Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Het bij hogere snelheid trillen (in stuur of in zijn algemeen) wijst op onbalans of hoogteslag van een of meerdere wielen/banden.
Balanceren dmv een roadforce balanceer apparaat is dan het devies. Standaard balanceringen (zonder roadforce meting) krijgen niet altijd voldoende de onbalans er uit.
Ik heb mijn lesje hierover wel geleerd en zweer er bij, ik wil gewoon een auto welke op hoge snelheid op rails rijdt
 
Ik heb een set 21 inch velgen gevonden voor mijn MS. Concave velgen die voor 9J (245) zijn en achter kan ik kiezen uit twee maten, 9J (255) of 10.5J (275). Wat is jullie advies, past 10.5 er goed onder, of wordt dit dan te breed of is dit juist goed achter wat breder?
 
Mij viel idd hetzelfde op. Afgelopen winter heb ik in Duitsland stukken 180 gereden, en soms nog harder, en het stuur begon toen ook losjes en trillerig te voelen. Zodanig, dat ik alleen om die reden maar zachter ging rijden. Dat viel mij wel tegen.

Ik heb overigens geen Classic.
Ik weet niet welke maat velgen je hebt liggen maar 19” of 21” scheelt ook behoorlijk. Heb net op m’n X 22” gelegd en dat stuurt super. Was bang veel op comfort in te leveren maar heb zelfs t gevoel dat t nog beter rijdt.
 
Het is geen Porsche (gezien je intro post) qua wegligging, maar bij twijfel zou ik langs het servicecenter gaan voor controle uitlijning.

Ik stapte in 2013 over van een 535d naar een S en dat was ook een stapje terug, maar geenzins een beperking om Vmax+49 te rijden. Nieuwere modellen zijn nog flink beter dan de classics.

535d heb ik ook gehad (voor de Macan) - bizar goede auto, snelheid vervaagt, 160 lijkt 80, met caravan binnen 10 sec op 100 en altijd even 250 willen aantikken in Duitsland... ouder en wijzer geworden vind ik dat niet meer zo nodig allemaal, maar het zwabberige boven de 150 in de Tesla viel me op (en tegen). Zal t in de gaten houden en desnoods eea laten checken... bedankt voor de reacties allemaal!
 
Ik heb een set 21 inch velgen gevonden voor mijn MS. Concave velgen die voor 9J (245) zijn en achter kan ik kiezen uit twee maten, 9J (255) of 10.5J (275). Wat is jullie advies, past 10.5 er goed onder, of wordt dit dan te breed of is dit juist goed achter wat breder?

Ik heb zelf ook 10.5" achter, (ET42 + 5mm spacer dus totaal ET37) met 285/35/20 banden er op, en dat past echt NET. Wanneer de banden nieuw zijn en er nog van die rubberen "haartjes" opzitten hoor je deze tegen de schokdemper tikken ;)
 
Ik heb zelf ook 10.5" achter, (ET42 + 5mm spacer dus totaal ET37) met 285/35/20 banden er op, en dat past echt NET. Wanneer de banden nieuw zijn en er nog van die rubberen "haartjes" opzitten hoor je deze tegen de schokdemper tikken ;)
Oke, dankje voor de info. Misschien dat 275 nog iets scheelt, hier kwam de velgenleverancier mee. De ET maat van de velg die ik wil is 35 dus komt nog iets verder naar buiten.
 
Mij viel idd hetzelfde op. Afgelopen winter heb ik in Duitsland stukken 180 gereden, en soms nog harder, en het stuur begon toen ook losjes en trillerig te voelen. Zodanig, dat ik alleen om die reden maar zachter ging rijden. Dat viel mij wel tegen.

Ik heb overigens geen Classic.
Ik heb slechts hele korte stukken met Duitse snelheid gereden, met hoeveel procent verminderd je range met 180km/u?
 
Ik heb lang samengewerkt met TU Delft voor de ontwikkeling van de VeloX fietsen. Hiermee rijden ze tot 140 km/u.
Als het windstil is rijden die fietsen als een liniaal. De geringste zijwind, helemaal als die wisselt in sterkte, maakt het fietsen onmogelijk, de fiets wordt onbestuurbaar.
Met TU Delft heb ik ook de VeloTilt ontwikkeld. Ook deze super gestroomlijnde fiets is vanaf Bft 4 onbestuurbaar.
Met veel minder goed aero-dynamisch gevormde velomobielen, de voorste op de tweede foto, is tot Bft 8 veilig te rijden.

View attachment 308071

View attachment 308072
Ik kan jouw theorie onderschrijven door mijn ervaringen met een Ford Sierra sedan (mijn enige uitglijder bij auto keuzes, wordt mij door thuisfront nog steeds verweten). Deze was voor zijn tijd, 1988, ook zeer airodynamisch.
 
Viel me op dat vanaf ca 150 km/h de de besturing niet heel solide meer aanvoelt en het stuur een beetje flubbelig op en neer / beetje onrustig links rechts beweegt. Niet bepaald ‘op rails’ zeg maar. In sport stand ook iets meer dan in de normale stand voor mijn idee. Normaal of is de uitlijning of iets dergelijks niet in orde? Gaat om een S met 21’.
Kan jouw gevoel onderschrijven, heb zelf ook meerdere 'strakke' auto's gereden. Hij nodigt in ieder geval niet uit om 150+ te rijden.
Maar dit in de praktijk kan dat geen kwaad, betekent hoogstens een extra weekendje weg vanwege bespaarde (sponsor)kosten.;)
 
Ik heb slechts hele korte stukken met Duitse snelheid gereden, met hoeveel procent verminderd je range met 180km/u?

Dat weet ik niet precies, maar ik was positief verrast dat ik zo snel kon rijden. Vaak laadde ik 100km extra dan de afstand, en reed ik zo hard mogelijk naar de volgende suc. De meningen zijn daarover verdeeld, maar zo ging de reis in mijn visie het snelst en belangrijker: het kon.
 
  • Helpful
Reactions: MarcelS
Job done! Uiteindelijk gekozen voor poedercoating. Zeer tevreden mee.
 

Attachments

  • BC76006E-2113-4775-A4AE-E490441C2FB4.jpeg
    BC76006E-2113-4775-A4AE-E490441C2FB4.jpeg
    875.7 KB · Views: 113