Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Van Piano naar Carbon

This site may earn commission on affiliate links.
IMG_2130.jpg


Toen ik mijn Model S in november 2013 ontving was het niet mogelijk om een carbon inleg op het dashboard mee te bestellen. Dat kon alleen op de duurdere P-versie.
Jammer omdat ik altijd heb genoten van het fraaie carbon in de Audi S6.
Het alternatief werd een glimmend zwarte piano lak. Die glimmende zwarte lak is heel besmettelijk. Veel vervelender vind ik de continue aanwezige reflectie van alles wat zich rechts van de auto bevindt.
Ik heb een bedrijfje waar we hoogwaardige carbon onderdelen maken voor gestroomlijnde ligfietsen. Even overwoog ik om alle panelen zelf te voorzien van een echte fraaie carbon afwerking.
Dat is veel werk en als een paneel niet lukt is er wel een uitdaging om dat te corrigeren.
Op dit forum kwam eerder Patrick van Dutch-Dutch uit Gouda als een goede wrapper in beeld.
Gisteren op naar Gouda waar Patrick in een paar minuten alle panelen demonteert. Ook de console van de armlegger wordt geheel uit elkaar gehaald. Goed te zien is dat ie veel meer Tesla's heeft gedaan.
Het resultaat is fantastisch mooi geworden. Geen randjes, snijvlakken of rafels in zicht, alles netjes omgeplakt.
En dat alles voor 135 euro inclusief btw. Er zijn uiteraard meer wrappers die dit kunnen, maar ik ben heel blij dat ik de rit naar Gouda gemaakt heb.

Patrick is te vinden op:
[email protected]
www.dutch-dutch.nl

IMG_2136.jpg
IMG_2131.jpg
IMG_2135.jpg
IMG_2134.jpg
 
Ziet er prima uit, Wim.
Maar hoe zit het eigenlijk met de airbags die daar ergens in het dashboard zitten? Nog nooit iets over gelezen, dus zal ook wel geen probleem zijn, maar toch.
Airbags zitten hoger, deze komen aan de passagierszijde door de bovenzijde van het dashboard, bij de stiksels, en links in het stuur.
 
Last edited: