Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Goeie zaak Noëlis, velen, w.o. zelfs de echte grote boekingsites, moeten nog steeds een slag maken. Myitaly.nl doet wat ze doen heel goed, vooral misschien omdat ze niet groot zijn, en daarin ligt meteen ook de beperking. De inspanning die zij hebben geleverd is prijzenswaardig, maar ik denk dat méér voor hen best lastig zal zijn. De agriturismo's weten vaak ook niet wat ze precies in huis hebben en of je daar met een EV iets mee kunt.
 
Vooruitkijkend op de zomer zijn wij aan het zoeken naar een vakantiewoning in Italië ergens in Toscane of Umbrië. We willen graag Rome bezoeken en mogelijk nog wat andere plaatsen zoals Pisa. Heeft iemand tips of ideeën voor een verblijf van 2 weken ergens rond eind juli (23-7) voor 4 personen? We hebben al wat sites gehad (Belvilla, Casamundo etc) en ook al wel wat mogelijkheden gezien maar we zijn ook benieuwd naar ervaringen en tips van anderen.
 
Vooruitkijkend op de zomer zijn wij aan het zoeken naar een vakantiewoning in Italië ergens in Toscane of Umbrië. We willen graag Rome bezoeken en mogelijk nog wat andere plaatsen zoals Pisa. Heeft iemand tips of ideeën voor een verblijf van 2 weken ergens rond eind juli (23-7) voor 4 personen? We hebben al wat sites gehad (Belvilla, Casamundo etc) en ook al wel wat mogelijkheden gezien maar we zijn ook benieuwd naar ervaringen en tips van anderen.

Wij hebben een huis in Cupramontana, dat ligt in de Marche...huis is geschikt voor 8 personen, dus mss wat te groot/duur voor jullie...maar ideale lokatie, weg van alle drukte, infinity pool met uitzicht op het dal, bovenop een heuvel, geen buren...stuur anders maar een PM mocht je geïnteresseerd zijn...
 
Vooruitkijkend op de zomer zijn wij aan het zoeken naar een vakantiewoning in Italië ergens in Toscane of Umbrië. We willen graag Rome bezoeken en mogelijk nog wat andere plaatsen zoals Pisa. Heeft iemand tips of ideeën voor een verblijf van 2 weken ergens rond eind juli (23-7) voor 4 personen? We hebben al wat sites gehad (Belvilla, Casamundo etc) en ook al wel wat mogelijkheden gezien maar we zijn ook benieuwd naar ervaringen en tips van anderen.

Vijftien jaar geleden met de gezinnen van de halve jaarclub hier gezeten. Dat was geweldig:

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Re...torie_Santo_Pietro-San_Gimignano_Tuscany.html
 
Wij gaan al vele jaren naar Italië en sinds '14 met de Tesla. Prima te doen. Vorig jaar voor het eerst bij Garda, nabij Bardolino, een leuk plaatsje, gunstig geleden t.o.v. het meer, Verona en het achterland, en inmiddels wel erg makkelijk onder de rook (?) van SuC Affi. Ga je in die omgeving zitten, dan heb je misschien niet eens meer een laadpas nodig, anders bestel je die al vooraf bij DueEnergie (DUE Energie Mobility | Duferco Energia ), wordt gewoon thuisgestuurd, zie ook diverse eerdere posts in deze draad.

Om het gemak nog meer te vergroten heb ik vorig jaar een transponder voor de Autostrade genomen, via www.tolltickets.com (gewoon omdat het kan, eigenlijk een beetje onnodig en als je weinig in Italië komt een beetje te 'duur', maar wel heel fijn als die slagboom gewoon vanzelf weer open gaat, vooral op drukke punten).
 
9VppBybV_normal.jpg
elonmusk
@Zooropa88 @TeslaMotors Superchargers and service centers will cover all of Italy later this year
03-04-16 23:47

Magliano - volgens een bericht op het Italiaanse deel van TMC gaat deze SuC 15 april open.
 
Ben net terug van een reis naar Rome. Even mijn ervaringen samenvatten:
- op de heenreis volgens SuC's genomen: Nivelles - Metz - Mulhouse - Beckenried - Monte Ceneri - Modena - Arezzo
- op de terugreis: Arezzo - Modena - Melegnano - Beckenried - Mulhouse - Metz - Nivelles
- de keuze van de terugreis is absoluut te verkiezen. De SuC van Monte Ceneri is een tegenvaller met slechts een schamel benzinestation waar je iets kan drinken ofzo. De SuC van Melegnano is hierbij zeker te verkiezen met mooie accommodatie
- de SuC van Beckenried is wat klein met 4 stations en zit wat verborgen, maar mooie eet- en slaapmogelijkheid aan de overkant van de weg met prachtig zicht op het meer
- in Arezzo een zeer modern ogende accommodatie waar op dat moment geen kat aanwezig was of logeerde, op een collega teslarijder na (volgens het personeel gewoon laag seizoen)
- de SuC van Magliano Sabina net boven Rome was nog niet open (zou op 15/04 moeten openen), dus ik moest wel opladen in Rome zelf. Enel proberen contacteren, wat in feite vrij vlot ging via een chatfunctie op hun website maar 3x er gewoon afgesmeten door de operator als ik vroeg of die engels sprak. De vierde operator gaf mij uiteindelijk een telefoonnummer door maar daar krijg je een bandje met uitsluitend italiaans (wat ik niet machtig ben). Dus uiteindelijk gekozen voor een kaart van Due Energie (zie hoger in dit draadje) van 40,00 euro + btw voor 100 Kwh. Let op: in Rome zelf slechts 2 laadpunten waar de kaart kan gebruikt worden. Deze punten zijn overigens Enel-punten maar het zijn de enige die met de Due Energiekaart werken. Over gans de stad heb ik heel wat andere Enel punten gezien maar deze werkten niet met mijn kaart! Zie: Home Page - Mobility Due Energie
 
In dat Hotel in Arezzo heeft nog noot iemand van ons enig teken van leven gezien...hoog of laagseizoen. Geen idee welk verhaal er achter steekt, maar het lijkt er niet te staan om gasten te verwelkomen -;)

Die beperking in Rome kende ik niet. Heb daar op meerdere plekken geladen met de kaart van Hera Enel. Dat werkt gelukkig...De customerservice van Due is onvergelijkbaar goed in vergelijking met die van Hera. Maar ja, als je niet kan laden..
 
Ben net terug van een reis naar Rome. Even mijn ervaringen samenvatten:
- op de heenreis volgens SuC's genomen: Nivelles - Metz - Mulhouse - Beckenried - Monte Ceneri - Modena - Arezzo
- op de terugreis: Arezzo - Modena - Melegnano - Beckenried - Mulhouse - Metz - Nivelles
- de keuze van de terugreis is absoluut te verkiezen. De SuC van Monte Ceneri is een tegenvaller met slechts een schamel benzinestation waar je iets kan drinken ofzo. De SuC van Melegnano is hierbij zeker te verkiezen met mooie accommodatie
- de SuC van Beckenried is wat klein met 4 stations en zit wat verborgen, maar mooie eet- en slaapmogelijkheid aan de overkant van de weg met prachtig zicht op het meer
- in Arezzo een zeer modern ogende accommodatie waar op dat moment geen kat aanwezig was of logeerde, op een collega teslarijder na (volgens het personeel gewoon laag seizoen)
- de SuC van Magliano Sabina net boven Rome was nog niet open (zou op 15/04 moeten openen), dus ik moest wel opladen in Rome zelf. Enel proberen contacteren, wat in feite vrij vlot ging via een chatfunctie op hun website maar 3x er gewoon afgesmeten door de operator als ik vroeg of die engels sprak. De vierde operator gaf mij uiteindelijk een telefoonnummer door maar daar krijg je een bandje met uitsluitend italiaans (wat ik niet machtig ben). Dus uiteindelijk gekozen voor een kaart van Due Energie (zie hoger in dit draadje) van 40,00 euro + btw voor 100 Kwh. Let op: in Rome zelf slechts 2 laadpunten waar de kaart kan gebruikt worden. Deze punten zijn overigens Enel-punten maar het zijn de enige die met de Due Energiekaart werken. Over gans de stad heb ik heel wat andere Enel punten gezien maar deze werkten niet met mijn kaart! Zie: Home Page - Mobility Due Energie

Hey Jan,

leuke samenvatting.
We gaan normaal naar een camping op 50km van Arezzo. Eventueel later enkele dagen Rome of Napels.

Heb je de Tesla zelf zijn superchargers laten kiezen of had je voor bepaald hoe je wou rijden?

Heb eergisteren de Due Energie besteld. Hebben duidelijk in Engels gereageerd op mail. Ik spreek wel redelijk Italiaans maar voor formaliteiten hou ik het toch liever bij Engels.