Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Nieuwe wielen eindelijk eronder:

036.JPG
034.JPG
 
Mooi! Specs?

20", 8,5J, ET35. Geen centreerring nodig, gewoon 100% passend op de Tesla. Velgen wegen 14,9 kg per stuk.

Banden: Michelin Pilot Supersport 255/40/20 rondom.

Nog wel overwogen om achter voor 9,5J te gaan icm bredere banden achter, maar dan zou de auto alleen maar meer onderstuurd worden. Ze kan het vermogen prima kwijt met 255, dus het zou alleen maar cosmetisch een verbetering geven met een verslechtering van het weggedrag.
 
20", 8,5J, ET35. Geen centreerring nodig, gewoon 100% passend op de Tesla. Velgen wegen 14,9 kg per stuk.

Banden: Michelin Pilot Supersport 255/40/20 rondom.

Nog wel overwogen om achter voor 9,5J te gaan icm bredere banden achter, maar dan zou de auto alleen maar meer onderstuurd worden. Ze kan het vermogen prima kwijt met 255, dus het zou alleen maar cosmetisch een verbetering geven met een verslechtering van het weggedrag.

Mooi! Ik vind eigenlijk 20 inch DE maat voor de MS.
 
De dunlops bevallen heel erg goed. Ze zijn wat rustiger dan de goodyears in de wegligging. Wat vooral opvalt is de stilte! Echt opmerkelijk. Heb het idee dat het verbruik ook iets lager is, maar kan dat nog niet bewijzen.
Dag X-RAY, kun je een update geven over hoe de dunlops wat weken later bevallen. Zeker kijkende naar lawaai en verbruik?
 
Zeker belangrijke info!
Ik zal dit ook bij mijn wintervelgen (Vossen) eens controleren of daar de inbus tegen de velg aan komt!



Heeft iemand een plaatje of link waar besproken wordt dat die inbus bout in de achteras iets uitsteekt?

Had nog steeds wat trilling op de achteras, zelfs na 3x balanceren etc.
Heb net gaatjes in mijn alu spacers geboord op de plek van die inbus bout en opeens ben ik trillingvrij :S
Waarom heb ik dat niet eerder gedaan? ;)
 
Ik ben al maanden bezig om de auto met de 20" velgen trillingsvrij te krijgen. Helaas banden en velgen bij verschillende leveranciers besteld. Beiden werken goed mee aan onderzoek, maar ik kan het dus niet aan een van hen overlaten om het op te lossen (ik weet niet aan wie het ligt).
Bandenleverancier heeft uitgebreid onderzoek gedaan en was van mening dat het kwam door kunststof centreerringen. Die zijn dus vervangen door aluminium exemplaren maar dat hielp niet.
Toen heeft de velgenleverancier de banden van de velgen gehaald en de velgen los laten onderzoeken. Hun conclusie: ligt niet aan de velgen.
Vervolgens heb ik vier nieuwe banden besteld. Het zou tenslotte aan de banden moeten liggen. Bovendien maakten de Pirelli Pzero banden veel te veel geluid, dus toen gekozen voor Vredestein Ultrac Sessanta (veel stiller, aanrader!).
Maar hij trilt nog steeds.
Ik heb na bericht op het forum ook naar de uitstekende inbusbout in de achternaaf gekeken. Maar mijn velgen hebben inkepingen tussen de bouten, dus dat geeft geen problemen.
Vervolgens bezig geweest met een voor een de nieuwe velgen vervangen door de oorspronkelijke velgen (met die erop trilt hij niet). Het lijkt erop dat ik zo de boosdoener (foute velg) heb kunnen traceren. Ik heb nu dus aan de velgenleverancier gevraagd om een nieuwe velg te bestellen. Ik hoop echt dat het daarmee is opgelost, heeft al meer dan genoeg tijd gekost. Als ik dit van tevoren had geweten was ik er niet aan begonnen....
Mijn tip is in ieder geval: bestel alle onderdelen bij een bedrijf en laat dat ook de montage verzorgen. Dan weet je in ieder geval bij wie je moet zijn als er iets niet klopt.
 
Heeft iemand een plaatje of link waar besproken wordt dat die inbus bout in de achteras iets uitsteekt?

Had nog steeds wat trilling op de achteras, zelfs na 3x balanceren etc.
Heb net gaatjes in mijn alu spacers geboord op de plek van die inbus bout en opeens ben ik trillingvrij :S
Waarom heb ik dat niet eerder gedaan? ;)
Inderdaad, told you so.
attachment.php?attachmentid=51095&d=1402155831.jpg

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/22261-Velgen-en-banden?p=676781&viewfull=1#post676781

Het is dus geen inbus-, maar een phillips/kruiskopschroefje.
 
Denk dat je gelijk hebt, bij nadere beschouwing, Maurice.
Maar het is in ieder geval wel een kl*te schroefje, dat waarschijnlijk veel leed veroorzaakt.
Eigenlijk kun je spoorverbreders / spacers en dergelijke zaken hierdoor wel vergeten, tenzij je daar weer een extra randje uit gaat frezen.
@Loek, die gaatjes snap ik dus eigenlijk ook niet zo. Dergelijke centreerschijven zitten niet vast verankerd, maar draaien vrij op het flensvlak.
Of heb je een gaatje geboord en vervolgens de schijven er zó op gezet dat het schroefje precies in dat gaatje valt?