Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
@Noelis , plannen om richting Napels te rijden ?
Ik denk over een rit langs de Amalfi kust.
Amai...kende ik niet. Is echt knap. Vorig jaar zijn we met de "ICE" naar Napels getrokken. We hebben toen een tweetal nachten geslapen in een Vulkaan. (Camping Solfatara) Was een speciale belevenis. Verder hebben we Pompeï en wat winkels bezocht. Om terug richting Firenze te trekken.
Mijn ouders zijn 15 jaar geleden overvallen in Pompeï. Er is voor een rood licht een achterdeur open getrokken en men is er met de handtas met alle documenten/geld vandoor gegaan. Met dat in het achterhoofd was het is lastiger om een veilig gevoel te hebben. Al moet ik zeggen dat we niks last hebben gehad. Hebben trein en tram genomen. Iedereen was vriendelijk en behulpzaam.
 
Als je met uw 60KW naar Amalfi kan vind ik wel knap. Dan moeten mensen met een 70/85/90KW toch geen zorgen meer maken?
Het hangt even van dat laatste stuk af.
Met een 60kW kan het ook, je hebt alleen echt elke supercharger nodig, met een 85/90 kan je er af mogelijk een paaar overslaan.
Met een 70 heb je gok ik ook elke charger nodig, alleen hoef je minder lang te laden.
 
Let op: in Rome zelf slechts 2 laadpunten waar de kaart kan gebruikt worden. Deze punten zijn overigens Enel-punten maar het zijn de enige die met de Due Energiekaart werken. Over gans de stad heb ik heel wat andere Enel punten gezien maar deze werkten niet met mijn kaart! Zie: Home Page - Mobility Due Energie

In Rome hebben we met de Due Energie kaart steeds geladen bij de trappen van het architectuur instituut van de universiteit daar, midden in Rome. De auto staat daar op zich dan wel wel wat afgelegen. Vlakbij is een museum van moderne kunsten met een uitstekend restaurant, we hebben er enkele keren heerlijk gegeten. Restaurant is een echte aanrader, ook te zien aan het grote aantal mensen dat het weet te vinden!
 
In Rome hebben we met de Due Energie kaart steeds geladen bij de trappen van het architectuur instituut van de universiteit daar, midden in Rome. De auto staat daar op zich dan wel wel wat afgelegen. Vlakbij is een museum van moderne kunsten met een uitstekend restaurant, we hebben er enkele keren heerlijk gegeten. Restaurant is een echte aanrader, ook te zien aan het grote aantal mensen dat het weet te vinden!

Is idd de enige plaats in Rome waar je met je Due Energiekaart kunt laden. Er staan 2 palen van Enel.
De laadplaats is wel in een 'achterafstraatje'. Gelukkig geen vandalisme ofzo meegemaakt.
 
Is idd de enige plaats in Rome waar je met je Due Energiekaart kunt laden. Er staan 2 palen van Enel.
De laadplaats is wel in een 'achterafstraatje'. Gelukkig geen vandalisme ofzo meegemaakt.
Nou, we zijn de eerste keer toch bij de auto gebleven, want er lag ter plaatse van de laadplek glas van een ingeslagen ruitje.
Later er echter veel keren geladen zonder problemen, maar ik heb er wel voor gezorgd dat er absoluut geen interessante spullen open en bloot in de auto lagen. o_O
 
Een vraagje voor iemand die goed het op-en afrittencomplex van de Brennergrensovergang kent.
In juli doe ik een korte roadtrip door de Alpen en moet ik laden aan de BrennerSuC.
Ik zal daar namelijk toekomen vanuit de Italiaanse zijde, maar wil na het laden ook weer terug Italië in rijden (Stelviootje doen...) Naar ik afleid uit de Google maps kaart moet ik dan even 300m over de grens in Oostenrijk,dan eerste afrit nemen 180ºdraaien en kan ik terug verder richting zuiden.
Klopt dat?
En moet ik dan ergens tol betalen? Alsof ik de Brennerpass gebruikt zou hebben?
 
Naar ik afleid uit de Google maps kaart moet ik dan even 300m over de grens in Oostenrijk,dan eerste afrit nemen 180ºdraaien en kan ik terug verder richting zuiden.
Klopt dat?
En moet ik dan ergens tol betalen? Alsof ik de Brennerpass gebruikt zou hebben?
Nee, je kunt gewoon terug richting Italië en hoeft niet eerst door te rijden naar Oosternrijk. Wel een beetje een verwarrende weg omdat niet altijd duidelijk is of je op een eenrichtingsweg zit of dat je tegenliggers kunt verwachten (ga uit van het laatste)
 
  • Helpful
Reactions: FVO
Ik kreeg gisteren post van de gemeente Florence, of ik 86 euro wilde betalen omdat ik in augustus in de oude binnenstad gereden had.
Ik kreeg het originele document en een Nederlandse vertaling erbij, dat was wel netjes.
Maar die 86 euro was het bedrag met 30% korting als ik binnen 5 dagen betaal. (Klinkt bijna als een scam)
Nu meen ik me te herinneren dat elektrische voertuigen wel de binnenstad in mochten, maar de handhaving gebeurt door automatische camera's die aan mijn kenteken niet kunnen zien dat ik elektrisch rij.
Bezwaar maken kan per aangetekende post in het Italiaans. Ik ken wel Italianen die mijn bezwaar zouden kunnen vertalen, maar heb hier geen zin in / ben er te lui voor.
Kortom: wees gewaarschuwd!
 
Ik kreeg gisteren post van de gemeente Florence, of ik 86 euro wilde betalen omdat ik in augustus in de oude binnenstad gereden had.
Ik kreeg het originele document en een Nederlandse vertaling erbij, dat was wel netjes.
Maar die 86 euro was het bedrag met 30% korting als ik binnen 5 dagen betaal. (Klinkt bijna als een scam)
Nu meen ik me te herinneren dat elektrische voertuigen wel de binnenstad in mochten, maar de handhaving gebeurt door automatische camera's die aan mijn kenteken niet kunnen zien dat ik elektrisch rij.
Bezwaar maken kan per aangetekende post in het Italiaans. Ik ken wel Italianen die mijn bezwaar zouden kunnen vertalen, maar heb hier geen zin in / ben er te lui voor.
Kortom: wees gewaarschuwd!
Herinner mij trouwens dat de enige lader in Firenze-binnenstad gewoon niet bereikbaar was tenzij je zo'n honderd meter door de "verboden zone" reed. Heb dat toen meermaals moeten doen (dat was ook in augustus 2015; ik krijg misschien morgen nog hetzelfde bericht als jij :mad: - maar dan krijgen ze van mij toch een antwoord).
 
Last edited:
  • Like
Reactions: HWS
Herinner mij trouwens dat de enige lader in Firenze-binnenstad gewoon niet bereikbaar was tenzij je zo'n honderd meter door de "verboden zone" reed. Heb dat toen meermaals moeten doen (dat was ook in augustus 2015; ik krijg misschien morgen nog hetzelfde bericht als jij :mad: - maar dan krijgen ze van mij toch een antwoord).
Klopt, was de via Ghibellina als ik het me goed herinner.
 
Bezwaar maken kan per aangetekende post in het Italiaans. Ik ken wel Italianen die mijn bezwaar zouden kunnen vertalen, maar heb hier geen zin in / ben er te lui voor.
Kortom: wees gewaarschuwd!

Ik zou gewoon bezwaar maken, en het bezwaar even door Google Translate halen.
Vervolgens erbij zetten dat het door Google is vertaald.
Alleen maar voor de lol om eens te kunnen zien wat de reactie wordt...
 
Herinner mij trouwens dat de enige lader in Firenze-binnenstad gewoon niet bereikbaar was tenzij je zo'n honderd meter door de "verboden zone" reed. Heb dat toen meermaals moeten doen (dat was ook in augustus 2015; ik krijg misschien morgen nog hetzelfde bericht als jij :mad: - maar dan krijgen ze van mij toch een antwoord).

Heren, let even op van wanneer het feit stamt. In Italie is het zo dat deze verkeersfeiten na 1 jaar verjaren en de boete komt te vervallen. Ik had destijds geluk en deden ze er behoorlijk lang over waardoor ik het als een waarschuwing kon beschouwen. Het was maar goed dat ik ergens over deze verjaartermijn had gelezen, want de rekening krijg je sowieso.