Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Tetteretee! Het was even zoeken, zeuren en vragen, maar nu heb ik het toch gekregen via dueenergie:

We remember to you that we have 4 charging stations in Sicilia, 2 in Palermo and 2 in Catania, so you can also recharge there if you pass nearby.


As regards the other charging stations, the Sibeg’s stations are not part of our circuit, so our card doesn’t work on them and I can’t tell you their conditions (if available or not, etc.).

I controlled on the Internet and found a map (unfortunately not very detailed), you can find it enclosed.

I think some of these stations could be free access, but I don’t know it certainly. Probably some of them will be in supermarket’s parking, so you will have to ask there.
 

Attachments

  • IMG_23062016_151249.png
    IMG_23062016_151249.png
    710.9 KB · Views: 65
Sibeg is de Siciliaanse bottelaar van CocaCola, die een steen in de vijver gooit door zelf 100 ofzo EV's aan te schaffen en all over the island 55 laadpale te plaatsen, w/o 7 snelladers... gratis, als ik het goed heb begrepen. Zal een rondje maken om er wat te Chargemappen volgende maand.

Maak maar een uitgebreid verslag van je Sicilië trip, staat bij ons ook nog op de wishlist… . :)
 
Good old IKEA - wel buiten de stad, maar 22kW laden - zo nodig gratis met family card (zie chargemap)


Klopt die zit er ook


klopt die zit er ook. Maar de vraag was ook eventueel met hotel. Vandaar het best Western. Ikea heeft genoeg bedden staan. Dus wie weet
0clip_image002.png

Best Western is dan nog best een endje rijden zo aan het eind van de avond.
Ikea zie ik meer als back-up; mocht je de bedden een nachtje ter plekke mogen uitproberen wordt het een ander verhaal ;-)

Naast 2 buiten de rand van Turijn (Ikea en een supermarkt ofzo), op chargemap slechts drie laadplekken in Turijn. Wel hartje centrum.
Maar die zijn voorbehouden aan de CarCityClub.
Heb ze gemaild.
Helaas, zijn inderdaad uitsluitend voor de auto’s van hun clubje, zonder uitzondering.

Op de site van Due Energie vond ik wel deze.
Wel richting de rand van Turijn, maar om de hoek is een hotel (B&B), ziet er redelijk uit., en vlakbij treinstation: snel in het centrum. Dus dit voldoet wel.
Laadpas van Due Energie is onderweg (enel/hera waardeloos, reageren nooit).
Echter staat er “beperkt beschikbaar” bij vermeld. En staat hij niet op ChargeMap. Dus ik twijfel.

Iemand ervaring met betrouwbaarheid van het overzicht van Due Energie?
Toevallig specifiek met deze laadpaal zou natuurlijk geweldig zijn.

IMG_6139.PNG
IMG_6138.PNG
 
Als je maar het parkeerterrein op kunt zal je wel kunnen laden buiten de openingstijden (gegeven dat je je eigen kaart bij je hebt).
Heb op meerdere IKEA locaties in Frankrijk en Italië staan laden op een leeg parkeerterrein terwijl de winkel gesloten was. Lijkt me - zo te zien op de foto in Google Maps - geen probleem. Uiteindelijk zijn het allemaal gewone Enel paaltjes en doet IKEA niets met de stroomvoorziening. Heb dat bij LeClerc in Frankrijk wel een anders meegemaakt - zodra de winkel dicht ging, ging de stroom er af. Tja - alleen voor klanten en als de winkel dicht is heb je geen klanten.. Typisch Frans...
 
Last edited:
Italië heef gewoon nog te weinig Tesla rijders .. er zijn geen SuC chasers zoals in Duitsland.. ik weet nog dat de eerste SuC bij Milaan door nederlanders werd " ontdekt"..als ik me goed herinner.. Dus met een beetje gelukt komen er nog een of twee bij voordat we allemaal met vakantie die kant op gaan -;)
 
Ik zit de eerste helft van September in de buurt van Bardolino.... eens kijken of affi al open is....;) Ja, ik weet dat die open is maar had die niet het record van het meeste dagen tussen spotten en realisatie? of was dat Mogendorf?
Maar... mochten er ook anderen in die periode in die omgeving zitten... dagje dolomieten of alpen plannen? Kan ik de X eindelijk eens uitlaten:)
 
Ik zat vorig jaar een weekje bij Bardolino, had ik ruim van te voren geboekt, toen nog in de verwachting Affi als laadvoorziening te hebben.

Elders ging het over de map van Tesla zelf. De vaste Italiëgangers zien al sinds de eerste versie van die kaart van alles gepland voor eerst 2013, dan 14 et cetera... ik denk niet dat dat het gevolg is van weinig verkopen daar, immers juist de Internationale reiziger zou moeten kunnen profiteren van het netwerk. De molens draaien daar heel langzaam.
 
Als je maar het parkeerterrein op kunt zal je wel kunnen laden buiten de openingstijden (gegeven dat je je eigen kaart bij je hebt).
Heb op meerdere IKEA locaties in Frankrijk en Italië staan laden op een leeg parkeerterrein terwijl de winkel gesloten was. Lijkt me - zo te zien op de foto in Google Maps - geen probleem.

Okay; werkt het met een NL-Ikea-family-pas, of moet een Italiaanse zijn?

Mooi die Marmi-SuC, ligt precies op mijn route deze zomer.
Nu nog zo'n verassing halverwege Chambery en Varazze graag :) en mijn hele route is comfortabel SuC-afgedekt