Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Als homelink niet werkt dan is het omdat de ontvangers van uw poort of dergelijke niet helemaal compatibel is met homelink. Op de site van homelink.com kan je dat terugvinden en eventueel een extra ontvanger bestellen (+\_ 50 EUR).
Het heeft niets met de tesla te maken, want het homelink systeem is in iedere wagen/merk hetzelfde.
 
Terug naar het velgen en banden topic...

Onder het motto: How low can you go? ;)

IMG_5768.JPG


Achterkant ziet er goed gevuld uit nu, dit is gedaan door velgen 10,5x20 ET42 met 5mm spoorverbreders/centreerring (custom made door Prestige Auto Couture), en de luchtvering iets verlaagd (custom made door mijzelf, langere stangetjes op de sensors).
 
Heel mooi. Ik vind de standaard velgen ook te ver naar binnen staan, en ben nu op zoek naar zomervelgen. Op zich mooie gelegenheid om ze iets naar buiten te zetten, maar ik ben bang voor de toename van de spoorbreedte. In de wasstraat waar ik normaal kom (ok, niet meer sinds opticoat behandeling maar ik sluit niet uit dat ik in de toekomst toch weer voor gemak kies) komt de auto nu al links en rechts tegen de geleiderail aan. Ik zou daar met spoorverbreders niet meer in kunnen. Geldt misschien ook voor sommige parkeergarages.
Ik twijfel dus nog...
 
je mag maar één keer drukken.
Soms heb je de neiging een tweede keer te drukken omdat er een beetje vertraging op zit.
Ik druk echt maar een keer, maar denk dat de MS 2x de code opgenomen heeft.

- - - Updated - - -

Als homelink niet werkt dan is het omdat de ontvangers van uw poort of dergelijke niet helemaal compatibel is met homelink. Op de site van homelink.com kan je dat terugvinden en eventueel een extra ontvanger bestellen (+\_ 50 EUR).
Het heeft niets met de tesla te maken, want het homelink systeem is in iedere wagen/merk hetzelfde.
Mijn afstandsbediening stond niet in de lijst, maar doet het dus wel met Homelink.
In eerste instantie dacht ik ook dat Homelink niet werkt, het inlezen duurt namelijk ERG lang (5 minuten of zo). Maar uiteindelijk werkt het bij mij wel!
 
Terug naar het velgen en banden topic... Onder het motto: How low can you go? ;)
Achterkant ziet er goed gevuld uit nu, dit is gedaan door velgen 10,5x20 ET42 met 5mm spoorverbreders/centreerring (custom made door Prestige Auto Couture), en de luchtvering iets verlaagd (custom made door mijzelf, langere stangetjes op de sensors).
Apropos wielen, ja! Ziet er goed uit, Loek. (Jaloers... :crying:)

Ik ga zaterdag passen met velgen 10Jx20 ET45 i.c.m. 285/35-20 PZero's. Dat steekt dus 8 mm minder naar buiten, maar wel zonder spacers. Eens kijken hoe dat er uit ziet.

En die stangetjes zouden we het ook nog eens over hebben. Heb je inmiddels een custom versie van de custom versie van iamsohai kunnen maken, want daar ben ik ook nog steeds in geïnteresseerd.
 
Last edited:
Hebben de spoorverbreders dezelfde diameter dan deze velg zodat ze mooi aansluiten op de velg?

Met 5 mm extra tussen velg en aanleg flens heb je ook 5 mm minder draadeind voor je moeren.
Er komt 175 Nm op iets minder draadeind, is dit geen issue?


Terug naar het velgen en banden topic...
Onder het motto: How low can you go? ;)

Achterkant ziet er goed gevuld uit nu, dit is gedaan door velgen 10,5x20 ET42 met 5mm spoorverbreders/centreerring (custom made door Prestige Auto Couture), en de luchtvering iets verlaagd (custom made door mijzelf, langere stangetjes op de sensors).
 
Wat adviseren jullie wat betreft de all season 19" en zomerbanden/winterbanden?

Ik zit nu op 9000KM. Is het gewoon verstandig om huidige banden te laten verslijten? Of er Zomer banden onder te zetten en vervolgens in de winter weer de all season banden eronder? Ik wil liever geen extra velgen.
 
Dat is een risico ben ik met je eens, maar voor mij geen reden het niet te doen.
Als die 6.0 update er eenmaal is en we zelf meer zeggenschap over de rijhoogte krijgen gaat die set er wellicht weer af hoor.
Zou het bijv. wel fijn vinden als in P(ark) de vering maximaal inzakt, ziet er toch net wat mooier uit vind ik.
 
Een perfecte wiel spacer !!!
En idd als de moeren korter zijn dan de draadeinden is geen risico .
Compliment!
De wegligging met 10,5 inch breed met een gecorrigeerde ET van 37 En een extra verlaging moet zeker merkbaar zijn.
Zal als een Cart op de weg liggen.



Laatste (buitenste) gedeelte van de originele moeren zit ook geen draadeind in dacht ik, dus die gebruik je sowieso niet.
De alu plaat sluit precies op de velg aan:
View attachment 44258
View attachment 44259
 
Vandaag de velgen (ATS Racelight 19") en banden (Goodyear AS2 245/45/19) opgehaald bij Velgenonline.nl. Goede service daar, sensoren netjes gemonteerd, banden op 3 bar, custom uit aluminium gedraaide centreertingen erbij. Top!

Onze Tesla staat nu in Tilburg, dus het duurt nog een paar dagen voordat de velgen erop kunnen. Hier vast wat foto's, let vooral op hoe ver de rubberen beschermrand over de velg valt (opgemeten: 6,5mm). Die munt is er eentje van 50ct, hier zijn geen Alloygators nodig (famous last words).

epezeda2.jpg


aduzuzu5.jpg
 
Last edited: