Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ook Michelin, want af-fabriek werd mijn X geleverd met die speciale foam-versie van de Latitude Sport 3, zie hier
Ook Michelin, want af-fabriek werd mijn X geleverd met die speciale foam-versie van de Latitude Sport 3, zie hier
Had ik inderdaad nog niet gezien; bedankt voor deze info Kris.
De afmetingen van de 20" model X (245/45 R20) zijn echter verschillend van die van de S (245/40 R20) en blijken niet in 'Acoustic' versie geleverd te worden...
In 21" blijkt er wel een alternatief te zijn in de 'Pilot Super Sport':
upload_2017-5-7_12-2-34.png

Onder mijn 85D zitten momenteel 21" Michelin Super Sport dewelke voor mij kwa rijeigenschappen prima zijn maar veel te lawaaierig; vandaar dat ik graag zou opteren voor een 20" met een zo laag mogelijk afrolgeluid én akoestisch schuim.
 
Ik ben zeer blij met mijn nieuwe 20" TST velgen met Michelin Pilot sport 4S 245/40 voor en achter.

Jaloers op je banden! Die zijn helaas nog niet in 21" te verkrijgen, dus zojuist maar weer een setje Michelin Pilot Super Sport achterbanden besteld (vierde set in 60.000 km ;)). Deze zijn gelukkig nu wel in 265 breed te bestellen (vorig jaar nog alleen maar in 255 breed).
 
Hoeveel breder mogen velgen nu eigenlijk zijn op de Model S?
Het aantal mm aan binnen- en buitenzijde dus, zowel vooraan als achteraan.
Even een tip, voordat de eenhedenpolitie je te grazen neemt.
Velgmaten zijn in inches en de EinpressTiefe (ET-waarde of offset) bepaalt hoe diep een velg in de wielkast verdwijnt.
De maximumwaarden zijn dan ongeveer dit (de velgen steken dan al uit de wielkasten):
-voorzijde 9,5" ET 25
-achterzijde 10,5" ET 25
Maar dergelijke extreme waarden zou ik altijd eerst passen, desnoods met een setje op proef. Er zit per exemplaar ook wel wat variatie in de dimensies van de ophanging. En dan hebben we het nog niet over geschikte banden, want dat wordt aan de voorzijde een probleem met dergelijke velgen.
 
Hmm .. na 20k was de profieldiepte van de Primacy achterbanden nog maar 3 mm, dus zijn ze vervangen.
De voorbanden hebben nog 4 mm en hebben last van het wow-wow-effect . o_O
Ze zijn dus ''gecupped" ... misschien door vaak (te) fel optrekken bij al die stoplichten in A'dam e.o. ?

Weet iemand of er (merk)banden zijn die daar minder last van hebben, of moet ik mijn rijstijl gaan aanpassen ? :confused:
 
Zag een set 19" x 9,5 ET40. Volgens alle info die ik in dit informatief draadje heb gelezen zou dit moeten passen.
Klopt het dat de originele 19" banden hier ook op passen? Zag ergens dat 255 aangeraden is voor 9,5, maar dat 245 het minimum is. Of zijn er nadelen om een 245 band op een 9,5 (ipv 8,5) velg te zetten?

Edit: Zou een 9,5 en ET40 wel passen? Denk hier nu pas aan..
 
Last edited: