Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Yep ik heb ook de PSS 255/35-21 achter op mijn P85+ en kom van de PS2 265/35-21. Ze (PSS) hebben ondanks de iets smallere breedte (ivm PS2) nog steeds dezelfde uitstraling en de grip is zoveel beter! Waar ik 'gewend' was dat bij vol acceleren bocht uit dat de auto een klein stapje opzij deed, doet hij dat nu nauwelijks meer. Eigenlijk is het dus een saaie band die PSS, je auto lijkt ineens wel zo'n oersaaie Dual-motor Tesla te zijn geworden ;)
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Yep, daarom hoop ik nog lang te kunnen doen met mijn P85+. Heb gereden met de P90DL en die zijn zo slap in verhouding, daar zou ik niet aan kunnen wennen.
Ben wel bezig om te kijken of ik hem kan inruilen tegen een P85+ met autopilot (zeldzaam helaas, zijn er maar een paar van gemaakt).
Naar het schijnt zijn de eerste P85D's ook uitgeleverd met het + onderstel, maar dat heb ik nog nergens bevestigd gezien.
 
Yep, daarom hoop ik nog lang te kunnen doen met mijn P85+. Heb gereden met de P90DL en die zijn zo slap in verhouding, daar zou ik niet aan kunnen wennen.
Ben wel bezig om te kijken of ik hem kan inruilen tegen een P85+ met autopilot (zeldzaam helaas, zijn er maar een paar van gemaakt).
Naar het schijnt zijn de eerste P85D's ook uitgeleverd met het + onderstel, maar dat heb ik nog nergens bevestigd gezien.
Zal morgen eens vragen hoe we AP op onze Classics kunnen bouwen. Het is eerder gedaan.
 
  • Like
Reactions: Alain13
Vrijdag de achterbanden vervangen naar Contisilent 265/35 21. Heb al 3 setjes Michelins versleten maar miet bekennen dat de contisilent mooi stil is bij 120 km/h.
Natuurlijk was mijn referentie van de afgfelopen weken met versleten Michelins en dus.......
Eerste indruk is goed!
 
Vrijdag de achterbanden vervangen naar Contisilent 265/35 21. Heb al 3 setjes Michelins versleten maar miet bekennen dat de contisilent mooi stil is bij 120 km/h.
Natuurlijk was mijn referentie van de afgfelopen weken met versleten Michelins en dus.......
Eerste indruk is goed!

Contisilent banden hebben qua stilte een goede pers. Ben benieuwd hoe ze zich houden qua slijtage.
 
Ik heb onlangs een set 20" staggerd T-sport velgen aangeschaft.
Heb me rot gezocht naar goede zomerbanden van hetzelfde type voor zowel voor als achter. Wilde het liefste gaan voor de Michelins Pilot super sport. De voorbanden (245/40 R20) kan ik wel vinden. Maar achter 275/40 R20??? Heeft iemand hier hetzelfde probleem ondervonden of nog betere alternatieven?
 
Kom net weer dat doosje liggen hier: setje 4 stuks TPMS sensoren voor 2013-2014 Model S met VIN tot 56000.
€50 wie maakt me los? :)
tpms.jpg
 
Heren banden experts/verslinders, ik ben op zoek naar een nieuwe set banden voor (een van) mijn originele 19'' set(s).
Nu heb ik goede ervaring met Michelin en heb daar dus een voorkeur voor. (en ja ik had de aanbieding van de toch al scherp geprijsde autobandenmarkt ook al gezien). Maar ik kom er nu achter dat de voor de hand liggende keuze van PS2 of opvolger PSS helemaal niet te krijgen zijn in 245/45 r19. (op 1 van de andere 19'' sets heb ik Amerikaanse MXM4 all-weather liggen).

Aanbevelingen?

De PS3 is een (naar ik begrijp) net iets minder sportieve band met iets meer comfort en beter grip op nat wegdek. Ben meer een lange-afstands-rijder dan een racer dus die zouden mij wellicht goed kunnen passen.
Ben ook een kilometervreter dus wat levensduur betreft zou de Primacy 3 ook een keuze kunnen zijn.

Iemand ervaring of aanvullend advies?
Of een overtuigend verhaal waarom ik toch voor Goodyear of Conti zou moeten gaan?