Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
ik heb ook 20", en vind het toch vrij hard. Je voelt veel meer dan met 19". Het verschil tussen 20"en 21" is minder vind ik.

Merkte weinig verschil toen ik over ging van 21" naar 20".... maar geen probleem ermee....

2015-05-30 15.40.10.jpg
 
Ik zou graag een winterset (velg+band) bestellen in 19". Persoonlijk vind ik die Rial Lugano velgen wel tof.
Ik ben eerder een auto liefhebber dan een expert in techniek en weet dus ook niet waar ik precies op moet letten qua maten e.d.

Wat moet ik aan mijn bandenleverancier doorgeven van specificaties zodat hij een aantal voorstellen kan doen?
 
opletten met zo een velgenboom.
Vorig jaar had ik deze ook, en op een gegeven ogenblik was één van de voetjes afgebroken en al de velgen lagen op de grond.
Gelukkig stond de auto net niet in de garage, anders waren de velgen tegen de auto gevallen.

Voor de dierenliefhebber is zo'n velgenboom echt een must. Heb er nu ook 2 (overigens niet voor Tesla velgen). Zonder boom (plat op de grond) creëer je een super effectieve muizenval...
 
Even hier mijn grote verbazing kwijt over de bandenslijtage. Of liever gezegd het gebrek daaraan.

Na 85k km meldt het TSC een profieldiepte vóór van 4,5 mm en achter 3,0 mm. Na 55k km heb ik ze van voor naar achter gewisseld.

Het zijn de 19" All Seasons die standaard zijn geleverd.

Ongelooflijk weinig slijtage, dus. OK, ik ben geen scheurneus. Maar banden op mijn eerdere auto's sleten toch heel wat sneller. Ik ben niet tammer gaan rijden in de S.

Komt dit meer voor onder rustige rijders op dit forum?
 
Even hier mijn grote verbazing kwijt over de bandenslijtage. Of liever gezegd het gebrek daaraan.

Na 85k km meldt het TSC een profieldiepte vóór van 4,5 mm en achter 3,0 mm. Na 55k km heb ik ze van voor naar achter gewisseld.

Het zijn de 19" All Seasons die standaard zijn geleverd.

Ongelooflijk weinig slijtage, dus. OK, ik ben geen scheurneus. Maar banden op mijn eerdere auto's sleten toch heel wat sneller. Ik ben niet tammer gaan rijden in de S.

Komt dit meer voor onder rustige rijders op dit forum?
Bij mij helaas het omgekeerde. Ik slijt banden alsof ze van chocola zijn. Ik heb 44000 km gereden sinds november 2013 en ik rijd op mijn tweede set (peperdure) 21" banden en ook deze tweede set gaat volgens mij alweer hard achteruit. Binnenkort gaan mijn winterbanden er weer onder (19") en ook dat wordt de tweede set. Ik ben geen rustig rijder, maar ik ga zeker niet met gierende banden door de bocht. Ik ben van plan om nog vele jaren Tesla te blijven rijden, maar ik heb er dus een dure bandenhobby bij.
 
Bij mij helaas het omgekeerde. Ik slijt banden alsof ze van chocola zijn. Ik heb 44000 km gereden sinds november 2013 en ik rijd op mijn tweede set (peperdure) 21" banden en ook deze tweede set gaat volgens mij alweer hard achteruit. Binnenkort gaan mijn winterbanden er weer onder (19") en ook dat wordt de tweede set. Ik ben geen rustig rijder, maar ik ga zeker niet met gierende banden door de bocht. Ik ben van plan om nog vele jaren Tesla te blijven rijden, maar ik heb er dus een dure bandenhobby bij.

Je bent een wreedaard Jeff. Ik rij nu 33.000 km met Michelin Pilot Sport op 21 inch. Voor nog 5 mm profiel, achter 3 tot 4 mm. Ik heb geen winterbanden, als het sneeuwt of ijzelt blijf ik lekker thuis. Ik ben wel een rustige rijder, met mijn Audi S6 deed ik 50.000 tot 60.000 km met een stel banden.
Als ik jou was zou ik naar 19" gaan. Is een heel stuk stiller en de banden kosten maar de helft van die vermaledijde 21" sloffen.
 
Je bent een wreedaard Jeff. Ik rij nu 33.000 km met Michelin Pilot Sport op 21 inch. Voor nog 5 mm profiel, achter 3 tot 4 mm. Ik heb geen winterbanden, als het sneeuwt of ijzelt blijf ik lekker thuis. Ik ben wel een rustige rijder, met mijn Audi S6 deed ik 50.000 tot 60.000 km met een stel banden.
Als ik jou was zou ik naar 19" gaan. Is een heel stuk stiller en de banden kosten maar de helft van die vermaledijde 21" sloffen.

Dan ben ik dat ook want ik heb er 45k opzitten, rij je veel snelweg?
Ik rij veel lokale wegen.

Ik rij ook nog eens met de juiste bandenspanning (2,85 bar) en niet hoger.
Veel forumleden rijden met 3.0 bar omdat men dan een paar procenten (km) verder komt.
Achter nu nog 1mm boven slijtindicator.
Voor 3mm maar is het is rondom de 2e set, heb tussendoor 6k op winterbanden gereden.

Ik denk dat de 21" Continentals veel harder slijten en met minder profiel diepte worden verkocht.
Ik moet er bij melden dat het me vooral om de achterbanden gaat.
Voor heb ik eerste set eerder vervangen door een schroef in één van de banden op een niet repareerbare plaats.

Mijn volgende is een P90D op 19" puur omdat ik nogal wat velg schade rij.
 
Je bent een wreedaard Jeff. Ik rij nu 33.000 km met Michelin Pilot Sport op 21 inch. Voor nog 5 mm profiel, achter 3 tot 4 mm. Ik heb geen winterbanden, als het sneeuwt of ijzelt blijf ik lekker thuis. Ik ben wel een rustige rijder, met mijn Audi S6 deed ik 50.000 tot 60.000 km met een stel banden.
Als ik jou was zou ik naar 19" gaan. Is een heel stuk stiller en de banden kosten maar de helft van die vermaledijde 21" sloffen.
Ik vind de auto met de 21" wielen gewoon zo verdomd veel mooier. En de standaard 19" velgen of de 19" Brock velgen die ik heb vind ik eigenlijk maar saai. Maar je hebt gelijk Wim, en ik overweeg inderdaad wel om helemaal over te gaan op 19" en bijvoorbeeld een volgende group buy van die Sportline velgen aan te grijpen.
Ondertussen pijnlijk om in het hoofd-draadje te lezen wat er met jouw wagen aan de hand is, hoop dat hij netjes opgelapt wordt.
 
Ik heb zowel de 21" als de 19" T-sportline en vind deze ook erg mooi. Twijfel ook af en toe volledig naar de T-sportline over te gaan. Of naar een X met 20".... Eerst maar eens in t echt zien want ik ben nog niet overtuigd van de verschijning. Belangrijkste is het zit comfort voor mijn achterpassagiers, naast de vele andere updates natuurlijk:smile:
 
Even hier mijn grote verbazing kwijt over de bandenslijtage. Of liever gezegd het gebrek daaraan.

Na 85k km meldt het TSC een profieldiepte vóór van 4,5 mm en achter 3,0 mm. Na 55k km heb ik ze van voor naar achter gewisseld.

Het zijn de 19" All Seasons die standaard zijn geleverd.

Ongelooflijk weinig slijtage, dus. OK, ik ben geen scheurneus. Maar banden op mijn eerdere auto's sleten toch heel wat sneller. Ik ben niet tammer gaan rijden in de S.

Komt dit meer voor onder rustige rijders op dit forum?

Ik heb zomer en winterbanden.
Van beide sinds november 2013 de eerste set. Ongeveer 4 mm over. Ruim 70k gereden
Ik rij grotendeels snelweg, 3 km boven max.
Gebruik veel regen en neem de bochten rustig.
 
Bij mij helaas het omgekeerde. Ik slijt banden alsof ze van chocola zijn. Ik heb 44000 km gereden sinds november 2013 en ik rijd op mijn tweede set (peperdure) 21" banden en ook deze tweede set gaat volgens mij alweer hard achteruit. Binnenkort gaan mijn winterbanden er weer onder (19") en ook dat wordt de tweede set. Ik ben geen rustig rijder, maar ik ga zeker niet met gierende banden door de bocht. Ik ben van plan om nog vele jaren Tesla te blijven rijden, maar ik heb er dus een dure bandenhobby bij.

De 21" banden slijten gewoon enorm hard. De eerste set Continental banden waren bij mij na 18.000km helemaal af. De volgende set Michelin Pilot Sports 2 gingen ongeveer 25.000km mee (tot 1.8mm profiel opgereden) en ik heb nu de Michelin Pilot Super Sports eronder liggen met nog +- 2.8mm profiel na 31.000km. Het ligt dus ook een beetje aan welke band je eronder hebt.

Geen gekke dingen en overal keurig aan de snelheid gehouden. Ik rijd de Super Sports nu af en switch vervolgens naar de winterbanden. Volgend zomer-seizoen over op de 19" velgen denk ik.
 
Ik vind de auto met de 21" wielen gewoon zo verdomd veel mooier. En de standaard 19" velgen of de 19" Brock velgen die ik heb vind ik eigenlijk maar saai. Maar je hebt gelijk Wim, en ik overweeg inderdaad wel om helemaal over te gaan op 19" en bijvoorbeeld een volgende group buy van die Sportline velgen aan te grijpen.
Ondertussen pijnlijk om in het hoofd-draadje te lezen wat er met jouw wagen aan de hand is, hoop dat hij netjes opgelapt wordt.

Ik rij nu een week in de 70D. Het rijden is fantastisch. Deze auto reageert heel, heel veel prettiger op de cruise-control. Het versnellen en vertragen levert bij mijn Classic een duidelijk voelbare, gemiddeld weinig comfortabele ervaring op. De 70D smeert de versnelling en vertraging prachtig uit waardoor het comfort bijzonder verbetert.
De 19 inch banden maken vrijwel geen lawaai in vergelijking met de 21". Los van de lagere prijs van de 19" banden is het comfort weldadig veel beter.
 
Volgens mij had bij je classic (2013?) een software update nodig horend bij de drive.
Heb je destijds de SuC dit probleem gemeld omdat de software voor de motoren vanuit de drive wel veel is verbeterd.
Ik gis dit qua Tesla ivm mijn ervaring met drives (motor regulaar) in het algemeen.

Ik denk dat de inregeling van de combinatie anders is dan de huidige wat verklaart waarom de nieuwe zo verschilt.
Bij machines met motor en drives bij mij op de zaak is dat zo dat geen enkele nieuwe meteen optimaal loopt en inregeling is voor elke type motor anders.
De drives en motoren komen van verschillende fabrikanten en zijn dus nooit helemaal goed ingeregeld.

Weet iemand hier meer over?
 
Volgens mij had bij je classic (2013?) een software update nodig horend bij de drive.
Heb je destijds de SuC dit probleem gemeld omdat de software voor de motoren vanuit de drive wel veel is verbeterd.
Ik gis dit qua Tesla ivm mijn ervaring met drives (motor regulaar) in het algemeen.

Ik denk dat de inregeling van de combinatie anders is dan de huidige wat verklaart waarom de nieuwe zo verschilt.
Bij machines met motor en drives bij mij op de zaak is dat zo dat geen enkele nieuwe meteen optimaal loopt en inregeling is voor elke type motor anders.
De drives en motoren komen van verschillende fabrikanten en zijn dus nooit helemaal goed ingeregeld.

Weet iemand hier meer over?

Ik heb de huidige wat bruuske manier van vertragen en versnellen bij gebruik van de cruise-control als normaal beschouwd. Pas nu ik in de 70D rij ervaar ik dat het zeer veel comfortabeler kan.
Met name als ik rem en daarmee de cruise-control uitschakel gaat dat bij de 70D vloeiend, bij mijn Classic wordt er door de regen eerst flink afgeremd voor ik met het stroompedaal de snelheid weer stabiel krijg.

Ik krijg van Tesla een nieuwe drive-train en ben nu wel heel benieuwd of ze de software zo kunnen aanpassen dat ik hetzelfde prettige gedrag als bij de 70D krijg.

En nee Roadtrip vrienden, dit is nog niet het ultieme argument om een 85D te bestellen :)