Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vandalisme

This site may earn commission on affiliate links.
We zullen er in de toekomst wellicht vaker mee te maken gaan krijgen.

Afgelopen zaterdag trof een vriend van mij dit in z'n garage aan. In Brummen of all places:eek:

Doorgeknipte kabels Arthur.JPG


Opbrengst een paar euro aan koper. Schade, gauw enkele honderden euro's.
 
Schoonbroer wilde Tesla kopen en is onder druk van vrouw en kinderen bezweken voor een Porsche cabrio ("da's toch dezelfde prijs?"). Na een week al een mooie lange "sleutelkras" aan passagierskant, na zes weken softtop letterlijk opengereten met een mes. Zo'n agressieve emoties wekken onze Tesla's dan toch heel wat minder op ! Was wel beide keren in Molenbeek, moet ik toegeven.

Kabels doorsnijden lijkt inderdaad meer op doordeweekse diefstal. En mocht de doordeweekse dief iets kennen van beurskoersen zou ie wel betere manieren vinden om rijken armer te maken en hemzelf rijker :). Gelukkig voor ons zijn die boefjes doorgaans geen genieën (cf. de terroristen van 22 maart, die drie van hun vijf koffers met explosieven thuis moesten laten omdat ze een te kleine taxi hadden besteld naar de luchthaven...).
 
:). Gelukkig voor ons zijn die boefjes doorgaans geen genieën (cf. de terroristen van 22 maart, die drie van hun vijf koffers met explosieven thuis moesten laten omdat ze een te kleine taxi hadden besteld naar de luchthaven...).
ik zou dit soort criminelen toch niet in de categorie "boefjes" steken:mad:
2 van de 5 moesten ze thuis achter laten, 1 van de 3 is niet ontploft.
2 op 5 is natuurlijk een slecht rendement!
 
Juist, slechte overgang van me; die àndere mannen zijn geen boefjes maar zwaar gestoorde criminelen (trouwens 135 doden bij aanslagen van IS in Syrië vandaag :mad:, en je mag al veel naar beneden scrollen om die info vanavond te vinden op Belgische nieuwssites ...). Wil over dit alles helemaal niet luchtig doen, want dit is inderdaad abominabel, ook al was het nog abominabeler geweest als ze 5/5 hadden gehaald. Wil er niet aan denken:(. Sorry voor slecht interludium, nu terug naar 'gewoon' vandalisme of diefstal!
 
11.000 EUR kosten. Gedekt door omniumverzekering, naar ik denk niet dat ie dat nog vaak moet voorhebben vooraleer zijn verzekeraar minder vriendelijk wordt inzake jaarlijkse hernieuwing!
 
Uiteraard is diefstal altijd triest, maar ik vind het nog triester als je iets steelt wat de dief 10 of 100 keer minder opbrengt dan het kost om te vervangen door het slachtoffer. Zoals in dit geval.

Helemaal mee eens. Jammergenoeg houden die kerels daar totaal geen rekening mee.
Om ze dan als 'boefjes' te omschrijven, doet denken aan de miskleun van een term 'kleine criminaliteit'. Geeft mij het gevoel dat steeds meer en meer misgrijpen er op de lange duur niet meer toe doen en misschien bij een volgende stap zelfs niet meer gesanctioneerd worden. Criminaliteit blijft criminaliteit, vind ik. Anders riskeren we te vervallen in een moraalverlagende spiraal.
 
  • Like
Reactions: Steven and CO2CLEAN
Schoonbroer wilde Tesla kopen en is onder druk van vrouw en kinderen bezweken voor een Porsche cabrio ("da's toch dezelfde prijs?"). Na een week al een mooie lange "sleutelkras" aan passagierskant, na zes weken softtop letterlijk opengereten met een mes. Zo'n agressieve emoties wekken onze Tesla's dan toch heel wat minder op ! Was wel beide keren in Molenbeek, moet ik toegeven.

Zo'n 2 uur nadat ik mijn Model S ging ophalen in Aartselaar, werd mijn rechter voorruit al ingegooid met een vol flesje bier. De onverlaat vond het daarna nog nodig om in de auto te "duiken" en zo mijn carrosserie te beschadigen, en het leder van de deur en de zetel.
Dit werd ondertussen allemaal opgelost, maar de dag nadat ik hem terug gekregen heb, vond iemand het nodig om zijn volledige mondinhoud over mijn auto te spuwen. Die had er echt zijn tijd voor genomen.
Er is echt wel nog volk dat jaloers en gefrustreerd rondloopt, en zich afreageert op de dure spullen van een ander. Of het nu een Porsche is of een Tesla, maakt hen niet uit...

Nu toch maar vlug die dashcam bestellen zeker? :)
 
Zo'n 2 uur nadat ik mijn Model S ging ophalen in Aartselaar, werd mijn rechter voorruit al ingegooid met een vol flesje bier. De onverlaat vond het daarna nog nodig om in de auto te "duiken" en zo mijn carrosserie te beschadigen, en het leder van de deur en de zetel.
Dit werd ondertussen allemaal opgelost, maar de dag nadat ik hem terug gekregen heb, vond iemand het nodig om zijn volledige mondinhoud over mijn auto te spuwen. Die had er echt zijn tijd voor genomen.
Er is echt wel nog volk dat jaloers en gefrustreerd rondloopt, en zich afreageert op de dure spullen van een ander. Of het nu een Porsche is of een Tesla, maakt hen niet uit...

Nu toch maar vlug die dashcam bestellen zeker? :)
Euh...waar woont gij ergens in België?