S-19910
Driving Model-S #19910
wakker ! die had ik gemist !Huh? Van oost naar west eindigend in Syracuse?
overigens, waren er op Sicilië geen laadpalen ter beschikking bij een CocaCola-verdeler ? Meen ik ergens gelezen te hebben...
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
wakker ! die had ik gemist !Huh? Van oost naar west eindigend in Syracuse?
wakker ! die had ik gemist !
overigens, waren er op Sicilië geen laadpalen ter beschikking bij een CocaCola-verdeler ? Meen ik ergens gelezen te hebben...
Huh? Van oost naar west eindigend in Syracuse?
Ik denk dat het één DEC is waar énkel en alleen Tesla's kunnen laden (zo ingesteld in de laadpaal - dat is diegene met het rode bordje met witte letters); en 1 laadpaal waar alle wagens kunnen laden, ook Tesla's (dat is de laadpaal met het witte bordje met rode letters).
Maar het is uiteraard de bedoeling (en ook volgens de DEC-laadetiquette) dat je met een Tesla eerst de Tesla-DEC gebruikt.
Maar als de eerste niet beschikbaar is; kan je zonder probleem de andere nemen.
Klopt. De installatie betaalt Tesla. De kWh's komen voor rekening van de exploitant.Dank, weer wat geleerd, klopt helemaal! Ik had begrepen dat hotels gratis (of heel goedkoop?) laadstations van Tesla konden krijgen, maar als tegenprestatie de stroomkosten voor hun rekening moesten nemen. Maar op deze manier sponsoren ze (Tesla) dus ook de laadmogelijkheden voor andere merken? Best opmerkelijk, maar ook wel mooi vanuit de zero emmission gedachte.
Dank voor de tip. Helaas, van de 4 werken er 3 en helaas type 2 niet. Aan de ingang staat een Enelpaal. Met gele lijnen. Dus nu betaal ik wel voor het laden maar niet voor het parkeren.Lucca: gratis en snel laden op parking carducci net buiten de muren. Gewoon inpluggen (type2) en laden start direct op 3x32A (nou ja, iets minder omdat die nieuwerwetse Teslas die snelheid niet meer aankunnen).
View attachment 318972
wat vreemd: ik heb juist (vorige week) die type 2 gebruikt. Inpluggen, en hij begin te laden.Dank voor de tip. Helaas, van de 4 werken er 3 en helaas type 2 niet. Aan de ingang staat een Enelpaal. Met gele lijnen. Dus nu betaal ik wel voor het laden maar niet voor het parkeren.
Buiten werking!wat vreemd: ik heb juist (vorige week) die type 2 gebruikt. Inpluggen, en hij begin te laden.
View attachment 321832 View attachment 321833
ja, ik heb daar voor drie dagen betaald bij de automaat (5 euro per dag) en dat kaartje gewoon achter mijn ruit gelegd.Buiten werking!
Hoe gaat dat betalen daar eigenlijk? Kaartje betalen en voor je voorruit doen? Heb me er niet over hoeven te bekommeren.
Ok. Kost niks. Laden bij ENEL is hier duur. 0.50 per kWh. Kassa!!ja, ik heb daar voor drie dagen betaald bij de automaat (5 euro per dag) en dat kaartje gewoon achter mijn ruit gelegd.
Waarbij de kWh's dan regelmatig doorberekend worden aan de klant zodat de eigenaar gratis reclame krijgt.Klopt. De installatie betaalt Tesla. De kWh's komen voor rekening van de exploitant.
Kijk eens naar Toscane. Langs de doorgaande wegen is het prima. In Lucca maar een punt. Idem Volterra.
Maar goed, ik laad hier thuis aan 12 km per uur zonder uitval of oververhitte toestanden. Daar ben ik blij mee.
Toch zie ik duidelijk ontwikkelingen daar. Deze vakantie AC laadpalen gezien in Chianciamo Terme en Casteline in Chianti die er twee jaar geleden en volgens mij vorig jaar ook nog niet waren.