Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Vraagje voor vervente Zuid Frankrijk rijders... wij gaan naar Thuès-Entre-Valls in de Pyreneeen met de MS 100D. (ik heb er pas 7000km op zitten). Dit is 1450 KM van mijn woonplaats.

Nu heb ik een mooie rubber 3x2.5 33 meter kabel aangeschaft (33 ;) alleen voor de fans, en paste mooi binnen het gratis verzenden)
Dus neem ik de standaard 220v kabel van tesla mee (boerderij camping heeft een 220v plekje).
En natuurlijk neem ik de blauwe "tesla" kabel mee.

Zijn er andere Must Haves deze dagen op de route? ik heb zelf het idee dat de laatste twee jaar alle laad ellende wel een beetje achter ons ligt... Op de N116 van Perpignan naar Thues-e-v staan volgens Newmotion genoeg laadpalen op 22Kw. Zelfs vlak bij onze "camping" in Olette is een 22Kwh paal beschikbaar :)

1511022416_android.jpg


Ik gebruik dus de Newmotion pas en App, of moet ik meer dan dit mee? (ik heb ook de standaard Leaseplan dongel maar die heb ik nog nooit gebruikt, SuC en thuisladen via TWC)
 

Attachments

  • Capture.PNG
    Capture.PNG
    118.9 KB · Views: 54
Voor Frankrijk is de kiwhi-pas toch wel een aanrader. Te verkrijgen via easytrip.fr
Idd ik ben nu 3 weken in heel Frankrijk (oranjeleeuwinnen) onderweg en heb naast superchargers alleen nog maar kiwhi pas gebruikt. Veel auchan’s en lidl’s hebben palen staan welke daar gebruik van maken. Veelal gratis laden. Dus tijdens de dagelijkse boodschappen even laden (30 min). De rest heb ik alleen gebruik van SuC en Ionity gemaakt waarbij Ionity echt in het voordeel was kwa locaties. De SuC’s bij allerlei hotelketens is leuk maar er is niks te doen. En als je 3x 2 koffie neemt in in Lyon te komen kan je net zo goed met het vliegtuig gaan. Vandaag een schrikbarende €5,20 per kop betaald in de buurt van Macon.
 
In Duinkerke zie ik op Chargemap o.a. deze laders. Maar kan daar niet met Chargemap kaart betalen. Enig idee hoe ik er achter kom welke kaart wel geldig is?


En de kosten voor een Chargemap kaart van euro 19,90, zijn die eenmalig of per jaar?
En voor de Kiwhi?
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2019-07-02 om 21.32.07.png
    Schermafbeelding 2019-07-02 om 21.32.07.png
    287.5 KB · Views: 48
  • Schermafbeelding 2019-07-02 om 21.34.24.png
    Schermafbeelding 2019-07-02 om 21.34.24.png
    259.6 KB · Views: 40
Last edited:
Ik heb nu een Newmotion dongel. Die hebben verschrikkelijk veel (volgens de app) laadpunten. Of te wel zijn geactiveerd op veel laadpalen. Frankrijk staat er op mijn route tot aan de boer vol mee. 22kw maar wel de juiste type 2 stekker waar de tesla zo in past..
 
Weet er iemand ergens bij of onder lyon nog een ibis of novotel hotel met zwembad bij een supercharger of zo in de buurt (ga naar zuid frankrijk aan de kust tegen de spaanse grens aan)
Vast genoeg, wij zitten twee dagen in Port Vendres voor dat we de Pyreneeën in gaan . Let even op de Tour de France route wij lopen ze net mis. Wij stoppen in Beaune boven Lyon daar is een supercharger en ons hotel met zwembad... Ik belde het hotel en als ik zelf een 220v verlengkabel mee neem mag en kan ik zo'n 15 uur laden... Dat is ook zat op de toegezegde 3Kwh
 
  • Informative
Reactions: Rik7
De wintersport was goed te doen maar op de bestemming niet echt rondgereden. Nu de zomervakantie voor de deur en op bestemming wil ik juist wel rond tuffen in de omgeving.

Eerst naar Euro Disney, ik lees dat hier Schuko palen staan. Zijn deze gratis? Ik verblijf er 2 nachten dus als ik met een SoC < 10% aankom kan ik prima weer naar 100% in 60 uur.

Daarna door om heerlijke te cramperen in Zuid-Frankrijk. Het idee is op de campingplek via een blauwe CEE -> Schuko stekker te laden. Hoe zijn de ervaringen op de Zuid-Franse campings met een Telsa UMC?

Ik heb eventueel als nood laadpunten in het dorpje dichtbij. Momenteel heb ik enkel een New Motion pas echt in gebruik. Op de New Motion website zit ik de laadpunten, kan ik er dan ook vanuit gaan dat deze werken met deze pas? Bij de punten staat de info "Révéo - SMEG30 - Gard".
 
Laden op Franse campings tot nu toe goed gelukt. Ik gebruik de normale schuko icm verlengsnoer icm de aarde pin in Frankrijk waardoor je de stekker niet om kunt draaien (wat met de UMC nodig kan zijn). En met dat verlengsnoer kan mijn koelbox ook nog aan. Wel echt voorzichtig zijn met de ampères. Meeste campings halen krap wat ze beloven. Reken op max 6A.
 
Komende vakantie naar de Franse alpen en de Gers... Tot nu toe meer een Duitsland-Oostenrijk-Italie-Zwitserlandganger geweest met de Model S en nooit méér nodig gehad dan een goede schuko-kabel, de SuC's en een rood Krachtstroom-verloopje van 32A naar 16A. Die laatste, daar heb ik al een hoop lol van gehad icm de UMC. Maar of dat in Frankrijk van pas komt...?