. Ter plaatse was de snelheid laag (30-50-80).
 
Ook even een korte update van onze trip naar Frankrijk (Tranche-sur-Mer). Dit met de model Y (LR) goed vol + volle dakkoffer.
Heenrit met slecht weer, verbruik zat tussen de 300 - 350 Wh/km (vooral door regen en tegenwind).
Terugrit was het weer beter, aan zo'n 135km/h zat het verbruik op 270 Wh/km.
De laadstops kwamen goed uit voor onze kinderen (2,5 en 4,5 jaar oud): koekje + wc, middageten, fruit. Dit samen met de laadstops (laden ging sneller dan de stop).
Volgens ABRP waren er 3 stops nodig (om met 30% aan te komen), het zijn er 4 geworden Selis, Chartres, Angers en Les Herbergiers.
Iedere 1u30-2u stoppen voor de kinderen was nodig.
Het gemiddelde op de 1900km was 232 Wh/km, meeste kilometers aan hoge snelheid, dakkoffer is er niet afgegaan. Ter plaatse was de snelheid laag (30-50-80).
Zo'n dakkoffer scheelt dan behoorlijk in het verbruik.
Dat merk ik ook met de trailer. Zelfs als deze leeg achter de auto hangt is het verbruik zo maar 350 Wh/km
 
  • Helpful
Reactions: vanhoucke
2nd stop outward: ibis Styles Nancy Laxou (overnight stay)
This became our overnight place. A budget friendly hotel not far from the centre of Nancy. We chose this hotel because it has family rooms. Another bonus is the Tesla charger. Here you can charge for free. There is a limit of 2 hours, but one is not so strict about that.

How did you find out there are chargers at this hotel? I looked up their entry on boking.com (my search engine for hotels) and only one of the reviews mentioned 'nearby e-chargers'. Tips on finding hotels with destination chargers will help. The Tesla map does not mention this hotel having a Destination Charger, though it is available at another hotel nearby.
 
How did you find out there are chargers at this hotel? I looked up their entry on boking.com (my search engine for hotels) and only one of the reviews mentioned 'nearby e-chargers'. Tips on finding hotels with destination chargers will help. The Tesla map does not mention this hotel having a Destination Charger, though it is available at another hotel nearby.
Ik zou geen idee hebben:
1691078072746.png
 
Nicely done. I give you that.

On a serious note, how can one find hotels or AirBnbs with destination charging capabilities?
Uncheck everything except the 'destination charging' on Bezoek een Store | Tesla

Bezoek-een-Store-Tesla.png


Or you could search via Google, for example:

Code:
site:airbnb.com tesla charger AND france

This search returns results from airbnb where both 'tesla charger' and 'france' are mentioned.
 
Mijn zoon is vrijdag vertrokken vanuit Spanje en is gisteren thuisgekomen. Ondanks de zwarte zaterdag heeft hij nergens hoeven te wachten bij de SuC en heeft hij slechts 2 keer stall pairing gehad. Niet slecht voor de drukste dagen in Frankrijk.

Bizar hoe erg mensen voor de gek gehouden worden en denken dat er drukte bij de laadpalen is onderweg, na 2 artikelen in het AD
Ik heb zelf nog maar 1 keer hoeven wachten, en dat was omdat de andere auto aan het afkoppelen was om weg te rijden
 
Ik stond gistreren te wachten bij het station op mijn zoon, en toen zag ik dat je bij Metz even moet wachten en bij Metz SUD er 12 vrij waren. En vanmorgen weer hetzelfde.
Is er een reden waarom Metz wel populair is en Mets SUD niet?
Metz heeft de Leclerc, dus je kunt er boodschappen doen tijdens het laden. Die Waves Actisud is niet veel soeps met een bios en wat vage kledingwinkels.
 
Overigens op ‘camping’ le Phare op Ile de Ré, staan vier 22kW laders.

Staan wel op Chargemap, niet op TNM/Shell app. Maar je TNM pasje werkt gewoon.

Laders zijn wat dun op het eiland, en zeker in de uithoek van le Phare. Mensen halen keurig hun auto weg als ze vol is en je kan dus vol naar huis. Eerste stop is dan Blois.
 
  • Like
Reactions: OttoR