Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Klopt maar betekent dan wel behoorlijk lang laden in Waldlaubersheim want Ellwangen is dan flink verder. Nu steeds max 150 km dus in theorie (let wel, je kent mijn gezelschap niet) kun je heel snel weer weg zijn. Gisteren St Anton (tunnel blijft nog wel even dicht) aangedaan, meer voor het praatje, evenals Kitzbühel en toen naar Kaiserhof. Had in één keer gekund maar het is zo leuk. Verbruik, omdat je niet snel kunt rijden en ver boven 30 C, extreem laag. Grotere batterij was niet bepaald een issue[emoji41]
Bij mij is het precies andersom. Probeer het aantal stops te beperken, want met het getreuzel duurt het een eeuwigheid voordat iedereen weer in de auto zit. Hierdoor is hij wel gelijk weer goed vol.
 
Ben woensdag naar Konstanz gereden via urmond waldlaubersheim, en Acheren. Geen problemen gehad wel behoorlijk veel wegwerkzaamheden.. Gisteren via st. Anton naar hotel Stafler via de Brennerpas(niet hoeven laden) . Bij het hotel hebben Rode CEE aansluiting 3x16 ampère speciaal voor elektrische auto's. Fijn hotel, ook voor kinderen. Morgen naar Venetië via Verona. Gaat heel voorspoedig. Ook het tol kastje wat ik dankzij een tip op dit forum heb achter de ruit heb werkt feilloos. Zit naast me spiegel in het zwart gestippelde gedeelte.
 
Op onze overnachtingplaats richting Sirmione heb ik 220v geladen, vanuit een conference room.
Wat mij wel opviel is hoe heet de stekker bij het stopcontact was geworden, ik heb er mijn vingers zelfs aan verbrand.
De kabel zelf en de verdinding naar de UMC waren gewoon handwarm, ik had zo'n 130 km bijgeladen gedurende de nacht.
Ik vermoed dat dan toch de stekker verbinding in het stopcontact niet helemaal optimaal (strak) zit waardoor er extra warmte ontwikkeling onstaat.
Het leek zelfs of het stopcontact wat verkleurd was, geen idee wat er verder nog zou kunnen gebeuren.

Verder was ik een beetje in de war bij de St. Moritz charger over het feit dat de charger IN de parkeer garage zit.
Vast wel ergens gelezen, maar ik wist het niet meer.

Daarna nog een stuk van 220 km, naar bestemming Sirmione, waar de Nav toch bijna 5 uur over wilde doen.
Zuinig was de auto in ieder geval wel, ik eindigde met 120Wh/Km, inclusief nog een stukje 130 km/u op het laatste stuk snelweg.
Veel afdalen en heel weinig hard kunnen rijden bepaalde dat bizar lage verbruik.

Op de bestemming was speciaal voor ons een blauw 32A stopcontact aangelegd, heel vriendelijk.
Zeer moeilijk bereikbaar via een kelder garage met een bizar smalle kromme baan naar beneden, die mij helaas wat schade opleverde aan spatbord,omdat ik vast kwam te staan en acheruit rijdend de rem onvoldoende bediende waardoor ik een stukje vooruit schoof tegen de muur.. :-(

De eerste keer laden op 32A deed bij het appartementen complex in ieder geval de hele stroomvoorzieniening buiten afslaan waardoor er 's avonds nog iemand moest komen :)
De volgende poging heb ik maar naar 18A verlaagd, de eigenaar vond het wel vermakelijk en wilde verhaal gaan halen bij de constructeur van het laad stop contact :)
 
Ik heb niet verlaagd, wilde eigenlijk wel het maximum halen, maar eigenlijk is die 13A in sommige gevallen wel teveel en misschien zelfs riskant. Ik denk niet echt dat je van te voren kan weten of het stopcontact goed is de verbinding voelde wel stevig in ieder geval..
Maar beter is inderdaad wel om te verlagen dat geloof ik ook wel nadat ik gevoeld heb hoe heet het kan worden :)
 
Ben woensdag naar Konstanz gereden via urmond waldlaubersheim, en Acheren. Geen problemen gehad wel behoorlijk veel wegwerkzaamheden.. Gisteren via st. Anton naar hotel Stafler via de Brennerpas(niet hoeven laden) . Bij het hotel hebben Rode CEE aansluiting 3x16 ampère speciaal voor elektrische auto's. Fijn hotel, ook voor kinderen. Morgen naar Venetië via Verona. Gaat heel voorspoedig. Ook het tol kastje wat ik dankzij een tip op dit forum heb achter de ruit heb werkt feilloos. Zit naast me spiegel in het zwart gestippelde gedeelte.

het tolkastje werkte bij mij niet altijd. Heel frustrerend als je door die speciale baan gaat en de slagboom gaat niet open.. Al die zenuwachtige ongeduldige Italianen weten de toeter goed te vinden - idiote hollander neemt weer het verkeerde poortje..- je hoort het ze denken..
Had het kastje ook naast de spiegel geplakt op de zwarte stippen.. helaas werd tie dus soms niet gezien door het poortje..
De oplossing lag in het open dak.. Effe opendoen, hand met kastje er uit steken en ja hoor altijd prijs..!
 
Vandaag ook bij Herbert geïnstalleerd.
Heb vooraf even gedubt of ik het niet zelf zou doen, maar ben achteraf héél blij dat Herbert het heeft gedaan.
Komen toch wel wat lessons learned bij kijken.
On topic: ik probeer hem natuurlijk ook uit in Italië.
 
c05b0d1ed08b53672c671ed2d48c9600.jpg


Zeer positief verrast en verbaasd, binnen 2 dagen na opsturen contract (binnen 2 uur aangevraagd/ontvangen en geretourneerd) al de laadpas ontvangen mocht de SUC te ver rijden zijn.
 
Mooie verbinding als je van de Cote d'azur Italië in wil.
Ik stond gisteren nog met een Zweed aan de SuC te Frejus te praten; hij kwam van de Italiaanse Riviera af. Hij had zijn 85D net en wist van er nog weinig van. Kende ook de ConnecTT app niet. Hij
klaagde juist over het ontbreken vaan een SuC in die regio. Het kan verkeren.....