Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo allemaal, volgende week gaan we voor het eerst met de MS op vakantie naar Italië (Gardameer).
Wat zijn de ervaringen en beter nog de tips voor de voorbereiding, de reis zelf en op locatie?
En specifiek wat is een handige "SuC" route waarmee ik de drukke tunnel van Zwitserland naar Italië kan vermijden?

Dank alvast!
 
Het registreren was bij mij ook een hoop gedonder. Vele pogingen gewaagd, en uiteindelijk is het gelukt. Ik denk inderdaad nadat ik op de website mijn bestaande account had weggegooid (staat volgens mij een paar pagina's hiervoor uitgelegd hoe dat moet), en daarna in de app een nieuwe heb aangemaakt. Het lijkt al met al bijna willekeur, maar gelukkig heb ik uiteindelijk wel een account met credit card gegevens kunnen registreren.
 
Hallo allemaal, volgende week gaan we voor het eerst met de MS op vakantie naar Italië (Gardameer).
Wat zijn de ervaringen en beter nog de tips voor de voorbereiding, de reis zelf en op locatie?
En specifiek wat is een handige "SuC" route waarmee ik de drukke tunnel van Zwitserland naar Italië kan vermijden?

Dank alvast!

ik zou als route via Ulm - Fernpas - Brennerpas - Bolzano rijden, genoeg SuC onderweg en volgens mij de snelste route
 
Hallo allemaal, volgende week gaan we voor het eerst met de MS op vakantie naar Italië (Gardameer).
Wat zijn de ervaringen en beter nog de tips voor de voorbereiding, de reis zelf en op locatie?
En specifiek wat is een handige "SuC" route waarmee ik de drukke tunnel van Zwitserland naar Italië kan vermijden?
Ik heb door de jaren heen een soort haat opgebouwd tegen de A5, wat een lelijke route, en rij liever over de A7 richting zuid. Dan kom je vanzelf over de Bernardino en ik kan iedereen aanraden om het ten minste een keer te proberen.
 
Hallo allemaal, volgende week gaan we voor het eerst met de MS op vakantie naar Italië (Gardameer).
En specifiek wat is een handige "SuC" route waarmee ik de drukke tunnel van Zwitserland naar Italië kan vermijden?
Vannacht net terug van 5 dagen ginder: Heb in heenreis geSUCkt aan Metz, Sausheim, Monte Ceneri, maar uiteindelijk behoorlijk wat tijd verloren in omgeving van Milaan wegens wegenwerken.
Teruggereden over Brenner- Fernpas - Ulm, maar op diverse plaatsen in Duitsland zijn ook wegenwerken aan de gang en dit bleek voor mij uiteindelijk geen echte tijdswinst opgeleverd te hebben.
SUC in Affi ligt in onmiddelijke omgeving, maar moeilijk te vinden met navigatie Tesla (op 5 meter van parking gaf navigatie aan dat hij nog 40 km van mijn auto verwijderd was. Als je van het Gardameer komt best focussen op Mc-Donalds. Suc ligt er net voor.
 
  • Informative
Reactions: Frank C
Wij gaan naar de omgeving van Pisa dit jaar en zijn voornemens om de eerste dag naar Chambery te rijden over Frankrijk en de 2de dag naar Pisa via Varazze.
Dit om de files in Duitsland, bij Como en Milaan te vermijden.
Goed idee?

Ik zie wel dat er op het eerste stuk na Chambery een aantal tol tunnels zijn en N-wegen.
Lijkt me niet echt opschieten, maar sneller dan in de file staan.
 
Ik heb zondag/maandag die route omgekeerd gereden, gewoon omdat ik eens een andere route en wat andere Superchargers wilde zien: Varazze, Turijn (Moncalieri), Chambery. Met name het stuk tussen Turijn en de grens is erg mooi tussen de bergen in en erg rustig. Kwam er dus ook achter waarom: de tunnel tussen IT en FR is 44€ enkele reis.
N-wegen geen last van gehad, het was allemaal prima snelweg en heerlijk doorgereden.
 
  • Like
Reactions: ebullio
Ik heb zondag/maandag die route omgekeerd gereden, gewoon omdat ik eens een andere route en wat andere Superchargers wilde zien: Varazze, Turijn (Moncalieri), Chambery. Met name het stuk tussen Turijn en de grens is erg mooi tussen de bergen in en erg rustig. Kwam er dus ook achter waarom: de tunnel tussen IT en FR is 44€ enkele reis.
N-wegen geen last van gehad, het was allemaal prima snelweg en heerlijk doorgereden.
Mooi dat het daar zo rustig is,
Die 44 Euro kan er nog wel bij, na de peage in Frankrijk.
We gaan ook nog een weekje Oostenrijk doen, dus daar geen tol.
 
Vannacht net terug van 5 dagen ginder: Heb in heenreis geSUCkt aan Metz, Sausheim, Monte Ceneri, maar uiteindelijk behoorlijk wat tijd verloren in omgeving van Milaan wegens wegenwerken.
Teruggereden over Brenner- Fernpas - Ulm, maar op diverse plaatsen in Duitsland zijn ook wegenwerken aan de gang en dit bleek voor mij uiteindelijk geen echte tijdswinst opgeleverd te hebben.
SUC in Affi ligt in onmiddelijke omgeving, maar moeilijk te vinden met navigatie Tesla (op 5 meter van parking gaf navigatie aan dat hij nog 40 km van mijn auto verwijderd was. Als je van het Gardameer komt best focussen op Mc-Donalds. Suc ligt er net voor.

Dank voor alle nuttige reacties. Ik zal inderdaad ook hoogstwaarschijnlijk gebruik gaan maken van de Affi SuC.
Ik denk dat ik toch maar de route op donderdag vanuit Frankrijk insteek, overnachten in Mulhouse (bij de SuC) en dan op vrijdag richting Milaan. Hopelijk is het op vrijdag iets minder druk dan de zaterdag...
 
Binnenkort reis ik op een zaterdag naar Milaan. Garantie voor gedoe bij grensovergang Chiasso en rond Milaan, hoewel het zou kunnen meevallen als ik een late doorgang plan. Ik vermijd wel de massa die via Basel en Gottardo gaat, door langs Liechtenstein te reizen.

Toch kijk ik ook naar nog meer afwijken van wat gebruikelijk is, en niet de A13 helemaal af te rijden, maar in plaats daarvan halverwege de A13 de verlaten en de SS36 te nemen en via Varenna, Lecco, Monza naar Milaan te rijden. Dat zou volgens A Better Routeplanner vanaf Maienfeld 248 km in 3:10 betekenen, in plaats van 261 km in 2:40. Het verbruik zou zo'n 10% minder uitpakken. Een half uur meer dus, maar dat is dan exclusief fileleed en ik zou bij Maienfeld minder lang hoeven laden, dus het zou net best eens een stuk gunstiger kunnen uitpakken.

Wie heeft ervaring met de SS36? is dat een fijne route? Of is het om een andere reden een goed of juist dom idee?
 
Wij vertrekken maandag naar omgeving Pescara. Maar we overnachten op de heenweg (maandagavond) 1 nachtje in 'Albergo Dei Laghi ' net boven Milaan. Dankzij een tip op dit forum. Je schijnt daar te kunnen laden 's nachts.
Ik hoorde vandaag iets over milieuzones in veel Italiaanse steden. Ik heb wel een vignet voor Zwitserland, maar niet voor Italië. Geen idee welke steden we gaan bezoeken. Ga ik daar problemen mee krijgen? Zijn die vignetten aan de rand van de stad te koop? Is het voor een Tesla uberhaupt nodig?
 
Binnenkort reis ik op een zaterdag naar Milaan. Garantie voor gedoe bij grensovergang Chiasso en rond Milaan, hoewel het zou kunnen meevallen als ik een late doorgang plan. Ik vermijd wel de massa die via Basel en Gottardo gaat, door langs Liechtenstein te reizen.

Toch kijk ik ook naar nog meer afwijken van wat gebruikelijk is, en niet de A13 helemaal af te rijden, maar in plaats daarvan halverwege de A13 de verlaten en de SS36 te nemen en via Varenna, Lecco, Monza naar Milaan te rijden. Dat zou volgens A Better Routeplanner vanaf Maienfeld 248 km in 3:10 betekenen, in plaats van 261 km in 2:40. Het verbruik zou zo'n 10% minder uitpakken. Een half uur meer dus, maar dat is dan exclusief fileleed en ik zou bij Maienfeld minder lang hoeven laden, dus het zou net best eens een stuk gunstiger kunnen uitpakken.

Wie heeft ervaring met de SS36? is dat een fijne route? Of is het om een andere reden een goed of juist dom idee?

Wij hebben vorig jaar de SS23 genomen om de files bij Chiasso te ontwijken. Is heel erg goed bevallen op zowel de heen als de terugweg.
Bij de grensovergang konden we zonder file zo doorrijden.
 
  • Helpful
Reactions: Keezje
Wij vertrekken maandag naar omgeving Pescara. Maar we overnachten op de heenweg (maandagavond) 1 nachtje in 'Albergo Dei Laghi ' net boven Milaan. Dankzij een tip op dit forum. Je schijnt daar te kunnen laden 's nachts.
Ik hoorde vandaag iets over milieuzones in veel Italiaanse steden. Ik heb wel een vignet voor Zwitserland, maar niet voor Italië. Geen idee welke steden we gaan bezoeken. Ga ik daar problemen mee krijgen? Zijn die vignetten aan de rand van de stad te koop? Is het voor een Tesla uberhaupt nodig?

Wij zijn daar vrijdag geweest en zijn super geholpen. Ze hadden zelfs de parkeerplaats afgezet zodat we konden laden. Een paar weken geleden nl gevraagd of we de plek konden reserveren. Het laden lukte in eerste instantie niet, maar met hulp vd manager was alles snel opgelost.

De e-go app werkt ook prima dus geen extra pas nodig. Vandaag geladen in Volterra. Na het laden krijg je een mail waarin de kosten staan. En inderdaad tot eind vd maand is het gratis.....
 
Binnenkort reis ik op een zaterdag naar Milaan. Garantie voor gedoe bij grensovergang Chiasso en rond Milaan, hoewel het zou kunnen meevallen als ik een late doorgang plan. Ik vermijd wel de massa die via Basel en Gottardo gaat, door langs Liechtenstein te reizen.

Toch kijk ik ook naar nog meer afwijken van wat gebruikelijk is, en niet de A13 helemaal af te rijden, maar in plaats daarvan halverwege de A13 de verlaten en de SS36 te nemen en via Varenna, Lecco, Monza naar Milaan te rijden. Dat zou volgens A Better Routeplanner vanaf Maienfeld 248 km in 3:10 betekenen, in plaats van 261 km in 2:40. Het verbruik zou zo'n 10% minder uitpakken. Een half uur meer dus, maar dat is dan exclusief fileleed en ik zou bij Maienfeld minder lang hoeven laden, dus het zou net best eens een stuk gunstiger kunnen uitpakken.

Wie heeft ervaring met de SS36? is dat een fijne route? Of is het om een andere reden een goed of juist dom idee?

@Keezje
De route via SS36 is een aanrader ik rij deze route al jaren, (heb een huisje in plaats Chiavenna) de A13 verlaten bij afrit Splugen en Splugen pass (2114mt) volgen beetje aan smalle kant vergelijkbaar met Stelvio pass wel leuk om te rijden, voor lunch / dinner of overnachting Albergo Posta in plaats Montespluga is een aanrader, verder plaats Chiavenna is ook heel pittoresk ... met vele restaurants en Hotels, tot plaats Colico -+ 60km een baan weg dan Superstrada 4 baan tot Milaan langs kunst van Como meer ...
 
  • Helpful
Reactions: Keezje
IMG_7824.PNG

Mijn Italiaans is niet bijster goed, maar begreep dat deze SuC in aanbouw is.