Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb net dit setje bij Tesla opgehaald Shop Tesla Gear Tire Repair Kit. Niet de goedkoopste oplossing maar je kan de banden er ook meer oppompen dus hoef ik nu echt nooit meer naar een tankstation ;)

Opgehaald? Dacht dat die niet bij de NL servicecenters te verkrijgen was, paar weken geleden door Machiel bevestigd.

Alleen maar mooi als ze 'm alsnog kunnen leveren. Zelf heb ik inmiddels een Slime Smart Repair kitje (tpms safe) achterin liggen voor nood. Kostte nog wat moeite om uit te vinden wat de maximale bandendruk is die de 12V compressor kan leveren. Heb de cijfers niet meer bij de hand, maar kwam voor de Slime niet tot de volledige aanbevolen bandendruk voor mijn 19" banden, maar wel zover in de buurt om in geval van nood mee te kunnen rijden...
 
Opgehaald? Dacht dat die niet bij de NL servicecenters te verkrijgen was, paar weken geleden door Machiel bevestigd.

Alleen maar mooi als ze 'm alsnog kunnen leveren. Zelf heb ik inmiddels een Slime Smart Repair kitje (tpms safe) achterin liggen voor nood. Kostte nog wat moeite om uit te vinden wat de maximale bandendruk is die de 12V compressor kan leveren. Heb de cijfers niet meer bij de hand, maar kwam voor de Slime niet tot de volledige aanbevolen bandendruk voor mijn 19" banden, maar wel zover in de buurt om in geval van nood mee te kunnen rijden...

Ja ik heb direct na ontvangst van mijn S (oktober) gebeld om hem "te bestellen" en hij was er nu ineens.
 
Vanavond heb ik de nieuwe velgen onder de Tesla gezet. De krik heeft het nog nooit zo zwaar gehad! Net zoals het verloopstukje voor de ratel van 1/2 naar 3/8, die brak af toen ik met de momentsleutel bezig was. Dat was wel even schrikken. Snel bij de Praxis fatsoenlijke 1/2 inch doppen gehaald.

Het was helaas te donker om nog een foto te maken van het geheel. Om de pijn te verzachten wel foto's van de Tesla op de krik en beide velgtypen op de weegschaal (resp. 21,9 en 26,1 kg).

pu6u3ety.jpg

8azehy3a.jpg

u3u9e4ub.jpg
 
Wow, een dikke 4kg per wiel! Da's 4kg onafgeveerd gewicht bespaard!

Ik ben benieuwd of je het in het weggedrag terugvind.

Was je bewust op zoek naar iets lichts?
 
Vanavond heb ik de nieuwe velgen onder de Tesla gezet. De krik heeft het nog nooit zo zwaar gehad! Net zoals het verloopstukje voor de ratel van 1/2 naar 3/8, die brak af toen ik met de momentsleutel bezig was. Dat was wel even schrikken. Snel bij de Praxis fatsoenlijke 1/2 inch doppen gehaald.

Het was helaas te donker om nog een foto te maken van het geheel. Om de pijn te verzachten wel foto's van de Tesla op de krik en beide velgtypen op de weegschaal (resp. 21,9 en 26,1 kg).

pu6u3ety.jpg

8azehy3a.jpg

u3u9e4ub.jpg
ben benieuwd hoe het er straks uitziet. Heb namelijk dezelfde configuratie.
 
Doelde MindBender niet op het noemen van Praxis en fatsoenlijk in één zin? :tongue:

Ah, ja. :) Voorheen hadden ze hele mooie sets van hun eigen merk Lux. Mijn 3/8 setje gaat al zo'n 10 jaar mee, is heel veel en zwaar gebruikt en werkt nog perfect. Mijn set Engelse doppen is van Gedore en die heeft geen voorsprong qua kwaliteit (wel qua maatvoering, wat oldskool Mini betreft).

Dat wat kapot ging was een los verloopstukje wat ik ooit ergens anders vandaan heb. Nu verkopen ze onder de naam Senxys (IIRC) en dat spul ziet er ook best aardig uit. Maar daar heb ik pas 1 dag ervaring mee.
 
Hier wat telefoonfoto's van onze Tesla met de ATS velgen. De volgende stap is de auto een cm of twee te verlagen. Dat wordt nog een aardige klus.

Het rijdt overigens super. Ik kan niet inschatten hoeveel daarvan door de banden komt en hoeveel door de lichtere velgen...

y3a4y7ub.jpg

7y7ubyjy.jpg

ruzysadu.jpg
 
Dat verlagen hoeft niet zo'n klus te zijn, als je luchtvering hebt tenminste.

Een paar stangetjes van iamsohi (laten) monteren, net zoals lucky loek, en je bent er.
 
Ai, winterbanden eraf. Achter nog 2.6 over, die kunnen de prullenbak in... In 3 maanden 900 euro banden afgeschreven. Moeten we niet te vaak gaan doen 


Hoeveel km heb je ermee gereden ? 21" hebben minder profiel, dus slijten ook sneller zover ik weet.
Das de rede waarom ikzelf wil gaan voor de 20"..
 
14.000. Profiel was overigens 2 mm, geen 2.6. Let op, de hoge temperaturen hebben grote invloed gehad. Ben wel benieuwd hoe lang de zomerbanden nu meegaan, dat wordt de echte test.