Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Inderdaad, dat hebben de Becker 7944's in mijn fossiel aangedreven auto's. Calibreren gegevens van de speedpulse met het GPS signaal.
De Model S doet dit niet, ervoer ik met de wissel van 21" 265/35-21 banden achter naar 245/45-19 winterbanden. Snelheidmeter gaf teveel aan en bleef dat doen (t.o.v. gps in mijn iPhone).
Deze toevoeging voor de twijfelaars onder ons.:cool:
 
Ja precies, maar toentertijd wil ik al meer. Zie deze in juni 2011 gepubliceerde foto, genomen in mijn 1986 Benz:

Becker plus iPad.jpg


Bij het zien daarvan mompelde Elon iets van 'I can see this work...'. De rest is geschiedenis...
 
ik heb sinds ik nieuwe banden/velgen heb een trilling tijdens het rijden. Het lastige is dat de banden bij een andere leverancier vandaan komen dan de velgen. En aan wie ligt het nou?
Bij plaatsen van de banden op de velgen door mijn lokale garage werd al geconstateerd dat er een hoogteslag in zat.
Vervolgens heeft de velgenleverancier ernaar gekeken maar die kon niet zeggen of het door velg of band kwam.
De banden leverancier heeft vervolgens onderzoek gedaan (met een apparaat dat ook breedte- en hoogteslag kan meten). Bij een achtervelg is de band gedraaid op de velg en daarna was die goed. Maar volgens hem kwamen de trillingen door gebruik van kunststof centreerringen.
Dus vandaag terug naar de leverancier van de velgen, die had intussen aluminium centreerringen besteld. Deze zijn vandaag gemonteerd. Maar helaas: nog steeds trillingen.

De banden zitten er zeker goed op, daar hebben inmiddels 3 bedrijven naar gekeken. centreerringen passen goed.
Lijkt me dus toch de velg of de band te zijn. Ik ben nu van plan om de originele velgen weer terug te zetten. Eerst achter en dan voor. Om zo misschien het probleem voor of achter te kunnen plaatsen en anders de set in te leveren voor verder onderzoek.
Ik wordt er wel een beetje moe van, kost al zoveel tijd en irritatie.

Twee tips alvast:
- koop banden en velgen bij voorkeur bij dezelfde leverancier. Dat maakt oplossen van problemen een stuk makkelijker (je kunt het in ieder geval bij die partij neerleggen);
- koop geen Pirelli PZero. Ze maken echt enorm veel geluid (met name op klinkers) en ik heb het idee dat het verbruik er flink slechter door is geworden.

Meer info volgt zodra ik iets weet over de oorzaak.
 
Auto verkopen? Voorlopig niet hoor.
Maar iemand interesse in een bijna nieuwe set velgen&banden? ;)
Effe doorzetten Maurice, je hebt recht op ontbering - dat moet een TVR rijder toch weten !
Beter ten hele gedwaald dan ten halve gekeerd zeg ik altijd, pas dan ga je buiten de normale wegen oplossingen zoeken.
Wellicht zit aan de bovenkant vd band wel meer lucht !? :tongue:
 
Wellicht voorzichtig zijn met een bepaald merk te noemen, ik had juist Continental SC3 met hoogteslag, nu Pirelli Pzero er op die veel beter voelen. Waarschijnlijk is het gewoon een slecht exemplaar/batch geweest, of verkeerd opgeslagen/gemonteerd/etc. Heb wel het idee dat je alles veel beter hoort en voelt in een Model S tov een ICE.
 
Ik had hetzelfde met mijn winterbanden. Dacht al dat het aan de banden Zelf moest liggen want na 3 keer balanceren door verschillende partijen bleef de ellende. Toen heb ik met Wido de velgenwissel gedaan, en had ik het probleem nog steeds. Daarna zomerbanden+velgen en het probleem was zo goed als weg. Conclusie: mijn Pirelli winterbanden zijn r%k. Als de de inklapbare spiegels binnnen zijn in Den Haag gaan ze ook naar mijn banden kijken, ben benieuwd wat de conclusie is
 
Ik had hetzelfde met mijn winterbanden. Dacht al dat het aan de banden Zelf moest liggen want na 3 keer balanceren door verschillende partijen bleef de ellende. Toen heb ik met Wido de velgenwissel gedaan, en had ik het probleem nog steeds. Daarna zomerbanden+velgen en het probleem was zo goed als weg. Conclusie: mijn Pirelli winterbanden zijn r%k. Als de de inklapbare spiegels binnnen zijn in Den Haag gaan ze ook naar mijn banden kijken, ben benieuwd wat de conclusie is

Technische verhaal dat mij verteld is over winterbanden icm Tesla Model S die nogal zwaar is betreft de zogenaamde lamellen op een winterband waardoor je als het ware een beweeglijk loopvlak hebt zeker met het enorme gewicht van de auto. Wanneer er sneeuw ligt geen probleem en heb je voortreffelijk grip maar wanneer het niet vries en/of sneeuwt zoals afgelopen winter is een winterband inderdaad gewoon r%k voor de Model S.
 
ik heb sinds ik nieuwe banden/velgen heb een trilling tijdens het rijden. Het lastige is dat de banden bij een andere leverancier vandaan komen dan de velgen. En aan wie ligt het nou?
Bij plaatsen van de banden op de velgen door mijn lokale garage werd al geconstateerd dat er een hoogteslag in zat.
Vervolgens heeft de velgenleverancier ernaar gekeken maar die kon niet zeggen of het door velg of band kwam.
De banden leverancier heeft vervolgens onderzoek gedaan (met een apparaat dat ook breedte- en hoogteslag kan meten). Bij een achtervelg is de band gedraaid op de velg en daarna was die goed. Maar volgens hem kwamen de trillingen door gebruik van kunststof centreerringen.
Dus vandaag terug naar de leverancier van de velgen, die had intussen aluminium centreerringen besteld. Deze zijn vandaag gemonteerd. Maar helaas: nog steeds trillingen.

De banden zitten er zeker goed op, daar hebben inmiddels 3 bedrijven naar gekeken. centreerringen passen goed.
Lijkt me dus toch de velg of de band te zijn. Ik ben nu van plan om de originele velgen weer terug te zetten. Eerst achter en dan voor. Om zo misschien het probleem voor of achter te kunnen plaatsen en anders de set in te leveren voor verder onderzoek.
Ik wordt er wel een beetje moe van, kost al zoveel tijd en irritatie.

Twee tips alvast:
- koop banden en velgen bij voorkeur bij dezelfde leverancier. Dat maakt oplossen van problemen een stuk makkelijker (je kunt het in ieder geval bij die partij neerleggen);
- koop geen Pirelli PZero. Ze maken echt enorm veel geluid (met name op klinkers) en ik heb het idee dat het verbruik er flink slechter door is geworden.

Meer info volgt zodra ik iets weet over de oorzaak.

Je komt er snel achter als je eerst de losse velgen bij een gespecialiseerde velgenrichtbedrijf laat meten.
Als er wat met de velgen is kan dat bedrijf dit direct oplossen door richten en/of afdraaien.
Daarna de banden erop en weer meten. Zit er hoogteslag in, dan bij de bandenboer informeren of dit binnen de fabrieksspecificaties valt. Als dat niet zo is, dan de onronde exemplaren retour leverancier. De resterende hoogteslag door een goede bandenboer laten afslijpen.
Er zijn in Nederland meerdere zeer gespecialiseerde bedrijven die dit karweitje wel aankunnen.
Dan moet het probleem toch de wereld uit zijn.