Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Na lang twijfelen ook voor 21" arachnid gegaan. Geen seconde spijt, wat een geweldige wielen!! Verlies in range merk ik eigenlijk niet en 21" rijdt een stuk strakker dan 19" :)

IMG_20180419_123911.jpg
 
Ik had op 1-2 een 2e hands Tesla gekocht, daar waren wat kleine puntjes aan. Maar ook 2 banden die erg slecht waren. Vandaag terug naar de dealer om die 2 te laten vervangen. Krijg ik als service 4 nieuwe banden. Michelin Sport Pro 245/45/R19. Hiervoor lagen er Goodyears onder. Maar het geluid is met die nieuwe Michelins veel minder. Het is niet alleen meetbaar, maar ook hoorbaar. Erg stil.

Pluim voor All Cars Company in Eindhoven. Service bij een dealer, het bestaat nog!
 
Ik had op 1-2 een 2e hands Tesla gekocht, daar waren wat kleine puntjes aan. Maar ook 2 banden die erg slecht waren. Vandaag terug naar de dealer om die 2 te laten vervangen. Krijg ik als service 4 nieuwe banden. Michelin Sport Pro 245/45/R19. Hiervoor lagen er Goodyears onder. Maar het geluid is met die nieuwe Michelins veel minder. Het is niet alleen meetbaar, maar ook hoorbaar. Erg stil.

Pluim voor All Cars Company in Eindhoven. Service bij een dealer, het bestaat nog!
Hier bij mij hetzelfde.
Tot eergisteren 116.000km altijd voor m'n trouwe Goodyear RS-A2 All Seasons gekozen. Maar nu ik op de Michelin Pilot Sport 3 rij (als zomerband) is de rust en stilte duidelijk merkbaar.
 
  • Like
Reactions: TheSiemNL
Fraai! Lang op moeten wachten? Aangezien deze velgen steeds minder exclusief zijn hebben vast leden een goede ervaring met de levertijd van deze bad boys. Bij mijn staan ze nog op "processing" (sinds 4 weken).
Heeft wel even geduurd (september 2017), maar met de winterwissel tussendoor gelukkig niet echt zitten wachten. Ze waren ruim op tijd binnen voor de wissel terug naar de zomerbanden (nu dus zomerwielen).
 
Waarom gaat bijna niemand voor aftermarket velgen op een Tesla?
Als je voor een kwaliteitsmerk als Vossen, BBS, Niche, ... gaat zie ik op het eerste zicht geen nadelen of zie ik iets over het hoofd?
Die Tesla velgen zijn niet lelijk maar voor die prijs koop ik toch liever een velg waarvan er geen dertien in een dozijn rondrijden.
Of doen ze dan moeilijk over de garantie?
 
  • Like
Reactions: FanFromFrslnd
Waarom gaat bijna niemand voor aftermarket velgen op een Tesla?
Als je voor een kwaliteitsmerk als Vossen, BBS, Niche, ... gaat zie ik op het eerste zicht geen nadelen of zie ik iets over het hoofd?
Die Tesla velgen zijn niet lelijk maar voor die prijs koop ik toch liever een velg waarvan er geen dertien in een dozijn rondrijden.
Of doen ze dan moeilijk over de garantie?
Zoals je in mijn onderschrift kunt lezen, rijd ik vanaf het begin met niet-Tesla velgen in zowel 19" als 20". De op mijn P+ uitvoering verplichte 21"velgen zijn toen naar een mede-forumlid gegaan.
Pas dit jaar heeft Tesla voor het eerst moeilijk gedaan over het stellen van een diagnose voor een continu terugkerende melding dat het TPMS onderhoud nodig zou hebben. (Sinds de buitentemperaturen boven de 5 graden zijn, komt die melding overigens niet meer terug.) Daarvoor is er gewoon aan het onderstel gewerkt (vervangen drive unit, uitlijnen, vervangen afstelbouten, 2x onderhoudsbeurt, etc.). Een keer heb ik iets getekend dat ik me realiseer dat de gemonteerde wielen non-Tesla waren en dat ze daaruit voorkomende gebreken niet hoefden op te lossen. Prima, want er waren ook nimmer dergelijke problemen.

Voor 20" heeft Tesla sowieso geen keus en bij aanschaf van mijn 19" velgen speelden prijs en gewicht een belangrijke rol. En er is bijzonder ruime keuze in allerlei ontwerpen van heel veel merken, vanwege compatibiliteit met sommige zwaardere BMW's.

Wordt wel een puntje van aandacht bij de Model 3, straks. Die is compatibel met sommige Mitsubishi's, dacht ik. Geen idee wat daarvoor te krijgen is. Maar gegeven het volume aan Model 3's zullen de velgenleveranciers daar wel op inspelen.