Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Die shuko's (blauwe op deze kaart) hebben we niks aan natuurlijk. De lijst overzicht zonder de shuko en particulieren geeft t volgende resultaat. Wordt ik nog niet heel enthousiast van. Ik vestig mijn hoop nog maar op een stopcontact van het huisje op de camping.

View attachment 220952
Daarop val een paar jaar gehoopt en tot op heden altijd gewerkt. Over t algemeen als ik aan kom op vakantie.met de auto (meestal zo rond 2 uur) heb ik die dag niet heel veel zin meer om flink km's te maken. Dus de stekker gaat er rond 15.00 in en de volgende ochtend om een uur of 10 heb je er al snel 150 tot 200 km bij zitten. Op de vakanties ben ik me pas bewust geworden dat in principe ieder stopcontact een prima laadpunt is. Je moet alleen je levensstijl er wat op aanpassen. Nou dat lukt me op vakantie prima.
 
Volgens The New Motion zijn er nu 3000 gratis laadpunten in Frankrijk, geen pasje of app nodig:

U kunt nu 3.000 gratis laadmogelijkheden vinden in Frankrijk! Dit betekent dat u kosteloos gebruik hiervan kunt maken en dat u de app of uw laadpas niet hoeft te gebruiken.

U kunt deze laadmogelijkheden vinden op onze kaart in de NewMotion app en in my.newmotion.com.

met name in parkeergarages in Frankrijk (Parijs elke grote garage) zijn de laadpalen gratis, echter het parkeertarief is niet mis....
 
Heeft iemand ervaring met MobiVE in Frankrijk. In de Dordogne in een straal rondom waar ik zit (Coux-et-Bigaroque), is het heel dungezaaid met type twee stekkers.

Nu kan je via een app ook eenmalige laadsessies betalen bij MobiVE. Daar staan er een paar van in le Bugue, dat is op 10 km afstand.

Iemand ervaring?
 
Heeft iemand ervaring met MobiVE in Frankrijk. In de Dordogne in een straal rondom waar ik zit (Coux-et-Bigaroque), is het heel dungezaaid met type twee stekkers.

Nu kan je via een app ook eenmalige laadsessies betalen bij MobiVE. Daar staan er een paar van in le Bugue, dat is op 10 km afstand.

Iemand ervaring?
In st Vincent-de-Cosse (richting Beynac) zit een heuse Tesla-taxi die zijn lader beschikbaar stelt. Maar het meest praktische is toch gewoon de UMC en een schukootje in je huisje of op je camping. Werkt daar prima.
 
Hi @Ipe dank voor je tip. Dat is dan Taxi a la Carte neem ik aan. Dan ga ik hem benaderen als back up. Heb je ervaring met hem? Bellen, 15 euro in een bakje stoppen en inpluggen of hoe heb je dat geregeld?

Ik ga idd uit van schuko, dat dat me voldoende stroom geeft, maar als back up wil ik graag iets zekerder zijn.
 
Hi @Ipe dank voor je tip. Dat is dan Taxi a la Carte neem ik aan. Dan ga ik hem benaderen als back up. Heb je ervaring met hem? Bellen, 15 euro in een bakje stoppen en inpluggen of hoe heb je dat geregeld?

Ik ga idd uit van schuko, dat dat me voldoende stroom geeft, maar als back up wil ik graag iets zekerder zijn.
Ik heb nooit gebruik van zijn diensten gemaakt maar zijn laadpunt vond ik op een kaartje met openbare laadpunten en toen ik hem een keer tegenkwam daar in de buurt zwaaide en toeterde hij vriendelijk. Dus mocht je hem nodig hebben dan zou ik hem gewoon bellen.
 
  • Like
Reactions: Robster
Iemand ervaring met een tripje naar de Champagne streek?
Over twee weken vertrekken we voor een lang weekend, zitten net ten zuiden van Reims. De eerste "lange" trip met de Tesla, met de superchargers komt het vast wel goed. Eerste middag willen we eerst Reims bezoeken alvorens we door naar de accommodatie gaan. Ik zag dat de laatste mogelijkheid om te laden dan Lille of Nivelles is (San Quentin is nog net niet open), heeft iemand tips voor een goede parking in de buurt van het centrum om wat kwh bij te laden?
Ik ga nog een extra lange verlengkabel bestellen zodat we hopelijk makkelijk bij de chambre d'hotes kunnen laden met de UMC. Dan kunnen de dagtripjes prima vanuit daar.
 
Als je net onder Reims zit dan zou ik me nergens druk om maken. Er zitten twee Superchargers behoorlijk in de buurt. Je gaat ook maar een lang weekend dus heel erg veel zul je daar ook niet rijden. Ik zou vooraf wat laden bij de laatste Supercharger en dan, mocht het nodig zijn, nog even langs gaan. Wel gewoon UMC meenemen want je weet nooit of er niet gewoon een stopcontact bij de praking is, of zelfs een rode stekker, maar daar niet op rekenen of veel moeite voor doen. Dan heb je totaal geen zorgen.
 
  • Helpful
Reactions: Joostdz
Iemand ervaring met een tripje naar de Champagne streek?

We hebben vorige jaar een weekendje gedaan in een AirBnB in Reims zelf.
Ervaring was zeer goed: we mochten binnen parkeren bij de eigenares, zeer vriendelijk en het was ok van haar om te laden... behalve dat de UMC niet meewerkte. Na enkele pogingen met verschillende stekers heb ik er een in de tuin gevonden waar de UMC blij mee was. Ik vermoed dus dat in het huis, aarding was niet ok.
Kijk op ChargeMap, er zijn idd enkele publiek parkings met laders. Maar let op type. Toen was het enkel type 3 of schuko.
 
  • Helpful
Reactions: Joostdz
Iemand ervaring met een tripje naar de Champagne streek?
Over twee weken vertrekken we voor een lang weekend, zitten net ten zuiden van Reims. De eerste "lange" trip met de Tesla, met de superchargers komt het vast wel goed. Eerste middag willen we eerst Reims bezoeken alvorens we door naar de accommodatie gaan. Ik zag dat de laatste mogelijkheid om te laden dan Lille of Nivelles is (San Quentin is nog net niet open), heeft iemand tips voor een goede parking in de buurt van het centrum om wat kwh bij te laden?
Ik ga nog een extra lange verlengkabel bestellen zodat we hopelijk makkelijk bij de chambre d'hotes kunnen laden met de UMC. Dan kunnen de dagtripjes prima vanuit daar.
In Reims bij het Best Western zit een DeC. De SuC's bij Reims zijn alleen via de péage te bereiken. Je moet echt de snelweg op om er te kunnen komen.
 
  • Helpful
Reactions: Joostdz and HWS
Dank voor jullie reacties, goed om te weten dat de SuC aan de péage zit. Ik wacht nog op reactie van de B&B of ze een stopcontact oid hebben, zou voor dagtripje in de streek voldoende moeten zijn. Voor de terugweg dan maar via de SuC en volladen om tot Lille te komen.
 
Goed nieuws voor de liefhebbers van Bretagne - en meer specifiek de Finistere (westelijke punt). Er zijn recentelijk op veel plaatsen laadpunten gerealiseerd.Mocht je daar wat langer zijn dan kan het handig zijn ook een Type3C kabel mee te nemen.. de laadpunten hebben doorgaans één type 2 en één type 3c.Betalen kan simpel via een app (link voor IOS). zie verder de pagina van SDEF. Nog geen praktijkervaring mee - binnenkort maar eens naar kijken.
Schermafbeelding 2017-04-19 om 21.10.59.png
 
Iemand nog voor een leuk hotel / BB tussen Lyon en Valance voor 1 nacht om op doorreis naar Zuid Frankrijk te overnachten?
Omdat we met 2 kinderen van 4 zijn, zoeken we een familie kamer of appartement.
Wat is leuk... Lyon Süd / Vienne heeft een eenvoudige Ibis en als je tijdig reserveert kun je twee kamers naast elkaar krijgen, ik meen met tussendeur. Vienne is sowieso best leuk om even te bekijken.