Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb nu geboekt bij Ibis budget Valence Sud (had 2 kamers nodig want ik was mijn schoonmoeder nog ff vergeten dat die ook mee ging) ze hebben daar 2 laadpalen waar je voor 6 euro kan laden. En in het uiterste geval 2.1km van de supercharger dus kan daar ook altijd nog ff laden.
 
wij vertrekken zaterdag 's ochtends vroeg met 4 kinderen en een hond voor 't eerst met de Model X naar Lessal (900 km). De tussenstops om bij te laden aan SuC's zullen wenselijk zijn om de boel paar keer te laten luchten en de benen te strekken :)
Volgens abetterrouterplanner 3 laad-stops (Thiais net onder Parijs, Bourges en Clermon-Ferrand). Zullen de eerste ervaringen zijn voor mij met een superchargen dus hoop dat er genoeg stalls vrij zijn en de kinderen zich ondertussen wat kunnen bezig houden (wandelen met hond, iets eten, beetje voetballen of zo).
In de koffer achteraan een 3-delige kofferset en nog wat prullen tussenin proppen en in de frunk een grote sporttas en rest ook opvullen met kleinigheden. 15 meter 3x2,5 verlengkabel en thuislader mee zodat we aan het huisje kunnen laden.

Moet nu wel net lukken dat sinds gisteren m'n GPS geblokkeerd staat op een locatie waar we gisterenavond waren en niet meer update. Dus eigenlijk kan ik de navigatie niet gebruiken. Al verschillende keren soft en hard reboot gedaan (power-off via menu) en naar customer support gebeld... hopelijk komt het zo alsnog in orde want het is nog maar 2 dagen en als het echt een defect is dan vrees ik dat we alsnog op smartphone navigatie moeten terug vallen... zonder super-charger netwerk navigatie dan veronderstel ik.. of zijn er apps die dat ook in zich hebben?.
 
wij vertrekken zaterdag 's ochtends vroeg met 4 kinderen en een hond voor 't eerst met de Model X naar Lessal (900 km). De tussenstops om bij te laden aan SuC's zullen wenselijk zijn om de boel paar keer te laten luchten en de benen te strekken :)
Volgens abetterrouterplanner 3 laad-stops (Thiais net onder Parijs, Bourges en Clermon-Ferrand). Zullen de eerste ervaringen zijn voor mij met een superchargen dus hoop dat er genoeg stalls vrij zijn en de kinderen zich ondertussen wat kunnen bezig houden (wandelen met hond, iets eten, beetje voetballen of zo).
In de koffer achteraan een 3-delige kofferset en nog wat prullen tussenin proppen en in de frunk een grote sporttas en rest ook opvullen met kleinigheden. 15 meter 3x2,5 verlengkabel en thuislader mee zodat we aan het huisje kunnen laden.

Moet nu wel net lukken dat sinds gisteren m'n GPS geblokkeerd staat op een locatie waar we gisterenavond waren en niet meer update. Dus eigenlijk kan ik de navigatie niet gebruiken. Al verschillende keren soft en hard reboot gedaan (power-off via menu) en naar customer support gebeld... hopelijk komt het zo alsnog in orde want het is nog maar 2 dagen en als het echt een defect is dan vrees ik dat we alsnog op smartphone navigatie moeten terug vallen... zonder super-charger netwerk navigatie dan veronderstel ik.. of zijn er apps die dat ook in zich hebben?.
Je gaf zelf al het antwoordt, ABRP
 
Vrijdag met de Tesla via 7 Suc's naar Cote d'Azur gereden. Bij Orange waren 6 van de 8 laadpalen bezet en ging het in het begin wat trager. Laatste laadstop was net 2 dagen open, maar ligt heel strategisch aan de snelweg (Aire de Vidauban Sud). Laatste stukje heeft de kater gereden.

34iilwm.jpg



2rh1toi.jpg
 
Vrijdag met de Tesla via 7 Suc's naar Cote d'Azur gereden. Bij Orange waren 6 van de 8 laadpalen bezet en ging het in het begin wat trager. Laatste laadstop was net 2 dagen open, maar ligt heel strategisch aan de snelweg (Aire de Vidauban Sud). Laatste stukje heeft de kater gereden.

34iilwm.jpg



2rh1toi.jpg


En, hoe lang over gedaan? Volgende week eenzelfde ritje en weet eigenlijk niet of we vroeg vertrekken en het in 1 dag proberen of de rit in 2-en splitsen met een nachtje in Nancy. Tips?
 
... Moet nu wel net lukken dat sinds gisteren m'n GPS geblokkeerd staat op een locatie waar we gisterenavond waren en niet meer update. Dus eigenlijk kan ik de navigatie niet gebruiken. Al verschillende keren soft en hard reboot gedaan (power-off via menu) en naar customer support gebeld... hopelijk komt het zo alsnog in orde want het is nog maar 2 dagen en als het echt een defect is dan vrees ik dat we alsnog op smartphone navigatie moeten terug vallen... zonder super-charger netwerk navigatie dan veronderstel ik.. of zijn er apps die dat ook in zich hebben?.

pfjew... GPS van navigatie is terug in orde (2 dagen voor vertrek naar Frankrijk)! Ben opgelucht want zou minder zicht hebben op route met superchargers en geen auto-pilot zonder navigatie ook wat nogal een gemis zou zijn op zo'n lange rit.
Ik heb gisteren gebeld naar Tesla customer support en ze gingen het 'doorgeven aan een engineer en me nog iets laten weten'.. niets meer van gehoord. Gisterenavond dan voor de zoveelste keer soft en hard reboot gedaan.. en stukje gereden... nog steeds niks... dan voor het slapen gaan de Tesla 'power off' (via het menu) en heel de nacht zo laten staan slapen. Deze ochtend meteen bij opstart GPS in orde! Was al van plan om in allerijl naar een service center te rijden met de vrees van een hardware / computer / gps-module issue.
 
wel twee pootjes aan het stuur :D

Ik gebruik sinds kort de supercharger app (I know) handig dat daar ook meer info over de plek staat. is er iets in de buurt zoals een shopping mall enzo... nu hebben we een heel andere planning gemaakt voor naar zuid frankrijk dan de stops via tesla navigatie. die dacht ons 5 min te laten laden ergens bij Brussel na 200km?! terwijl er op 360km een veel betere zit waar we uitgebreid kunnen shoppen o_O.
Het is toch weer een beetje het Shell stratenboek, en ANWB kaarten gevoel dat EV rijden:rolleyes:. en mocht er van de achterbank ineens aandrang zijn tot stoppen kan dat altijd ergens anders... maar er zitten SuC's tussen waar ik liever niet 30-45 min stop...
 
Tip;
Net terug van vakantie, ligt een bekeuring uit Frankrijk op de mat. 96 km waar je 90 mocht, correctie 5 km, resultaat 1 km (...) te snel.
€45,- boete.
In de brief staat dat 1 tot 20 km €45,- kost, wil je wat sneller rijden dan toegestaan, dan weet je wat het kost...
Let op (wat ik niet deed) dat de Tesla weergegeven snelheid de werkelijke snelheid is, in tegenstelling tot mijn vorige hybrides.
 
Tip;
Net terug van vakantie, ligt een bekeuring uit Frankrijk op de mat. 96 km waar je 90 mocht, correctie 5 km, resultaat 1 km (...) te snel.
€45,- boete.
In de brief staat dat 1 tot 20 km €45,- kost, wil je wat sneller rijden dan toegestaan, dan weet je wat het kost...
Let op (wat ik niet deed) dat de Tesla weergegeven snelheid de werkelijke snelheid is, in tegenstelling tot mijn vorige hybrides.
Voor toekomstige tripjes naar Frankrijk: kasten hebben een marge van 5%, agenten met radar of laser moeten werken met een marge van 10%. Dus als je weet waar de kasten staan kun je daarbuiten rustig 142 km/u rijden op de snelweg.
 
  • Helpful
Reactions: HWS
Voor toekomstige tripjes naar Frankrijk: kasten hebben een marge van 5%, agenten met radar of laser moeten werken met een marge van 10%. Dus als je weet waar de kasten staan kun je daarbuiten rustig 142 km/u rijden op de snelweg.

Tja, helaas is dat niet altijd zo. Na enkele jaren in Frankrijk te hebben gewoond en toch wat ervaring (helaas) te hebben opgedaan met vaste flitspalen: sommige flitsen al vanaf je boven de max-snelheid zit, zelfs al is dat maar 1km/u.

Positieve is dan wel dat ze die marge wel toepassen bij het al dan niet opsturen van de bekeuring: het kan dus dat je geflitst wordt maar geen bekeuring krijgt omdat je binnen de marge viel...