Ik zit met een vergelijkbare kwestie.
In Italië een langzaam leeglopende band gekregen, in ca. 1 uur van 3 naar 2.2 atm.
Van tankstation naar tankstation op de autostrada richting Frankrijk gereden en in Nice maar een garage opgezocht.
De eerste en tweede konden niets met een 21" velg, de derde zei dat de ze wettelijk niet aan elektrische auto's mogen komen.
Na mijn uitspraak "Mais... un pneu est un pneu!" wilde hij kijken als ik uitdrukkelijk de verantwoordelijkheid nam.
Band eraf gehaald, spuit met zeep erop... niets te vinden. Geen spijker, glas, wat dan ook, nul, nada, noppes. Badkuip was nodig om onder te dompelen, had hij niet.
Naar vierde garage. Hoofdschuddende monteur. Was bijna acht uur 's avonds geworden, oplossing: schuim erin.
Volgens de tekst op de spuitbus eerst zo'n twintig km niet harder dan 50 km/u rijden om het goed te verdelen. Dus maar de route langs de Middelandse Zee naar Cannes genomen.
Laatste stukje op normale snelheid op de snelweg naar Fréjus gereden, band bleef keurig op spanning.
Toch de volgende dag nog maar even bij Tesla in Aix-en-Provence laten checken.
Service was weer eens super, volgens hen kon ik er mee naar huis, maar wel elke 200 km even visueel checken.
En nu rijd ik er nog steeds op.
Geen enkel probleem, blijft keurig op spanning, maar ik denk dat ik hem binnenkort toch nog maar eens goed laat controleren?
In Italië een langzaam leeglopende band gekregen, in ca. 1 uur van 3 naar 2.2 atm.
Van tankstation naar tankstation op de autostrada richting Frankrijk gereden en in Nice maar een garage opgezocht.
De eerste en tweede konden niets met een 21" velg, de derde zei dat de ze wettelijk niet aan elektrische auto's mogen komen.
Na mijn uitspraak "Mais... un pneu est un pneu!" wilde hij kijken als ik uitdrukkelijk de verantwoordelijkheid nam.
Band eraf gehaald, spuit met zeep erop... niets te vinden. Geen spijker, glas, wat dan ook, nul, nada, noppes. Badkuip was nodig om onder te dompelen, had hij niet.
Naar vierde garage. Hoofdschuddende monteur. Was bijna acht uur 's avonds geworden, oplossing: schuim erin.
Volgens de tekst op de spuitbus eerst zo'n twintig km niet harder dan 50 km/u rijden om het goed te verdelen. Dus maar de route langs de Middelandse Zee naar Cannes genomen.
Laatste stukje op normale snelheid op de snelweg naar Fréjus gereden, band bleef keurig op spanning.
Toch de volgende dag nog maar even bij Tesla in Aix-en-Provence laten checken.
Service was weer eens super, volgens hen kon ik er mee naar huis, maar wel elke 200 km even visueel checken.
En nu rijd ik er nog steeds op.
Geen enkel probleem, blijft keurig op spanning, maar ik denk dat ik hem binnenkort toch nog maar eens goed laat controleren?
Last edited: