Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Correct @DOT, maar er bestaat ook nog zoiets als stuiting van de verjaring door onderzoeks- of vervolgingsdaden (waardoor de verjaringstermijn -in Europa doorgaans één jaar voor verkeersovertredingen- opnieuw begint te lopen voor een bijkomende verjaringstermijn gelijk aan de initiële). Ken niets van Italiaans recht maar ben toch vrij zeker dat het concept van stuiting van de verjaring daar ook bestaat.
 
Correct @DOT, maar er bestaat ook nog zoiets als stuiting van de verjaring door onderzoeks- of vervolgingsdaden (waardoor de verjaringstermijn -in Europa doorgaans één jaar voor verkeersovertredingen- opnieuw begint te lopen voor een bijkomende verjaringstermijn gelijk aan de initiële). Ken niets van Italiaans recht maar ben toch vrij zeker dat het concept van stuiting van de verjaring daar ook bestaat.

Hmm, een zekere heer S. Berlusconi weet daar wellicht meer over… . :D
 
Deze staat in Italië bij de SuC Dorno. Van Facebook geplukt.
Informatie is op zich best goed om bij de SuC's neer te zetten. Het zou hier helpen als ze het aangepast hadden aan Europa (nu North America). Voor belangstellenden die eens een kijkje komen nemen, en wij zijn er niet om wat uitleg te geven, heel nuttig. Leesbaarheid is niet optimaal, maar dat ligt aan de originele post.

Schermafbeelding 2016-05-05 om 19.10.26.png
 
Deze zomer naar een camping op een 45km noordwaarts boven Arezzo.
Ze hebben geen laadmogelijkheden en de auto mag niet op de kampeerplaats.
Ik weet dat 45km niet veel is...maar zou ik de Tes met 50% Soc durven parkeren voor 2 weken om nadien - weliswaar bergafwaarts - naar de Suc te rijden. Of gaat de Tes teveel verlies hebben als hij stil staat?
 
Deze zomer naar een camping op een 45km noordwaarts boven Arezzo.
Ze hebben geen laadmogelijkheden en de auto mag niet op de kampeerplaats.
Ik weet dat 45km niet veel is...maar zou ik de Tes met 50% Soc durven parkeren voor 2 weken om nadien - weliswaar bergafwaarts - naar de Suc te rijden. Of gaat de Tes teveel verlies hebben als hij stil staat?

Dan ga je toch één keer in die twee weken een tripje maken en pak je gelijk de SuC mee?
 
  • Like
Reactions: HWS and Noelis
Deze zomer naar een camping op een 45km noordwaarts boven Arezzo.
Ze hebben geen laadmogelijkheden en de auto mag niet op de kampeerplaats.
Ik weet dat 45km niet veel is...maar zou ik de Tes met 50% Soc durven parkeren voor 2 weken om nadien - weliswaar bergafwaarts - naar de Suc te rijden. Of gaat de Tes teveel verlies hebben als hij stil staat?

Hallo, ik zit zelf vanaf 13 augustus 40 km ten Westen van Arezzo in een vakantiehuis met mijn 90D. Maak me eigenlijk niet zoveel zorgen. Bij dat huis zal ik met 25m verlening en de UMC+Schuko vast wel op een of andere manier kunnen laden, anders vraag ik het wel aan een wijnboer om de hoek. :)
 
  • Like
Reactions: Jean
Is er al iemand met de Tesla op Sicilië geweest? Ervaring met laden in Palermo en Catania?

Lijkt me enigszins onontgonnen terrein... en dat kan wel zo leuk zijn. Waar ik wel wat tegenop zie, is dat het van de ene bezienswaardige stad naar de andere steeds behoorlijke afstanden zijn en er behalve in Palermo en Catania (IKEA) geen openbare laadpunten zijn. We zijn nu driftig op zoek naar een of twee stekken waar met een redelijk vermogen aan huis kan worden geladen, bij voorkeur rond Taormina (uiteraard..?). Daarnaast kijken we naar een accommodatie in de omgeving van Castellammare del Golfo, of die omgeving naast natuurschoon ook nog wat cultuur en gezelligheid biedt?

Kortom, tips welkom, over EV-reizen op Sicilië, en de mooiste bestemmingen, graag!
 
Is er al iemand met de Tesla op Sicilië geweest? Ervaring met laden in Palermo en Catania?

Lijkt me enigszins onontgonnen terrein... en dat kan wel zo leuk zijn. Waar ik wel wat tegenop zie, is dat het van de ene bezienswaardige stad naar de andere steeds behoorlijke afstanden zijn en er behalve in Palermo en Catania (IKEA) geen openbare laadpunten zijn. We zijn nu driftig op zoek naar een of twee stekken waar met een redelijk vermogen aan huis kan worden geladen, bij voorkeur rond Taormina (uiteraard..?). Daarnaast kijken we naar een accommodatie in de omgeving van Castellammare del Golfo, of die omgeving naast natuurschoon ook nog wat cultuur en gezelligheid biedt?

Kortom, tips welkom, over EV-reizen op Sicilië, en de mooiste bestemmingen, graag!
Een jaartje wachten? Met 3 kleine kinderen en een tent lijkt het me iets teveel het lot tarten. Ben al blij dat ik in Rome geraak :)