Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Zoals vele gezinnen zijn wij last minute wat alternatieve vakantieplannen aan het maken. Italie als voormalige brandhaard zou eigenlijk niet in me opgekomen zijn, maar nu overwegen we toch om vanuit Oostenrijk (waar we al een week heen gaan) richting Toscane af te dalen. Ik lees links en rechts wat tegenstrijdige berichten, maar dat in Lombardije en Toscane overal mondkapjes verplicht zijn komt vaak terug in de berichten. Is dat voor Toscane inderdaad zo, en ligt het nog in de verwachting dat dat binnenkort versoepelt?
 
Zoals vele gezinnen zijn wij last minute wat alternatieve vakantieplannen aan het maken. Italie als voormalige brandhaard zou eigenlijk niet in me opgekomen zijn, maar nu overwegen we toch om vanuit Oostenrijk (waar we al een week heen gaan) richting Toscane af te dalen. Ik lees links en rechts wat tegenstrijdige berichten, maar dat in Lombardije en Toscane overal mondkapjes verplicht zijn komt vaak terug in de berichten. Is dat voor Toscane inderdaad zo, en ligt het nog in de verwachting dat dat binnenkort versoepelt?
Ben nu in Toscane. Zorg dat je een kapje bij je hebt, in elk geval voor in de winkels. Voor Italianen zijn ze gratis, voor ons 0,50 per stuk.
Ziet allemaal maf uit maar er valt goed mee te leven.
 
  • Like
Reactions: jm71
CE8C1678-4A9E-4910-BFD4-62D889DEC864.png
Krijg net deze foto van Villa Val Lemme dat de nieuwe Destination Charger aan de muur hangt. Tussen Alessandria en Genua
 
Sicilië is nogal strikt.

Inmiddels Italië weer verlaten. Geen Nederlanders of Belgen gezien. Wat Zwitsers en Fransozen ingehaald op de terugweg en één Duitser. Ik herhaal: één Duitser.
Redelijk triest allemaal voor eind juni.
Als je herhaalt zijn het dan geen twee Duitsers geworden?
 
net terug van trip naar Puglia. superchargers en plugsurfing zorgden voor een zorgeloze trip.
Reserveren in restaurants in Puglia wenselijk maar niet verplicht. mondmaskers op van zodra je gebouw ( winkel, restaurant, .. ) betreedt.
Puglia vraagt om op voorhand verblijf aan te kondigen bij de gezondheidsdienst van de provincie waar je logeert. Misschien doen andere regio's dit ook.
In principe moet je ook "logboek" bijhouden van al je contacten. Dit kan via de immuni-app.