HWS
Well-Known Member
Heb ik ook overwogen maar scoort zowel slechter op grip als op verbruik. De Michelins lijken me een beter compromis.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Heb ik ook overwogen maar scoort zowel slechter op grip als op verbruik. De Michelins lijken me een beter compromis.
Heb ik ook overwogen maar scoort zowel slechter op grip als op verbruik. De Michelins lijken me een beter compromis.
Hmm,
Heb ik gisteren twee Continental Grand Prix 4000S II bandjes gekocht en dan kom je nu hier mee
Gelukkig zijn die wel een stuk beter betaalbaar dan de autobanden.
Die Michelin radiaal fietsbanden kosten wel 300 euro per stuk. Gaan in de praktijk 600 km mee.
Vanaf het begin problemen gehad met de auto in de vorm van trillingen. Eerst met de originele 21" turbine velgen, trillingen bij 80 en 125 km/u. Auto verschillende keren bij de SeC geweest, maar kregen het niet voor elkaar om de auto trillingvrij te maken. Toen begin april 22" 'Vossen' velgen eronder, voorzien van 'Falken' banden, je hoopt dan zo verschrikkelijk dat het probleem opgelost is, maar het leek alleen maar erger. Eerst bleek er een centreerring vergeten te zijn en hoop je dat dat het probleem oplost, helaas. Toen bleek dat er een breuk in de band zat rechtsachter. Andere band erop, maar nooit verdween de trilling. Je schaamt je als er iemand meerijdt en doet er alles aan om de auto zo min mogelijk te laten trillen, door bepaalde snelheden te vermijden. Niet wat je noemt 'lekker relaxed rijden'. Toen werd het nog gekker, kreeg er nog een probleem bij, namelijk het 'schokken van de auto bij lage constante snelheid'. Hier is een complete andere thread aan besteed. Was het trillen vervelend, dit was ronduit verschrikkelijk.
Zit in de zomer zelden op de snelweg, maar toen ik daar half september weer eens opdraaide leek het of de auto uit elkaar trilde, was het bij 120 erg, bij 130 trilde je ongeveer door het dak. Afspraak gemaakt bij 'Profile TyreCenter' en daar bleek dat er wederom een breuk in de band zat, maar nu linksachter. Oorzaak was volgens hun, putten/gaten in het wegdek en een veel te dunne/platte band om dat op te vangen. Dacht zelf dat het misschien te maken had met zware auto en enorme kracht, omdat ik juist heel voorzichtig met de auto ben.
Maar om een heeeeel lang verhaal wat korter (dit is echt een mega beknopte versie) te maken, 2 nieuwe achterbanden, van een ander merk (zou sterker zijn) en ALLE problemen zijn in één keer verdwenen als sneeuw voor de zon! Zelfs het onverklaarbare 'schokken'.
Hoe is dat in godsnaam mogelijk? Zou het kunnen dat de bouten iets los zijn getrild misschien, ik weet het echt niet. Kan het niet verklaren. Wat ik wel weet is dat ik voor het eerst in bijna 11 maanden in een auto rijd die zoeft over de weg, wat een genot, weet echt niet wat ik meemaak :biggrin:.
Nu maar hopen dat m'n bandjes het ff uithouden.
Misschien dat iemand hier iets aan heeft die met dezelfde problemen kampt, werd er zelf namelijk moedeloos van.
Lijken me toch onvergelijkbare grootheden, Hans. Je weet niet of het de oorspronkelijke banden zijn en in hoeverre ze al ooit gerouleerd zijn.
Ik heb geen klachten over de GY eagle RS-A2. Prima banden (niet messcherp, waarschijnlijk doordat het een M&S band is, maar rijdt prima).Wordt de Model S in de Europa ook geleverd met Goodyear Eagle RS-A2 op de 19" standaard velgen trouwens? Want de reviews van deze banden zijn nu niet bepaald denderend...
Mijn bedoeling was om, aangezien ik toch moet wachten tot na de winter, de bijgeleverde banden (deels) op te rijden en de standaard velgen te gebruiken voor winterbanden.
Voor de zomerbanden zou ik dan nog zien of ik voor 19, 20 of 21" ga afhankelijk van de ervaringen met de wagen op 19". Maar als de Goodyears echt zo slecht zijn kan dan scenario wel veranderen natuurlijk en zou ik nu al beginnen uitkijken naar andere velgen voor zomerbanden.
Maar om een heeeeel lang verhaal wat korter (dit is echt een mega beknopte versie) te maken, 2 nieuwe achterbanden, van een ander merk (zou sterker zijn) en ALLE problemen zijn in één keer verdwenen als sneeuw voor de zon! Zelfs het onverklaarbare 'schokken'.
Hoe is dat in godsnaam mogelijk? Zou het kunnen dat de bouten iets los zijn getrild misschien, ik weet het echt niet. Kan het niet verklaren. Wat ik wel weet is dat ik voor het eerst in bijna 11 maanden in een auto rijd die zoeft over de weg, wat een genot, weet echt niet wat ik meemaak :biggrin:.
?? 1 euro per km! Mag aannemen dat je 6000 km bedoeld...
Wordt de Model S in de Europa ook geleverd met Goodyear Eagle RS-A2 op de 19" standaard velgen trouwens? Want de reviews van deze banden zijn nu niet bepaald denderend...
Mijn bedoeling was om, aangezien ik toch moet wachten tot na de winter, de bijgeleverde banden (deels) op te rijden en de standaard velgen te gebruiken voor winterbanden.
Voor de zomerbanden zou ik dan nog zien of ik voor 19, 20 of 21" ga afhankelijk van de ervaringen met de wagen op 19". Maar als de Goodyears echt zo slecht zijn kan dan scenario wel veranderen natuurlijk en zou ik nu al beginnen uitkijken naar andere velgen voor zomerbanden.
Goed aan de Eagle RS-A2 vind ik de grip op nat wegdek, comfort en efficiëntie (energie label C).
Sinds gisteren weet ik dat ze in vergelijk met de 21 inch vrij slapjes zijn en dus wat scherpte missen.
Ook vind ik dat ze bij hoge snelheid (> 180 km/uur) wat zoekerig zijn, je moet veel corrigerende stuurbewegingen maken.
Bedankt voor je verslag. Ik heb iets soortgelijks, al is het bij mij iets minder erg. Vanaf april bezig, en nog steeds niet trillingsvrij....
De specificaties van de velgen kloppen, maar dat garandeert niet 100% dat ze passen. Er zijn twee punten van aandacht:
A. hebben de velgen wel voldoende ruimte voor de remtangen en wielophanging ?
B. hebben de velgen wel een holte ter plekke van het kleine torx schroefje dat in het montagevlak van de flens zit?
Voor beide punten geldt dus: als ze niet eerder voor een Model S leverden, eerst passen. Vooral punt B. is een instinker.
Verder zijn de genoemde banden alles behalve vers. DOT 2011 betekent geproduceerd in week 20 van 2011.