Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vaste interieurpakketten

This site may earn commission on affiliate links.
Wat een drama, vanaf nu kun je niet meer je perfecte Tesla samenstellen! Alleen nog maar vaste interieur pakketten.

Wil je beige stoelen, dan moet je verplicht de lichte alcantara hemel nemen. Een optie die ik nooit zou nemen, omdat de twee kleuren beige afwijken, zeer lelijk in mijn ogen. Dus kan ik alleen nog maar zwarte stoelen nemen als ik een nette auto wil...

Dit is wel een serieuze stap terug in de tijd. Wat Tesla eigenlijk nodig heeft zijn juist meer keuze mogelijkheden qua opties.

Ben ik de enige die nu helemaal gek wordt? Of delen jullie deze mening?

Ik hoop dat Tesla snel gaat investeren in meer/betere opties ipv in snellere springtijen. Ik vind het ook geen verstandige keuze. Als je een ton aan een auto uitgeeft en je kunt niet je perfecte combi samenstellen... geef je die ton misschien toch niet uit en ga je voor die mooie Duitse auto die je wel naar eigen smaak kunt samenstellen.
 
Ik vind het ook jammer, maar gelukkig voor mij (los van het feit dat ik hem niet kan betalen) is mijn favoriete interieur combinatie (wit), opgenomen in een pakket. Ik wist al dat Tesla mee leest op dit forum, maar dat ze ook met mijn gedachten lezen is wel heel bijzonder!
 
  • Like
Reactions: Carl
Ik heb toen voor de zwarte zetels gekozen omdat ik de lichte zetels wou met donkere hemel. Maar daarvoor had je (toen, nu niet meer) het premium pakket nodig.

Dan was donker interieur met lichte hemel het beste alternatief.

Dit zal het productieproces wel versnellen, maar beperkt wel de persoonlijke keuzes.
 
Ja gewoon zwart/zwart zit er niet meer bij als je leer wilt, wat ik eigenlijk wel mooi strak vond ogen in de Tesla. Ik ben eerlijk gezegd ook niet zo dol op dat essenhout in een Tesla. Maar dat ligt een beetje aan mij, want ik heb er een jaren '80/'90 Amerikaanse auto associatie bij, waar overal te pas en te onpas hout of hout-look werd toegepast in het interieur.
 
Begint inderdaad wel een beetje ridicuul te worden. Qua kleur kan je kiezen tussen rood en blauw... wit, zwart en grijs zijn geen kleuren. Titanium was bij de best verkochte kleuren in België, de beige dakhemel past eigenlijk nergens bij en nu moet je die bij de beige stoelen nemen! Ook een config die niet echt werd gekozen tenzij om de meerprijs voor premium te vermijden...

Zo wordt een "smaakvolle" tweedehands Tesla wel steeds unieker... en wellicht volgend jaar heb je nog keuze tussen zwart of wit, binnenste buiten want dat is nu eenmaal goedkoper!

Stel, morgen ga je bij tesla langs om een full option p100d te kopen maar met zwarte hemel en beige zetels, komen ze met een oplossing of laten ze de verkoop voorbijgaan?
 
Hier hangt dus wat laaghangend fruit voor Anders Bell, voorheen verantwoordelijk voor 'Interior Engineering' bij Volvo en nu een maandje in dienst bij Tesla. Ik heb het idee dat het wel goed komt. Maar eerst maar eens de software voor AP2, de HUD en de eerste Modellen 3.
En jammer dat het pianolakzwarte interieur niet meer te krijgen is. Waar plak je het houdertje voor je TomTom of voor je smartphone met Waze anders op?
 
Hier hangt dus wat laaghangend fruit voor Anders Bell, voorheen verantwoordelijk voor 'Interior Engineering' bij Volvo en nu een maandje in dienst bij Tesla. Ik heb het idee dat het wel goed komt. Maar eerst maar eens de software voor AP2, de HUD en de eerste Modellen 3.
En jammer dat het pianolakzwarte interieur niet meer te krijgen is. Waar plak je het houdertje voor je TomTom of voor je smartphone met Waze anders op?
Aha, ik ben dus niet de enige die gewoon zuignappen op de dashboardpanelen doet :D Ook handig om een action cam aan vast te maken tijdens een road trip!
 
Wat een drama, vanaf nu kun je niet meer je perfecte Tesla samenstellen! Alleen nog maar vaste interieur pakketten.

Wil je beige stoelen, dan moet je verplicht de lichte alcantara hemel nemen. Een optie die ik nooit zou nemen, omdat de twee kleuren beige afwijken, zeer lelijk in mijn ogen. Dus kan ik alleen nog maar zwarte stoelen nemen als ik een nette auto wil...

Dat beige is inderdaad nu nog lelijker geworden.. Enige acceptabele combi voor de beige stoelen was met een zwarte hemel. Weinig mensen zullen nu beige kiezen.
Jullie auto's hebben bijna allemaal beige interieur toch?

Wellicht dat er een nieuw interieur aan zit te komen en ze niet met een restvoorraad willen zitten zodra deze aangekondigd wordt? Om zo de opties vooraf vast te stellen wordt het sourcen wel makkelijker.
 
Daarbij komt dan nog dat de upgrade naar premium stoelen €2.800 was, als je nu dus leer wilt kost die upgrade per saldo €3.800. Als je helemaal zwart wilt nog €300 erbij voor carbon.
 
Ik zou persoonlijk voor donker essenhout gaan en niet voor carbon. Ik vind donker essenhout in de design studio er minder uitzien dan in het echt. Hierbij twee plaatjes die hopelijk laten zien hoe het er in het echt uit ziet:
Screen Shot 2017-01-21 at 13.04.33.png Donker essenhout
Screen Shot 2017-01-21 at 13.05.32.png Donker essenhout
Screen Shot 2017-01-21 at 13.03.11.png Wat vage foto van carbon in Model X (ik vind het carbon wat flets overkomen en dat bleef zo bij verschillende lichtinvallen)
 
Hier hangt dus wat laaghangend fruit voor Anders Bell, voorheen verantwoordelijk voor 'Interior Engineering' bij Volvo en nu een maandje in dienst bij Tesla. Ik heb het idee dat het wel goed komt. Maar eerst maar eens de software voor AP2, de HUD en de eerste Modellen 3.
En jammer dat het pianolakzwarte interieur niet meer te krijgen is. Waar plak je het houdertje voor je TomTom of voor je smartphone met Waze anders op?
Hier:
P1020553.jpg


Ik heb pianozwarte lak panelen. Daar heb ik carbon folie over laten plakken. Dan plakt een zuignap niet meer. Wie zijn carbon panelen wil omruilen voor pianozwarte panelen, ik hoor het graag.

Een stukje 0,5 mm Lexan, vier keer een hoekje ombuigen en klaar.
Kan mooi in het luchtroostertje hangen.
 

Attachments

  • P1020554.jpg
    P1020554.jpg
    442.6 KB · Views: 81
  • Like
Reactions: PaulusdB
Hier hangt dus wat laaghangend fruit voor Anders Bell, voorheen verantwoordelijk voor 'Interior Engineering' bij Volvo en nu een maandje in dienst bij Tesla. Ik heb het idee dat het wel goed komt. Maar eerst maar eens de software voor AP2, de HUD en de eerste Modellen 3.
En jammer dat het pianolakzwarte interieur niet meer te krijgen is. Waar plak je het houdertje voor je TomTom of voor je smartphone met Waze anders op?
Nu weten we de dader van deze beperkte keuze.