dank Clean Slate en Simonsmidt, goede (snelle) informatie. Ik zal dit eens tegen mijn lokale (bevriende) bandenboer aanhouden.
Scheelt mij weer extra electrische kilometers naar Tiel ofzo.
Van Empel in Tiel is een uitstekend bedrijf en hebben al zeer veel Tesla's van banden, uitlijning en balanceren voorzien.
In de begintijd had Tesla, begrijpelijkerwijs, niet veel ervaring met uitlijnen e.d. Ik ben 5x vruchteloos voor uitlijnen terug geweest.
Van Empel heeft mij toen goed geholpen.
Bij Van Empel constateerden zij evenwel dat mijn auto niet in orde was. Toen ie na uitlijnen door hen min of meer rechtuit reed waren de waarden op de apparatuur buiten alle toleranties.
Tesla kreeg de auto voor het vervangen van een drivetrain terug en reed samen met mij een stukje om het geluid te beoordelen.
De adjunct chef werkplaats van A'dam merkte direct aan de besturing van mijn Model S dat de auto niet goed stuurde.
In overleg met de fabriek is het stuurhuis vervangen. Dat bleek de definitieve oplossing van het probleem.
Inmiddels ben ik ervan overtuigd dat alle SeC's met alle werkzaamheden volledig up to date zijn. Eenvoudige zaken als banden en wielen wisselen kan iedere garage uitvoeren. Ik heb dat bijv. een keer na een lekke band bij Kwikfit laten doen, prima gegaan.
Wel goed opletten op de belangrijkste zaken:
-Voor krikken/hijsen 'jack mode' instellen
-Alarm uitschakelen
-Ondersteuning alleen op de steunpunten, niet op de accu.
-Wielmoeren lossen met speciale 21 mm krachtdop, niet met standaard dop
-Wielmoeren aandraaien met 175 nm
-Afhankelijk van type/band 2.9 tot 3.1 bar in de banden pompen.