Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
E9D85B10-C86A-42D6-BD1E-00718E2BE94B.jpeg
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Na 18k met de standaard 19 inch velgen met de Michelin Primacy 3 acoustic banden (3.1 bar) te hebben gereden, heb ik al last van cupping. Zit nog ca 5,5 mm profiel op. Best wel snel en dan ben ik nog een rustige rijder ook. As vrijdag een afspraak bij Karelsen om de banden te trimmen.

Op een of andere manier is Tesla daar gevoelig voor. Ik heb dat ook gehad en de herrie is op een gegeven moment niet meer om aan te horen. Tesla zegt dan ook om de 10K roteren van de banden.

De handleiding geeft zelfs 8K aan. Bij mij reeds (lichte) cupping bij 10K, erg irritant. Voor €25 per band excl. BTW per band verholpen.
 
Heb laatst mooie set base velgen met winterbanden op de kop getikt. Wil deze graag donker laten spuiten en er moeten van die nieuwe sensoren in voor de bandendruk denk ik want mijn model S is van 2018
Kent iemand een goed adres waar ik ze zowel netjes kan laten spuiten en die ook de originele tmps sensoren gelijk erin kan zetten voor mijn 2018 model s? Liefst in de buurt van Barendrecht/Rotterdam....
 
All,

Mijn auto is in December 2017 door Tesla met zomerbanden afgeleverd. Het is er toen niet van gekomen om winterbanden te kopen, mede omdat Tesla weer doorverwees naar Euromaster.

Ik ben nu op tijd en wil een extra set velgen met winterbanden, sensoren enz. Ik rij nu op 19inch en dacht dat ook met de winterbanden te gaan doen.

De website van dat bedrijf in Soest ziet er goed en Tesla minded uit.

Maar welke banden moet ik nemen als mij prioriteiten op volgorde zijn: veiligheid, energieverbruik, geluid, prijs.

Alle suggesties worden in dank aanvaard.

Nog geen suggesties ontvangen. Niemand? Ik nijg nu er naar toe via Karelsenbanden.nl de standaard suggesties van Tesla (Pirelli) te doen.
 
Nog geen suggesties ontvangen. Niemand? Ik nijg nu er naar toe via Karelsenbanden.nl de standaard suggesties van Tesla (Pirelli) te doen.

Ik laat er over anderhalve week Nokian WR A4 opleggen. Van diverse mensen positieve verhalen over gehoord.
Mocht je naar Karelsen gaan overweeg dan om ze roadforce te laten balanceren. Kost iets meer maar heeft bij mij al een keer problemen opgelost die met normaal balanceren niet opgelost konden worden.
 
Ik laat er over anderhalve week Nokian WR A4 opleggen. Van diverse mensen positieve verhalen over gehoord.
Mocht je naar Karelsen gaan overweeg dan om ze roadforce te laten balanceren. Kost iets meer maar heeft bij mij al een keer problemen opgelost die met normaal balanceren niet opgelost konden worden.
Bij mij gaan er volgende maand ook Nokian WR A4 19” banden op. Ze vervangen de WR A3 set die er vijf seizoenen heeft opgelegen.
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp