Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Of niet als de SuC's af zijn.

Wat mij betreft is dat nu al, Hans.
We zijn vorig jaar juli met de S op en neer geweest naar Zuid-Frankrijk en dat was prima te doen.
De situatie is er nu alleen maar beter op geworden.
Maar ik ben wat minder positief over mensen als het gaat om het gebruik van laadpunten, als men van mening is dat er alternatieven "voor de ander" zijn.
Ach, de tijd zal het leren en ik vind het een prima initiatief van de Fransen om het elektrisch rijden een stap verder te brengen! :smile:
 
Ha.. ha.. had precies die ervaring in Le Mans dit voorjaar.. twee SuC's, beide bezet.. de eerste Tesla rijder had alle tijd, de tweede wilde naar 100%.. ben in de tussentijd aan de Chademo gaan hangen. Kwam toen een Fransman met een Zoe die eigelijk vond dat ik maar op de SuC's moest wachten..

Ik zie het commentaar van de zoe's en leafs al komen:
"De reis was niet te doen. Telkens als we weer moesten laden stond er al een Tesla, terwijl die hun eigen gratis laadpunten hebben!"
Dat wordt elke keer verklaren dat je het echt even nodig had...:eek:
 
Wat mij betreft is dat nu al, Hans.
We zijn vorig jaar juli met de S op en neer geweest naar Zuid-Frankrijk en dat was prima te doen.
De situatie is er nu alleen maar beter op geworden.
Maar ik ben wat minder positief over mensen als het gaat om het gebruik van laadpunten, als men van mening is dat er alternatieven "voor de ander" zijn.
Ach, de tijd zal het leren en ik vind het een prima initiatief van de Fransen om het elektrisch rijden een stap verder te brengen! :smile:

En wanneer Tesla hun eigen plaatje voor 2015 realiseert is het geen issue voor ons.
Trouwens, als men echt EV wil stimuleren zou vrijstelling van die exhorbitante péages een krachtig middel zijn. En/of stroom langs péagewegen vrij.
 
Over 2 weken vertrek ik naar Frankrijk. Ik heb de Tesla dan welgeteld 4 dagen :) Vandaar even dit vraagje. Ik rij die richting uit om even wat te klussen in mijn vakantiehuis(voor de huurders komen). Alleen mijn dochter rijdt mee, want ik wil sowieso eerst zelf eens ondervinden hoelang ik erover doe van SUC naar SUC, alvorens het hele gezin in in auto te hebben. Het huis bevindt zich in Pont Royal op +/- 60 km van de SUC van Aix-en Provence. Heen en weer naar die SUC lijkt dus geen optie, tenzij in combi met een uitstapje. Ik heb een type 2/type3 kabel gekocht en daarmee kan ik op ongeveer 20 km laden in een Renault garage. Nu mijn vraag: is het mogelijk om gewoon aan het huis op te laden via een normaal 220V stopcontact en met een standaard verlengdraad. Het huis ligt achterin en ik moet ongeveer 25m overbruggen. Ik vrees een beetje dat dit geen optie wordt en ik dus aangewezen ben op de andere opties.
 
Geen enkel probleem. Gaat niet snel (8 tot 10 km/u) , maar werkt prima. Wel een wat dikkere verlengkabel kopen (2,5 mm draden) ivm warmteontwikkeling. In NL kopen, dan kan je stekker aan UMC zo nodig omdraaien plus/min polen). Spanningsverschillen kunnen - met name op het platteland - nog wel eens roet in het eten gooien. De UMC vindt dat niet leuk en stopt er dan mee. Is nog wel een alternatief - de Juice Booster - maar ik zou het eerst gewoon proberen. Je hebt zo te zien genoeg alternatieven.

IMG_8871.jpg

Over 2 weken vertrek ik naar Frankrijk. Ik heb de Tesla dan welgeteld 4 dagen :) Vandaar even dit vraagje. Ik rij die richting uit om even wat te klussen in mijn vakantiehuis(voor de huurders komen). Alleen mijn dochter rijdt mee, want ik wil sowieso eerst zelf eens ondervinden hoelang ik erover doe van SUC naar SUC, alvorens het hele gezin in in auto te hebben. Het huis bevindt zich in Pont Royal op +/- 60 km van de SUC van Aix-en Provence. Heen en weer naar die SUC lijkt dus geen optie, tenzij in combi met een uitstapje. Ik heb een type 2/type3 kabel gekocht en daarmee kan ik op ongeveer 20 km laden in een Renault garage. Nu mijn vraag: is het mogelijk om gewoon aan het huis op te laden via een normaal 220V stopcontact en met een standaard verlengdraad. Het huis ligt achterin en ik moet ongeveer 25m overbruggen. Ik vrees een beetje dat dit geen optie wordt en ik dus aangewezen ben op de andere opties.
 
Last edited:
Ik heb in de Ardennen zelfs al eens 25 + 10 meter aan elkaar geknoopt en dat ging ook nog prima, zeker op de lagere amperages heb je dan nog nauwelijks spanningsval of verlies.
En bedankt voor de plug AnalysiZ ;) gebruik de kortingscode (zie mijn onderschrift) dan kom je in totaal (zie oa verzendkosten bij geerdink) lager uit.
 
Ik heb in de Ardennen zelfs al eens 25 + 10 meter aan elkaar geknoopt en dat ging ook nog prima, zeker op de lagere amperages heb je dan nog nauwelijks spanningsval of verlies.
En bedankt voor de plug AnalysiZ ;) gebruik de kortingscode (zie mijn onderschrift) dan kom je in totaal (zie oa verzendkosten bij geerdink) lager uit.
Loek,
Ik wilde ook jouw site er nog bij zetten, maar kon het zo snel niet vinden, dus meer reageren hier Loek!
 
Dat valt mee. Voor het aanvragen van de Sodetrel pas is je middelbare school frans voldoende. Betaalbaar met credit card.

http://www.sodetrel-mobilite.fr/

Hij kost euro 10 en wordt automatisch toegestuurd.

De Corri-Door laadpunten worden ook al genoemd. Daar staan twee tarieven bij: gratis t/m dec 2015 en Euro 3 per kwartier. Niet duidelijk wat waarvoor geldt.

Hm... geprobeerd met zowel Chrome als Explorer. Een account heb ik kunnen aanmaken, maar hoe vraag je die pas nu aan??? De 4 punten die op de homepage in beeld komen kan ik volgens mij op geen enkele wijze selecteren... mijn middelbare-school-Frans is na zo'n 40 jaren danig weggezakt. En met Google Translate kom ik er ook niet goed uit... :scared:
 
Ik heb in de tussentijd nog wat kunnen oefenen -;)

Inloggen
(via Accéder à mon compte) en dan via Mes Formules je keuze maken.

Schermafbeelding 2015-06-22 om 13.42.00.png


Hm... geprobeerd met zowel Chrome als Explorer. Een account heb ik kunnen aanmaken, maar hoe vraag je die pas nu aan??? De 4 punten die op de homepage in beeld komen kan ik volgens mij op geen enkele wijze selecteren... mijn middelbare-school-Frans is na zo'n 40 jaren danig weggezakt. En met Google Translate kom ik er ook niet goed uit... :scared:
 
je teste - initieel €10, per maand €2, plus de prijs per uur laden afhankelijk van het laadpunt
j'aime - initieel €10, per maand €5, 5 uur laadtijd, plus de prijs per extra laadtijd na die 5 uur
j'adore - initieel €10, per maand €10, 10 uur laadtijd, plus de prijs etc.

prijzen excl. belasting, bij alle drie verbind je je tot 1 september. bij de details krijg je direct een paginalang contract, haal dat maar door google translate zou ik zeggen... even gescand...


dan betaal je per uur zodra een uur begonnen is (lijkt wel parkeren -;), hoogte is afhankelijk van tijdstip (dag of nacht) en afhankelijk van normaal laden (=3 kW) of snelladen..(22kW).. (in het contract staat kWh..)

Overigens zie je dan als je naar de details per laadpunt kijkt ook gewoon Chademo (50kw) terugkomen. Maar ook Type 2 op 40kW.(=22kW uiteraard). zo te zien maar een enkele parkeerplek voor alle 2 of 4 de opties.

voor het laden heb je een "badge" nodig, een pas denk ik.. je mag er max 100 afnemen, maar dan mag je ook met 10 auto's tegelijk laden..
overigens zijn er zo te zien niet meer dan 28 plaatsen beschikbaar in Frankrijk waar je met deze pas kunt betalen - waarvan 26 in Grenoble.

maar wat gaat het nu kosten ...
zo te zien hangt dat af van de laadpaal.. bv deze in Grenoble:

  • Charge rapide : 2€ par heure débutée ; 4€ maxi la nuit

  • Charge normale : 1€ par heure débutée ; 4€ maxi la nuit.

rapide: 2 euro per uur, s nachts max 4 euro. van leeg naar vol op chademo kost je dan pakweg 4 euro. 5 cent per kwh.


Maar deze in Grenoble kom ik ook tegen.. geen idee wat dat nu gaat kosten.

Formules associées à la stations :


Avec les formules Je teste ( Souscrire ) ,J'aime ( Souscrire ) ,J'adore ( Souscrire ) ,les tarifs de charge sont :
  • Charge rapide : 3€ par quart d'heure débuté (tekst doorgestreept op de site)

  • Charges offertes jusqu'au 31/12/15 pour toute inscription avant le 31 aout

  • Charge rapide : 1.5€ par quart d'heure débuté (idem, doorgestreept)


Bij een derde in Grenoble:

  • Charge rapide : 2€ par heure débutée ; 4€ maxi la nuit

  • Charge normale : 1€ par heure débutée ; 4€ maxi la nuit.

Deze (Tardenois Nord et Sud – A4 (Paris/Strasbourg)) is in Juli overigens niet bereikbaar

Samenvattend
Vooralsnog alleen relevant als je in Grenoble moet laden of in een van de twee plekken in het noorden van Frankrijk. site klopt niet helemaal, als ik lokatie in Normandie selecteer lijkt het erop dat ik de details van een lokatie in Grenoble krijg.. zou het lig checken via chargemap.com.
 
Last edited: