Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Dit jaar met de Tesla ook naar Frankrijk afgereisd.
We zijn gestart vanuit Vielsalm (BE), waar we een weekje met familie en vrienden feest gevierd hebben. De UMC weigerde hier dienst (neuterprobleem?), maar de @fivari -lader deed het uitstekend. (Nogmaals dank Filip!)


Twee conclusies die ik voor mezelf heb getrokken:
- UMC lekker thuis laten; Fivari-lader en verlengsnoer meenemen
- Tesla is de beste reisauto voor grote afstanden die ik tot heden heb mogen bezitten. (Voor een groot deel dankzij autopilot!)

neuterprobleem !

:p
 
Ik ben van de kilometers, dat zegt mij meer dan %. Daarom ook mijn tabel in kms. Hoeveel heb ik in de accu nodig om een bepaald verbruik te mogen rijden. De hoeveelheid kilometers berekend de site van @Merijn zelf rekening houdend met hoogte verschillen.

Je bent ervan op de hoogte dat er ook een tabelversie is hè?
Volgens mij zelfs gemaakt op basis van jouw tabel... :rolleyes:

Tesla | Hoogte tabel
 
Je bent ervan op de hoogte dat er ook een tabelversie is hè?
Volgens mij zelfs gemaakt op basis van jouw tabel... :rolleyes:

Tesla | Hoogte tabel
Jazeker, nog 1000x dank voor deze update, scheelt mij veel tijd. Reden dat ik toch een eigen tabelletje maak en print is omdat ik dat handig vind als ik aan een broodje zit of ff geen goede internet verbinding heb.
 
  • Like
Reactions: Merijn
Terug in Metz in de nacht: Metz Supercharger | Tesla
De 24/7 toiletten beschikbaar bij het huren van een kamer. Zucht, nog eens aan tesla gemeld. Hier 50min laden na een stuk van 3u30 zonder wc... niet leuk.
Wat vervelend, wij waren er overdag en zijn toen naar een meertje gelopen op 10 minuten afstand. Prachtig rustig vergeleken met deze lelijke plek verder.

Ook echt een aanrader is SuC Mulhouse een eindje verderop naar het zuiden. Je loopt zo via de achterkant een mooi terrasje op met zwembad en bediening. Gelijk zwembroek aangetrokken en een duik genomen. Ze gingen zelfs ijs halen bij de buren om voor ons een ice coffee te maken!
 
Ben dr ondersteboven van


image.jpeg
 
Ben dr ondersteboven van


View attachment 194590

Huh, je bijdrage aan de quatorze juillet… ? :D

Was op het VRT nieuws vandaag dat zo'n 150.000 Belgen geflitst zijn in Frankrijk deze zomer, de meesten moeten de boete nog in de bus krijgen en zal gemiddeld zo'n € 90,- bedragen.
Hoeveel Nederlanders er tegen de franse lamp gelopen zijn is niet gezegd… .

Verbeterde communicatie tussen politiediensten en justitie binnen Europa doet meer geld in het laatje vallen met betrekking tot verkeersovertredingen. Men weze gewaarschuwd. :eek:
 
Ik heb er zo 2 gekregen de laatste 2 jaar. Ook met 1 km marge, was wel maar 45 euro.

Wel een mooie app om te betalen, en alles mooi uitgelegd in het Nederlands. De Franse overheid heeft duidelijk goed geinvesteerd in de zware voet van deBelgen.

Volgens de gegevens van Touring: 150.000 x € 90,- = 13,5 Miljoen Euro
Kunnen ze al een mooi briefje mee sturen… . :D
 
Begin sept naar zuid frankrijk gereden, cassis. Vertrek Heerlen om 0600 met volle accu, lekker door kunnen rijden naar metz. Ik had nog geen vast plan om wel of niet in nancy nog te laden om beaune te halen. Uiteindelijk tot 90 procent geladen en beane met 30 km rest gehaald met 85 classic. Eerste stuk is toch allemaal 90 a 100, daarna rustig harder gaan rijden en laatste 170 km met 135. Was wel mooi weer, 25 graden en geen wind. Rest van de trip was geen probleem na beaune staan er genoeg superchargers. Na 12 uur in aix en provence aangekomen.
 
  • Like
Reactions: Keezje and HWS
Vandaag even onder St Remy de Provence gegolfd op een prachtige baan: Golf de Servanes.
Aan het einde van de dag werden we bij het wegrijden aangehouden door één van de bestuursleden die het e.e.a. wilde weten over de Tesla.
Hij meldde dat men er over twee weken enkele destination chargers ging aanleggen.
Men is er in de buurt blijkbaar behoorlijk actief, want tot onze verbazing konden we een paar dagen eerder bij het vlakbij gelegen Golfe de Manville ook één van de twee nèt aangelegde destination chargers inwijden.
Die golfbaan vonden we echter toch iets minder dat de baan van Servanes.
Voor golfliefhebbers een aanrader: prachtige baan met binnenkort dus ook laadmogelijkheid.
 
  • Informative
Reactions: Art747
Ik heb deze herfst vakantie een eerste ervaring naar Frankrijk opgedaan. Maar dat viel me niet mee. We hadden een vakantie huis een ruim uur rijden onder Reims. De MX met 6 personen en bagage en een towbox. (bijlage) Nou die 400 km die je links onder in een groen batterijtje ziet staan is echt heel wat anders van de 250 km in werkelijkheid. Gemiddeld verbruik is 310 wh/km. (is dat veel?)

Vanaf de Suc Reims wilde ik naar de Suc in Nivelles Sud en dan door naar huis. DeTesla navigatie gaf een route aan die meer dan 2 ½ uur zou gaan duren.over kleine wegen pal naar het Noorden. Het zelfde als de heen weg. De back-up navi van Garmin wist een route over de A26 Tolweg die aanzienlijk korter was.

Uitgaande van wat ik in dat groene batterijtje zag staan zou dat makkelijk te halen zijn. Ik zag 340 km staan. Ik was nog niet helemaal vol geladen, maar ondanks dat ik de enige was, zou het nog 30 min duren voor ik maximaal vol zou zijn. Dus ik dacht nou 340 naar Vivelles dat is geen enkel probleem. Maar eenmaal op de A26 toch maar even gekeken naar het verbruik en tot mijn schrik zag ik dat het geprojecteerde aantal km's niet genoeg zou zijn. Dus via de navi van Tesla de route naar de Suc laten berekenen en de mededeling kwam dat ik het zonder laden niet zou gaan halen... Dus er zat niets andes op dan om te draaien en weer bij te laden in Reims en de route recht naar het Noorden te nemen zoals bedacht door de Tesla navi. Uren later dan gepland aangekomen.

Moraal van het verhaal: niet zelf een route bedenken maar dat over laten aan de navi van Tesla. En een volle Tesla heeft een range van iets van 250 km en geen 400 km,,,,

Van Nivelles sud naar de Haarlemmermeer gaat dus ook niet in 1 keer. Bijgeladen in Aartselaar. Daar was nog 1 plek vrij. Er stonden Tesla's te laden zonder bemanning. Zondag avond... Alles was donker en de shop gesloten. Maar waar die eigenaren van al die Tesla's waren is mij dus een groot raadsel. Slechts 1 witte Tesla met een Nederlander er in. Wij zijn na 30 min weer weggereden, vlak na de witte MS met NL kenteken. Maar de andere Tesla's bleven eenzaam achter...
 

Attachments

  • Screen Shot 2016-10-23 at 23.41.32.png
    Screen Shot 2016-10-23 at 23.41.32.png
    4.2 MB · Views: 42
  • Screen Shot 2016-10-23 at 22.54.31.png
    Screen Shot 2016-10-23 at 22.54.31.png
    2.8 MB · Views: 42
Jeetje, niet de tripmeter op het scherm gezet?
Lijntje, bolletje, aan het eind boven nul houden; komt t altijd goed.
Verbruik 310: tja, de X wat meer, en die box slurpt ook wat. Snelheid maakt t af (en kan je redden, ipv terugrijden)
Maar, heen ging dus wel goed?