TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Vandalisme

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by HWS, May 23, 2016.

1. HWS

HWS Speedjunkie

We zullen er in de toekomst wellicht vaker mee te maken gaan krijgen.

Afgelopen zaterdag trof een vriend van mij dit in z'n garage aan. In Brummen of all places:eek:

Doorgeknipte kabels Arthur.JPG

Opbrengst een paar euro aan koper. Schade, gauw enkele honderden euro's.

2. pvkeep

pvkeep Paul van Keep

Vandalisme is dan niet de juiste titel. Het is simpele koperdiefstal. En het brengt inderdaad geen drol op. In 2011 was de koperprijs nog een beetje hoog maar nu zit je op 40% van die top.
    Helaas zijn er nog steeds genoeg malafide koperboeren die dit soort materiaal afnemen. :mad:

3. Glitch

Glitch Member

Honderden euros is weer wat overdreven. Je moet een nieuwe groene kabel hebben en eventueel de grijze kabel vervangen of verlengen.

4. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

de nodige tijd niet vergeten...

5. Glitch

Glitch Member

Uurtje werk tops, ik weet niet welke elektro boer jullie gebruiken maar die van mij was niet zo duur.

6. dicktump

dicktump Member

Even los van tijd en geld, dit is gewoon echt super irritant.

7. Carl

Carl Member

Schoonbroer wilde Tesla kopen en is onder druk van vrouw en kinderen bezweken voor een Porsche cabrio ("da's toch dezelfde prijs?"). Na een week al een mooie lange "sleutelkras" aan passagierskant, na zes weken softtop letterlijk opengereten met een mes. Zo'n agressieve emoties wekken onze Tesla's dan toch heel wat minder op ! Was wel beide keren in Molenbeek, moet ik toegeven.

Kabels doorsnijden lijkt inderdaad meer op doordeweekse diefstal. En mocht de doordeweekse dief iets kennen van beurskoersen zou ie wel betere manieren vinden om rijken armer te maken en hemzelf rijker :). Gelukkig voor ons zijn die boefjes doorgaans geen genieën (cf. de terroristen van 22 maart, die drie van hun vijf koffers met explosieven thuis moesten laten omdat ze een te kleine taxi hadden besteld naar de luchthaven...).

8. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

ik zou dit soort criminelen toch niet in de categorie "boefjes" steken:mad:
    2 van de 5 moesten ze thuis achter laten, 1 van de 3 is niet ontploft.
    2 op 5 is natuurlijk een slecht rendement!

9. Carl

Carl Member

Juist, slechte overgang van me; die àndere mannen zijn geen boefjes maar zwaar gestoorde criminelen (trouwens 135 doden bij aanslagen van IS in Syrië vandaag :mad:, en je mag al veel naar beneden scrollen om die info vanavond te vinden op Belgische nieuwssites ...). Wil over dit alles helemaal niet luchtig doen, want dit is inderdaad abominabel, ook al was het nog abominabeler geweest als ze 5/5 hadden gehaald. Wil er niet aan denken:(. Sorry voor slecht interludium, nu terug naar 'gewoon' vandalisme of diefstal!

10. MickC

MickC Member

Ai! spijtig om te lezen. Ik vermoed dat geen enkele verzekering dit dekt?

11. Carl

Carl Member

11.000 EUR kosten. Gedekt door omniumverzekering, naar ik denk niet dat ie dat nog vaak moet voorhebben vooraleer zijn verzekeraar minder vriendelijk wordt inzake jaarlijkse hernieuwing!

12. Bankroetlama

Bankroetlama Member

Uiteraard is diefstal altijd triest, maar ik vind het nog triester als je iets steelt wat de dief 10 of 100 keer minder opbrengt dan het kost om te vervangen door het slachtoffer. Zoals in dit geval.

13. ebullio

ebullio Active Member

Weet je zeker dat dit niet in Groningen is?

• Funny x 2
  14. Steven

Steven Member

Zo is het maar net. Ik erger me enorm aan mensen die geen respect hebben voor andermans bezittingen. Ik zou zo'n dader ook niet op heterdaad moeten betrappen :mad::mad::mad::mad::mad:

15. Jan85D

Jan85D Member

Helemaal mee eens. Jammergenoeg houden die kerels daar totaal geen rekening mee.
    Om ze dan als 'boefjes' te omschrijven, doet denken aan de miskleun van een term 'kleine criminaliteit'. Geeft mij het gevoel dat steeds meer en meer misgrijpen er op de lange duur niet meer toe doen en misschien bij een volgende stap zelfs niet meer gesanctioneerd worden. Criminaliteit blijft criminaliteit, vind ik. Anders riskeren we te vervallen in een moraalverlagende spiraal.

• Like x 2
  16. Herbie65

Herbie65 Member

een goede dashcam met parking mode helpt niet om dit te voorkomen, maar grote kans dat de dief mooi op de plaat staat.

17. Chris EC-Rent

Chris EC-Rent Member

Ongelofelijk... de elektrische rijders is de nieuwe NS. "Sorry, ik had vertraging onderweg naar mijn werk, vanwege een koperdiefstal..."

• Funny x 1
  18. m0rph

m0rph Member

Zo'n 2 uur nadat ik mijn Model S ging ophalen in Aartselaar, werd mijn rechter voorruit al ingegooid met een vol flesje bier. De onverlaat vond het daarna nog nodig om in de auto te "duiken" en zo mijn carrosserie te beschadigen, en het leder van de deur en de zetel.
    Dit werd ondertussen allemaal opgelost, maar de dag nadat ik hem terug gekregen heb, vond iemand het nodig om zijn volledige mondinhoud over mijn auto te spuwen. Die had er echt zijn tijd voor genomen.
    Er is echt wel nog volk dat jaloers en gefrustreerd rondloopt, en zich afreageert op de dure spullen van een ander. Of het nu een Porsche is of een Tesla, maakt hen niet uit...

Nu toch maar vlug die dashcam bestellen zeker? :)

19. Noelis

Noelis Member

Euh...waar woont gij ergens in België?

20. m0rph

m0rph Member

De inbraak was op de parking voor eKart in Gent (Dok Noord).
    Het onder spuwen was in de Steenstraat van mijn pittoreske thuisstad Brugge.
    Niet bepaald Molenbeek dus ;)

Share This Page