Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag de velgen van de groupbuy van t-sportline ontvangen. Ik zal deze velgen gebruiken voor winterbanden. Nu is deze thread al 274 pagina's lang, en heb na het doorlezen van de eerste 10 pagina's nog niet veel gelezen over winterbanden. Daarom de vraag (die hier vast al veelvuldig is gesteld). Welke winterbanden zijn aan te bevelen voor deze 19 inch velgen?
 
Zelfde maat als op de fabrieksvelgen dus 245/45/19 aanhouden.
Ik heb zelf ervaring met de Nokian die waren prima, deze week zijn de nieuwe Goodyear bandjes binnen gekomen, zouden vrij stil moeten zijn 68dB dus zal het over een tweetal maandjes ervaren.
ImageUploadedByTapatalk1443038487.346532.jpg
 
Last edited:
Ze liggen in de schuur anders had ik al antwoord kunnen geven, ik ga er vooralsnog van uit dat ze gewoon met 7-8mm geleverd worden zo niet dan horen jullie het uiteraard meteen.
Ik zeg niet dat deze 6mm zijn hoor, maar heb aan de levende lijve ondervonden dat het bij nieuwe banden wel wordt gebruikt om aan een lagere dB waarde te komen. Dat kun je helaas niet zien bij een bestelling op autobandenmarkt.nl
 
Zelfde maat als op de fabrieksvelgen dus 245/45/19 aanhouden.
Ik heb zelf ervaring met de Nokian die waren prima, deze week zijn de nieuwe Vredestein bandjes binnen gekomen, zouden vrij stil moeten zijn 68dB dus zal het over een tweetal maandjes ervaren.
View attachment 95265
Is dat ook zo'n truck in de auto industrie: dat ze Good year stickers op Vredestein banden plakken? ;)
(btw: run-on-flat banden op een Tesla?)
 
:tongue: Dat had ik 'm ook al gemeld, maar ROF banden is niet zo'n gekke truc als het lijkt, M.

Deze Goodyears zijn niet duurder dan 'gewone' winterbanden en erg stil.
Zonder reserveband aan boord voel je je met ROF toch wat beter voorbereid op een lekke band in Nergenshuizen.

Comfort, duurzaamheid en grip van deze band hoor ik graag via de bevindingen van Loek.
(Grip op nat weg dek in klasse C is niet topklasse, maar hadden zijn vorige en mijn huidige Nokians ook.)
 
:tongue: Dat had ik 'm ook al gemeld, maar ROF banden is niet zo'n gekke truc als het lijkt, M.

Deze Goodyears zijn niet duurder dan 'gewone' winterbanden en erg stil.
Zonder reserveband aan boord voel je je met ROF toch wat beter voorbereid op een lekke band in Nergenshuizen.

Comfort, duurzaamheid en grip van deze band hoor ik graag via de bevindingen van Loek.
(Grip op nat weg dek in klasse C is niet topklasse, maar hadden zijn vorige en mijn huidige Nokians ook.)
Bij 19"is ROF misschien wel te doen. Ik vind de 20"banden die ik heb al erg stug, en dat wordt met ROF nog 'erger'. Lijkt me niet comfortabel.
Toen ik mijn BMW 3 bestelde (jaren terug) werd door de dealer afgeraden om 17" te kiezen omdat dat icm ROF te hard zou zijn.
 
Hmm.. en toch overweeg ik gewoon losse winterbanden te kopen voor mijn nog te leveren MS en die op 1 set velgen af te wisselen met de zomerbanden.

Wisselen van complete set kost 25,- en van losse banden+velgen 60,- bij mijn bandenhandel. Dat is 70 euro per jaar (2 wissels) meer.
De meerprijs van velgen van, zeg, 1200,- euro is pas na 17 jaar break even.

Anderen die het zo doen of is het eigenlijk helemaal niet handig?
 
Hmm.. en toch overweeg ik gewoon losse winterbanden te kopen voor mijn nog te leveren MS en die op 1 set velgen af te wisselen met de zomerbanden.

Wisselen van complete set kost 25,- en van losse banden+velgen 60,- bij mijn bandenhandel. Dat is 70 euro per jaar (2 wissels) meer.
De meerprijs van velgen van, zeg, 1200,- euro is pas na 17 jaar break even.

Anderen die het zo doen of is het eigenlijk helemaal niet handig?

Voor het wisselen in het voor en najaar moet je naar een bandenbedrijf.
Ik wissel ze zelf omdat ik nogal eens een afspraak vooruit moet maken, niet iedereen wisselt zelf maar ik heb daar geen moeite mee.
Vind het daarnaast een aardige klus, auto in Jack mode helpt.
Verder is het bij het wisselen steeds nodig opnieuw te balanceren en dus telkens opnieuw lood te laten plakken.
Ik probeer de typische "inkijk open" velgen schoon te houden doch het plakmiddel is moeilijk op reeds gemonteerde velgen te verwijderen, een reden te meer een extra set velgen te hebben.
Maar natuurlijk, ieder zijn meug!
 
Hoi Pieter, welkom op het fotum. ik regel de groupbuys voor de 19" turbines. Heb je al een referentie link zodat je 1000 euro korting krijgt op je auto? Stuur me anders een mail naar [email protected] dan stuur ik je zon link toe. Ik heb nu de 21" met gewone vering en dat is prima. Banden slijten wel snel en zijn duur. In de winter heb ik 19" turbines in zwart en dat is ook prima. Standaard 19" wordt niet heel veel gevraagd. Je zou ze voor de winter kunnen gebruiken. Gr. Erwin

Hoi, ik las je post met belangstelling. Jij hebt 21 inch wielen zonder luchtvering? Bij tesla raadden ze me dit niet aan. Wat zijn jouw ervaringen?