Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk dat het één DEC is waar énkel en alleen Tesla's kunnen laden (zo ingesteld in de laadpaal - dat is diegene met het rode bordje met witte letters); en 1 laadpaal waar alle wagens kunnen laden, ook Tesla's (dat is de laadpaal met het witte bordje met rode letters).

Maar het is uiteraard de bedoeling (en ook volgens de DEC-laadetiquette) dat je met een Tesla eerst de Tesla-DEC gebruikt.
Maar als de eerste niet beschikbaar is; kan je zonder probleem de andere nemen.

Dank, weer wat geleerd, klopt helemaal! Ik had begrepen dat hotels gratis (of heel goedkoop?) laadstations van Tesla konden krijgen, maar als tegenprestatie de stroomkosten voor hun rekening moesten nemen. Maar op deze manier sponsoren ze (Tesla) dus ook de laadmogelijkheden voor andere merken? Best opmerkelijk, maar ook wel mooi vanuit de zero emmission gedachte.
 

Attachments

  • 27BDC469-13A9-4FF0-8F1D-ED80B16DD4DC.jpeg
    27BDC469-13A9-4FF0-8F1D-ED80B16DD4DC.jpeg
    490.2 KB · Views: 80
Dank, weer wat geleerd, klopt helemaal! Ik had begrepen dat hotels gratis (of heel goedkoop?) laadstations van Tesla konden krijgen, maar als tegenprestatie de stroomkosten voor hun rekening moesten nemen. Maar op deze manier sponsoren ze (Tesla) dus ook de laadmogelijkheden voor andere merken? Best opmerkelijk, maar ook wel mooi vanuit de zero emmission gedachte.
Klopt. De installatie betaalt Tesla. De kWh's komen voor rekening van de exploitant.
 
Lucca: gratis en snel laden op parking carducci net buiten de muren. Gewoon inpluggen (type2) en laden start direct op 3x32A (nou ja, iets minder omdat die nieuwerwetse Teslas die snelheid niet meer aankunnen).
View attachment 318972
Dank voor de tip. Helaas, van de 4 werken er 3 en helaas type 2 niet. Aan de ingang staat een Enelpaal. Met gele lijnen. Dus nu betaal ik wel voor het laden maar niet voor het parkeren.
 
Enel plaatst - zoals eerder ook al genoemd -inmiddels ook 50kW CCS/CHAdeMO/T2 laders - de route Milaan/Rome is inmiddels met een lader elke 60km gereed. Alleen, waarom dan weer zo klungelig zoals hier op een parkeerterrein van een hotel (in Chianciano Terme in zuid Toscane) ? Vriendelijke receptioniste weet niet van wie de auto's zijn die hier staan.. ook geen enkele aanduiding dat je er niet zou mogen staan.. Uiteindelijk nog wel een bijkomend voordeel van de CHAdeMO adapter ontdekt: het doet ook goed dienst als verlengsnoer! Had niet zoveel nodig, dus ben er maar even bij blijven zitten.
Is een onderdeel van een project om op 180 plaatsen in Italië en 20 in Oostenrijk snelladers te plaatsen, voor 50% gefinancierd door de Europese belastingbetalers. Blijft natuurlijk klungelen zo'n enkele lader ter plaatse... Enel is (gelukkig) ook partner van Inoity sinds mei dit jaar.

IMG_3536.jpg
IMG_3541.jpg
IMG_3547.jpg
IMG_3545.jpg
 
het zijn er nog geen 20K, maar was toch wel verbaasd over het aantal Enel X EVA+ laadpunten (de CHAdeMO/CCS/T2 combi) in Italie. (80 tot 90% van de punten op de foto - Plugshare). Tussen Milaan en Rome staan ze om de 60km. 50kW en singel stall helaas, maar grotendeels in het laatste jaar geplaatst. . Overigens staat die waar ik heb gelden er nog niet (eens ) bij. Maakt het hebben van een C-adapter ook weer een stuk relevanter.
Schermafbeelding 2018-08-06 om 11.32.10.png
 
Kijk eens naar Toscane. Langs de doorgaande wegen is het prima. In Lucca maar een punt. Idem Volterra.
Maar goed, ik laad hier thuis aan 12 km per uur zonder uitval of oververhitte toestanden. Daar ben ik blij mee.

Toch zie ik duidelijk ontwikkelingen daar. Deze vakantie AC laadpalen gezien in Chianciamo Terme en Casteline in Chianti die er twee jaar geleden en volgens mij vorig jaar ook nog niet waren.