Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Direct rechts naast de spiegel en dan zo hoog mogelijk (op de zwarte puntjes) werkt prima.

Als je hem met klitteband vast maakt kun je hem altijd nog losmaken als ie niet werkt en hem uit het raam (of dakraam) houden zodat je toch door kunt en geen boze italiaan achter je hebt.
 
  • Like
Reactions: Edi99
Rechts van de spiegel en horizontaal werkt bij mij, maar verticaal zit ie net wat meer in het radiogat.
30 is de aangegeven max, ik blijf daar dicht in de buurt.

In het begin wilde ik uitvinden wat de beste plek is, en hield hem dan tegen het raam als ik kwam aanrijden, met weigering als gevolg. Ik heb me toen laten vertellen dat het ding wakker wordt gemaakt zo'n 100 meter voor je de poort bereikt. Ik zou zeggen: netjes opplakken zoals uitgelegd, rustig rijden, en no worries. Ik heb nog een keer voor een dichte slagboom gestaan, op de hulpknop gedrukt en met de transponder gezwaaid, poort ging snel open en geen boze gezichten gezien, dit kan iedereen overkomen.
 
Heb helaas geen telepass-abo (had ik het geweten..... Pfff lijkt wel 20 tolpoortjes per rit)
Wel een Franse voor de peage.
Heb m "los" liggen (hekel aan vingetjes ed. Aan m'n voorruit plakken).
Voorruit blokkeert idd signaal; dus bij de tolpoortjes dak open, en zwaaien met dat ding; werkt prima
 
image.jpeg En even een vakantiekiekje tussendoor (anders dan hier wordt dat niet begrepen)
Riomaggiore, parkeergarage
Mag m van mijn dames niet gebruiken, want ze willen dat ik morgen in Forte dei Marmi lang moet laden; ivm hun zwembadwensen aldaar.
(Ga m morgenochtend wel ff proberen;)
 
View attachment 186123
Mag m van mijn dames niet gebruiken, want ze willen dat ik morgen in Forte dei Marmi lang moet laden; ivm hun zwembadwensen aldaar.
(Ga m morgenochtend wel ff proberen;)

En kwam je het zwembad in ? Ik begreep van andere berichten dat die alleen voor hotelgasten is en anderen er niet inkomen.

Volgens mij was er nog geen foto gepost van Forte dei Marmi; zie bijgaand: niet heel veel bijzonders.
Laders zijn achter het hotel op het parkeerterrein.

IMG_4798.JPG


Wel mooi als je daar gaat laden is de strandweg van Forte dei Marmi naar Viareggio. 15 kilometer lang alleen maar strandtenten.
 
Buongiorno Kees !

Volgens hun website staan ze op de volgende lokaties, maar zijn ze inderdaad op dit moment niet beschikbaar..
via Antonio Gramsci 74,
Via Usodimare Antoniotto 14

die zal jij dan ook zien neem ik aan.. Geen Hera pas bij je ?
Via Antonio Gramsci gebruikt met (voor d eerste keer) de due pas. Probleemloos. Twee palen, waarvan bij aankomst een ge-iced. Bij terugkomst stond er een Noorse S aan de andere paal. H niet meer dan 28A gekregen, weet niet of dat aan de paal ligt of aan mijn S) thuis krijg ik er tegenwoordig ook niet meer de oude max uit).

Deze paal staat iets gunstiger dan parking Faravelli met de DeC. Ik denk dat de Enelpaal handiger en voordeliger is voor kortere park&charge sessies en de parking beter voor een hele dag staan.
 

Attachments

  • IMG_20160721_173524.jpg
    IMG_20160721_173524.jpg
    1 MB · Views: 51
Last edited:
En kwam je het zwembad in ? Ik begreep van andere berichten dat die alleen voor hotelgasten is en anderen er niet inkomen.

Volgens mij was er nog geen foto gepost van Forte dei Marmi; zie bijgaand: niet heel veel bijzonders.
Laders zijn achter het hotel op het parkeerterrein.

View attachment 186310

Wel mooi als je daar gaat laden is de strandweg van Forte dei Marmi naar Viareggio. 15 kilometer lang alleen maar strandtenten.
Yep, die foto is van SuC Marmi.
Laders staan achteraan; is doodlopend, dus stukje achteruit terug rijden en keren op redelijk smal stuk.
Koffie op mooi terras naast het zwembad gedronken. Was bewolkt en niet warm (genoeg), dus alleen even langs het zwembad gelopen. Kreeg niet de indruk dat dat ongewenst was. Of een plons ook oké is......,?
 
We zijn op weg naar Italië. Onderweg in Duitsland toch wel regelmatig zonder internet gezeten. Toppunt was tussen Karlsruhe en Freiburg, ruim 60 kilometer zonder internet verbinding (gewoon helemaal geen ontvangst). Nu zijn we in Pratteln (CH) maar vlak voor Basel viel onze navigatie uit. Dit hebben we ook wel eens in NL gehad. De navigatie dacht toen dat we stilstonden en kwam dan gedurende een tijd niet meer bij de les. Dat gebeurde nu dus ook, maar de navigatie kwam helemaal niet meer online. We moesten dus zonder navigatie op zoek naar de Supercharger. Dat lukte uiteindelijk met behulp van de iPhone navigatie, maar je moet wel goed kijken. Superchargers zitten achter het Marriott hotel. Een klein bordje wijst je de weg.

Straks verder naar Milaan en ik hoop dat internet en navigatie nu blijven werken. Maakt het toch een makkelijker en gezelliger in de auto.
 
Last edited:
Yep, die foto is van SuC Marmi.
Laders staan achteraan; is doodlopend, dus stukje achteruit terug rijden en keren op redelijk smal stuk.
Koffie op mooi terras naast het zwembad gedronken. Was bewolkt en niet warm (genoeg), dus alleen even langs het zwembad gelopen. Kreeg niet de indruk dat dat ongewenst was. Of een plons ook oké is......,?
Gewoon even babbelen met de meiden achter de bar, bijvoorbeeld Elena, of de bagnino en dan komt dat in orde ;)
 
Ben nog naar het kijken naar het gebied rond Stelvio in de Dolomieten/Zuid Tirol. Laadpunten zijn er inderdaad dun gezaaid.. heeft iemand al eens geladen in Stelvio in Gomagoi (zie foto). Kan er niet achter komen of het werkt en hoe je moet laden/betalen.

Er zijn ook diverse laadpunten van Alperia. Heb ze een mail gestuurd. Iemand gelukt om daar een laadpas van te bemachtigen ?
 

Attachments

  • Stelvio in Gomagoi.jpg
    Stelvio in Gomagoi.jpg
    20.6 KB · Views: 45
Ben nog naar het kijken naar het gebied rond Stelvio in de Dolomieten/Zuid Tirol. Laadpunten zijn er inderdaad dun gezaaid.. heeft iemand al eens geladen in Stelvio in Gomagoi (zie foto). Kan er niet achter komen of het werkt en hoe je moet laden/betalen.

Er zijn ook diverse laadpunten van Alperia. Heb ze een mail gestuurd. Iemand gelukt om daar een laadpas van te bemachtigen ?
Was tot vorig jaar gratis. Heb hier geladen met een kaart van de VVV. Zou ook met credit-card moeten kunnen maar hoorde dat deze niet altijd geaccepteerd wordt.
 
Reset hielp niet?

Beide schermen meerdere malen gereset maar helaas zonder resultaat. We zijn maar verder gereden en toen we van Zwitserland naar Italië reden kwam ineens (37 km voor de bestemming van vandaag) de navigatie weer online. Tot aan het hotel zonder problemen kunnen navigeren. Tijdens de "storing" was navigeren op de iPhone geen enkel probleem. We moeten nog wat kilometers en ik hoop dat het nu beter gaat. Eventueel de auto een keer compleet uitzetten vanavond of morgen vroeg. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik hier niet vrolijk van wordt. Zeker niet in een onbekend gebied.
 
Tussen Karlsruhe en Freiburg gaat de navigatie uit voor 30 km. Volgens mij weet ie niet welke 3G/4G hij moet kiezen. De Franse of Duitse operator. Net voor Basel gaat alles weer aan. Pratteln is ver weg de zieligste SuC die ik gezien heb. Sla deze over als het kan en neem Egerkingen. Prima MovenPick hotel en een prachtig uitzicht.
 
Ik heb eigenlijk al jaren in Duitsland onderweg slechte 3G/4G verbindingen.
Onderweg naar Italië had ik dit keer geprobeerd de Tesla via mijn 4G mifi router te connecten maar ook die had helemaal geen of een slechte verbinding. Zou KPN slechte roaming overeenkomsten hebben met duitse partners?
Teruggereden via Frankrijk; geen enkel probleem met de navigatie/internet.
 
Tussen Karlsruhe en Freiburg gaat de navigatie uit voor 30 km. Volgens mij weet ie niet welke 3G/4G hij moet kiezen. De Franse of Duitse operator. Net voor Basel gaat alles weer aan. Pratteln is ver weg de zieligste SuC die ik gezien heb. Sla deze over als het kan en neem Egerkingen. Prima MovenPick hotel en een prachtig uitzicht.

Dat verklaart al een hoop. Wat ik echter nog niet snap is dat de GPS er ook mee stopt. Dit zou toch los van 3G / 4G moeten staan. Eigenlijk had ik op sommige stukken een prima internet verbinding maar gewoon een vast gelopen GPS / navigatie systeem. Ik zit nu in de auto. Heb hem net helemaal uitgezet en ga hem met een minuut of 5 weer aanzetten. Daarna wachten wat er morgen gebeurd tijdens het rijden.
 
Tussen Karlsruhe en Freiburg gaat de navigatie uit voor 30 km. Volgens mij weet ie niet welke 3G/4G hij moet kiezen. De Franse of Duitse operator. Net voor Basel gaat alles weer aan. Pratteln is ver weg de zieligste SuC die ik gezien heb. Sla deze over als het kan en neem Egerkingen. Prima MovenPick hotel en een prachtig uitzicht.
Klopt, ergens achteraf je auto achterlaten om vervolgens bij onvriendelijk personeel dat zelf om een fooi vraagt veel te dure drankjes te drinken...