Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
De reis ging prima. 2 zwarte zaterdagen en 0 file!

Het viel me op dat er bij de superchargers waar ik was de capaciteit is verdubbeld. Maar ik miste nog een paar picknick tafels ofzo.

De test met autopilot voor een maand aangezet en vrijwel de gehele weg met autopilot gereden. Dat scheelt een hoop zeg.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: timb and NicoV
Hier ook een prima rit gehad afgelopen dagen:
Vrijdagavond:
- Den Haag vertrokken
- SuC Brussel (avond gegeten, prima!)
- overnachting Novotel naast Metz SuC.

zaterdag:
- SuC Metz (tot 95% geladen, tijdens het ontbijt)
- SuC Beaune
- SuC Valence
- SuC Aix-en-Provence
- Aankomst huisje tussen in buurt van Fréjus, kan hier aan de stekker laden.

Reis was prima bevallen, zo veel mogelijk met auto-pilot. Stuk van Metz naar Beaune was prima te doen (MS 85). Begon met 100 km/u tot aan Nancy, waar je overigens ook maar 110km/u mocht rijden. Naarmate ik een marge van 50/60 km had ben ik harder gaan rijden (opgebouwd tot 130km/u). Het was regenachtig en lichte wind tegen.

Navigatie blijft wel een dingetje, gelukkig heb ik Google Maps op mn iPhone open staan en die volgde ik.
 
  • Like
Reactions: Keezje
Bij Reims staan er 2 superchargers: Aire de Reims-Champagne-Nord en Châlons-en-Champagne. Welke is aan te raden? Is het aantal chargers hetzelfde?
op supercharge.info kan je het aantal chargers zien
Matougues heeft er 4, Aire de Reims 6.

Matougues is bij een leuk (en lekker) restaurant.

Ik heb geen ervaring bij de andere (Aire de Reims). Maar deze ligt aan de snelweg, als BurgerKing jouw ding is zit je goed. ;)
 
Last edited:
Bij Reims staan er 2 superchargers: Aire de Reims-Champagne-Nord en Châlons-en-Champagne. Welke is aan te raden? Is het aantal chargers hetzelfde?

Gisteren aan beide geweest. De Suc in Chalons-en-champagen is zoals hierboven vermeld bij een hotel, maar hun restaurant was gisterenmiddag (en ik denk alle middagen) niet open. Ze hebben wel een vervangkaart met zaken die ze rap kunnen opwarmen. We hebben daar iets van genuttigd, en dat viel in de categorie 'het was voedzaam'. Wel een mooie locatie om even uit re rusten, en weinig volk. Toen wij toekwamen stonden we voor een gesloten poort, maar tegen dat we gezien hadden dat de toegangscode in de navigatie stond kwam er al een ober af om open te doen.

's namiddags nog eens kort geladen in Reims langs de autostrade, richting noord. Daar staat de Suc in het begin van de aire, aan de shop (van BP denk ik, ik let daar tegenwoordig niet zo op). Als je tot aan de autogrill rijdt ben je te ver, en ik weet niet of je gemakkelijk terug kan rijden zonder tegen de richting van het verkeer op de aire in te rijden. Als je een fan bent van overbevolkte aires is dit the place to be.
Ik denk dat dit de eerste Suc is in Frankrijk die op een aire gelocaliseerd is, en ik vermoed dat dit de toekomst van superchargen is: je stopt op dezelfde plaats als waar je zou stoppen om te tanken of om naar het toilet te gaan. Niet zo aangenaam als bij een hotel, maar wel sneller en goedkoper.

Bij het terug oprijden van de autostrade in een flits gezien dat de suc aan de andere kant ook in het begin van de aire stond, ik denk zelfs op een iets meer zichtbare plaats. Merk dus op dat er 6 sucs staan richting noord en nog eens 6 sucs richting zuid. Toen wij toekwamen was het heel druk maar stond er niemand op de suc plaatsen. Tegen dat we een koffie hadden stond er een camionette, een porsche en een kleine auto op de andere plaatsen, waarschijnlijk omdat de andere parkeerplaatsen bezet waren. IK denk niet dat dit een ICEing problematisch is, 2 van de 3 waren binnen de 5 minuten weer weg. Ook met een ICE blijft niemand voor zijn plezier rondhangen op zo'n plaats.
 
  • Like
Reactions: Keezje and UlrA
Volgens mij is SuC Albaret-Sainte-Marie ook een zogenoemde Aire. Deze vind ik zeker aan te raden. Er is een tankstation, handig voor koffie 's nachts, een McDonalds een Subway en een niet keten gebonden zaak die regionale producten verkoopt.

Albaret-Sainte-Marie.jpg
 
op supercharge.info kan je het aantal chargers zien
Matougues heeft er 4, Aire de Reims 6.

Matougues is bij een leuk (en lekker) restaurant.

Ik heb geen ervaring bij de andere (Aire de Reims). Maar deze ligt aan de snelweg, als BurgerKing jouw ding is zit je goed. ;)

Gisteren aan beide geweest. De Suc in Chalons-en-champagen is zoals hierboven vermeld bij een hotel, maar hun restaurant was gisterenmiddag (en ik denk alle middagen) niet open. Ze hebben wel een vervangkaart met zaken die ze rap kunnen opwarmen. We hebben daar iets van genuttigd, en dat viel in de categorie 'het was voedzaam'. Wel een mooie locatie om even uit re rusten, en weinig volk. Toen wij toekwamen stonden we voor een gesloten poort, maar tegen dat we gezien hadden dat de toegangscode in de navigatie stond kwam er al een ober af om open te doen.

's namiddags nog eens kort geladen in Reims langs de autostrade, richting noord. Daar staat de Suc in het begin van de aire, aan de shop (van BP denk ik, ik let daar tegenwoordig niet zo op). Als je tot aan de autogrill rijdt ben je te ver, en ik weet niet of je gemakkelijk terug kan rijden zonder tegen de richting van het verkeer op de aire in te rijden. Als je een fan bent van overbevolkte aires is dit the place to be.
Ik denk dat dit de eerste Suc is in Frankrijk die op een aire gelocaliseerd is, en ik vermoed dat dit de toekomst van superchargen is: je stopt op dezelfde plaats als waar je zou stoppen om te tanken of om naar het toilet te gaan. Niet zo aangenaam als bij een hotel, maar wel sneller en goedkoper.

Bij het terug oprijden van de autostrade in een flits gezien dat de suc aan de andere kant ook in het begin van de aire stond, ik denk zelfs op een iets meer zichtbare plaats. Merk dus op dat er 6 sucs staan richting noord en nog eens 6 sucs richting zuid. Toen wij toekwamen was het heel druk maar stond er niemand op de suc plaatsen. Tegen dat we een koffie hadden stond er een camionette, een porsche en een kleine auto op de andere plaatsen, waarschijnlijk omdat de andere parkeerplaatsen bezet waren. IK denk niet dat dit een ICEing problematisch is, 2 van de 3 waren binnen de 5 minuten weer weg. Ook met een ICE blijft niemand voor zijn plezier rondhangen op zo'n plaats.

Volgens mij is SuC Albaret-Sainte-Marie ook een zogenoemde Aire. Deze vind ik zeker aan te raden. Er is een tankstation, handig voor koffie 's nachts, een McDonalds een Subway en een niet keten gebonden zaak die regionale producten verkoopt.

View attachment 191604

Mijn zoon uit Oostenrijk is op bezoek en bracht een mooi cadeautje voor me mee.
Nu zal ik dan toch de instapversie voor de kleinzoon moeten bestellen.

View attachment 191637

Misschien bijvoegen in deze topic? --> Eet- en Drinkgelegenheden in nabijheid van SuC + eventuele incentives voor Tesla eigenaars
 
W.m.b. is een SuC bij een snelle horeca de enige juiste manier. Wat heeft het voor zin om langer te eten dan de auto nodig heeft om te drinken. (Natuurlijk wil je weleens lang en lekker kunnen eten, maar dat is wat anders dan moeten. Ik ben met gezin weleens van tafel weggelopen omdat de bestelling nog niet eens was opgenomen terwijl we al 250km hadden geladen. Bij de eerstvolgende pomp iets uit de koeling gegrist. We wilden naar huis namelijk).

In Duitsland is dit eigenlijk altijd goed geregeld, in Italië en Spanje weer niet altijd.
 
Bij het hotel aan de SuC in Beaune kan je best lekker eten. Helemaal niet duur ook, en vriendelijke bediening.

Heb daar bij mijn 1e bezoek wel eens wat gedronken maar € 4,20 voor een Orangina vond ik toch wat buiten proportioneel. Eten heb ik niet meer aangedurfd. Laatste keer maar over Parijs gereden naar t zuiden.

Maar daarvoor krijg je dan ook een lekker schaaltje kaas erbij en een speeltje voor de kids.