Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Voor de mensen die een aparte zomer en wintervelgen set hebben: Deze week bij de Lidl zijn er een krik, draaimomentsleutel en velgenboom te koop.

De velgenboom heb ik vorig jaar gekocht en gebruik ik al een half jaar voor mijn originele 19" banden en die passen prima ondanks dat hij officieel tot 18" is.
 
Voor de mensen die een aparte zomer en wintervelgen set hebben: Deze week bij de Lidl zijn er een krik, draaimomentsleutel en velgenboom te koop.

De velgenboom heb ik vorig jaar gekocht en gebruik ik al een half jaar voor mijn originele 19" banden en die passen prima ondanks dat hij officieel tot 18" is.

opletten met zo een velgenboom.
Vorig jaar had ik deze ook, en op een gegeven ogenblik was één van de voetjes afgebroken en al de velgen lagen op de grond.
Gelukkig stond de auto net niet in de garage, anders waren de velgen tegen de auto gevallen.
 
Weet iemand waar ik "goedkoop" een setje vossen cvt 20 inch in grijs metal op de kop kan tikken. Prachtige velgen


Kan je niet verder helpen, maar dit vind ik persoonlijk 1 van de weinig aftermarket velgen, waar je "mee weg komt" onder een Tesla. VFS/2:
vossen-vfs2-graphite-tesla-model-s.jpg
 
Weet iemand waar ik "goedkoop" een setje vossen cvt 20 inch in grijs metal op de kop kan tikken. Prachtige velgen
Als je met "goedkoop" 2e hands bedoelt dan zou ik dat sterk afraden, gewoon nieuw kopen die velgen dan voorkom je een hoop gedoe. En laat je banden altijd balanceren op een apparaat welke ook roadforce kan meten, de Tesla is vrij gevoelig voor onbalans in de wielen.

Ik heb mijn set gekocht bij de importeur Prestige Auto in Helmond, maar afhankelijk van je woonplaats zou je ook bij bijv. Karelsen in Soest eens kunnen kijken.
Prijsindicatie: mijn set was 2400 ex voor alleen de velgen, banden komen daar dan nog bij.

Smaak is persoonlijk uiteraard maar ik vind ze mooi staan:
Bestand 06-10-15 08 53 12.jpeg
 
Blonde vraag misschien, maar wat is een spacer?

KLIK:

http://www.etwaarde.nl/et-waarde-berekenen-spoorverbreders.html

Met een spacer / spoor verbreder verander je de ET warde van de velg (hoe ver valt de velg naar buiten/binnen).
Hoe lager de ET waarde hoe breder de velgen naar buiten komen.

De spacer kan een simpele ring zijn welke tussen de velg en de remschijf geklemd zit. De dikte van de ring bepaald dan de mate van spoor verbreding. Uiteraard heb je dan langere bouten nodig.
Voor hele dikke spacers, kan je ook bouten gebruiken die wegvallen in de verbreder, waarna je de velgen weer monteerd op de spacer.

In jip en janneke taal proberen uit te leggen.